Přejít na obsah

Výměna originálních repro - vyplatí se poměr cena/výkon?


Doporučené příspěvky

Zdravím,

Mám Rapida Style+MR2019, kde mám 6xrepro + ŠkodaSurround a virtuální subwofer (který je podle mě k ničemu).

Mám odhlučněné skoro celé auto viz. moje téma https://forum.skodahome.cz/topic/155821-vytlumen%C3%AD-odhlu%C4%8Dn%C4%9Bn%C3%AD-vozu/

 

Hudba je oproti mému služebnímu autu (Rapid Ambition+ MR2019 4xrepro jenom přední) mnohem kvalitnější. Po vytlumení/odhlučnění se audio posunulo o několik tříd výš. Díky vytlumení je hudba kvalitnější a díky odhlučnění je ve voze větší ticho takže to audio vynikne.

 

Můj dotaz je, zda se vyplatí i přes moje úpravy výměna repro?

 

Moje představa je cca 2xset: 2x 4258,-Kč

https://www.ahifi.cz/hertz-ck-165.html#tab-description

Adaptéry 2x 86Kč

https://www.ahifi.cz/adaptery-k-reproduktorovemu-konektoru-seat-skoda-vw.html

Podložky  2x 174Kč

https://www.ahifi.cz/plastove-podlozky-pod-repro-bugatti-seat-mitsubishi-skoda-volkswagen.html

 

 

 

Originální jsou 30W > oproti tomu Hertz CK 165 má RMS 95W. Přiznám se že je u nich nějaká krabička (filtr), který netuším kam přijde a jak se zapojuje.

 

Celkem by mě tedy upgrade vyšel na cca 9036,-Kč + ještě možná bude nějaká sleva. Spíš by mě zajímal názor někoho, kdo měl odhlučněné auto a přešel z originálních na v podobné cenové relaci jako zvažuji já. Nejsem žádný audiofil, ale většina Škodováků se shoduje, že originální repro stojí za starou bačkoru. Ideální by bylo, kdyby někdo měl tento upgrade v mém okolí (Zbiroh). Na druhou stranu rád ostatním předvedu co s autem udělá vytlumení/odhlučnení.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som robil vytlmenie dverí na Rapidke a zároveň som aj menil repro. Tie pôvodné sú čínske šroty, keď som ich odvŕtal, nálepka bola so znakom Škoda, ale Made in China a ešte k tomu boli len 130 mm. Tak som menil za osvedčené pre tento typ auta, objem dverí, zvukovú a frekvenčnú charakteristiku, ktorú počítali zrovna v AHIFI Brno pre jedného nadšenca s Rapidkou. Aj mu tam robili montáž. Dal za to neskutočné prachy. Ja som si to robil doma. Repro sú tam: https://www.fusion.sk/katalog/product/148844?&a[1521][]=16,5 cm&a[1522][]=Komponentné. Tie podložky PVC máš správne, len pred naskrutkovaním nalep tesniacu pásku, aby  nerezonovali na dverách a nebude tadiaľ prechádzať vzduch a strácať sa budú hlboké tóny. Ja som ich skrutkoval, niektorí ich zasa nitovali, ale skrutka je komfortnejšia. Výškáče rozobrať a vybrať z tých PVC obalov a tak ich vlepiť do otvoru v tom čiernom trojuholníku čo je na dverách. Lepiť dookola tavnou pištolou.

Výhybky nezameniť polaritu!!! Ja som nemal tie adaptéry, všetko som letoval. Zvuk 100:1 !  Robil som toto isté na Fabii2 a zvuk tiež vynikajúci, hlavne basy. Neviem, aké máš rádio, ja som tam mal Swing, ten som vyhodil a dal som si tam Amundsen+ s BT. Za jeden deň hotové :)

Editováno: , autor: touareg3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Deawon Nevim ci teto Hertze nebudou moc hlouboke. Jde mi otom, ci bude otevirat cele okno (sklo).

 

Minimalni vykon musi splnovat zesilovac v radiu. V tomto pripade je 3x preskoceny. musis hledat reproduktoru s max. 45 W v RMS. Jinak poskodis zesilovac v radiu a nebude radio hrat. Podle mne teto tve 30W to je muzicni vykon a sinusoidalni je mensi. Sposuta radii sinusoidalni vykon ma na urovni 22W na kanal, reproduktor.

Nasel jsem Ti par sadu reproduktoru, ktere mohl bys namontovat.

https://www.ahifi.cz/jbl-stage2-604c.html

 

https://www.ahifi.cz/pioneer-ts-g170c.html

 

Osobne mam teto repaky https://www.ahifi.cz/pioneer-ts-170ci.html a jsem spokojeny s nimi. Okno se cele otevira a hraji dobre.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výkon reproduktora nemá nič s výkonom zosilňovača! Samozrejme v zmysle väčší výkon repro k menšiemu výkonu NF. Na 4W zosilovač som prevádzkoval 100 W repro a nič sa nestalo. Ale na 100W zosilňovač dať 4W repro, tak okamžite to repro zhorí. Čím je výkon repro väčší oproti výkonu NF zosilňovača, tým je zvuk kvalitnejší.  Robím v NF technike 40 rokov, viem o čom hovorím. Od elektrónkových NF cez tranzistorové, s IO výkonové, tunery FM....Mám doma zosík Technics 2x30W a repro stĺpy 2x 160W a hrá to ako víno.

Editováno: , autor: touareg3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

presne tak! vyšší výkon repro nevaadí absolútne ničomu - to nie je ODBER VÝKONU ako u elektromotoru alebo žiarovky.

reproduktor a zosilňovač majú dve dôležité hodnoty:

- výkon

- impedancia

 

výkon uvedený na štítku repro musí byť vždy vyšší ako výkon zosilňovača. Neznamená to však, že čím väčšia rezerva tým kvalitnejší zvuk. AK je výkon zosilňovača 30W je potrebné mať repro min 30W, 45W bude fajn, 60W neuškodí

 

impedancia uvedená na reproduktore (typicky 4, 6, 8 Ohmov) musí byť rovnaká ako impedancia písaná na zosilňovači.

Nižšia impedancia reproduktora bude znamenať vyššiu záťaž na výstupe zosilňovača. Ono sa nič nestane, pretože moderné zosilňovače majú elektronickú poistku takže prúd cez výkonový tranzistor na výstupe nepustia vyšší ktorý by mohol zničiť, ale kvalita zvuku nebude ideálna.

Ak bude impedancia vyššia, napr. 8Ohm namiesto 4Ohmy bude repro hrať polovičnou intenzitou pretože vyšší odpor reproduktoru "pustí" len polovičný prúd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hloubku repro si ověřím u Ahifi, kteří to instalují, ale myslím si, že takhle v rohu dole už sklo není. Ta výhybka je hodně velká, tak přemýšlím, kam ji vůbec umístit. Originál repro také má středobasy+výškové, tak by tam měla výt v základu také nějaká výhybka ne?

 

Je mi také divné, že mám Škoda Surround, kdy mám vepředu středobasy a ve sloupku výškové, ale vzadu jsou pouze středobasy a ve dveřích výškové nejsou, i když tam jsou na ně připravené otvory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlbka repro 68 mm nevadí na sklo. mám ich v aute. Výhybka  je v pohode, ja som ich pripevnil páskou o káble na dverách v strede dverí. Originál výhybky auto nemá. Na výškáči je len elektrolyt naletovaný priamo na repro myslím 2 miktofarady. To je len taká náhrada . Výškové repro ale v stĺpiku nie sú na Rapidke, tie sú predsa vo dverách vpredu v tom trojuholníku, vzadu pri kľučke.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A zvuk tedy stál za tu výměnu? Otázka je, zda bude tak moc znát použití výhybky, nebo to mohu připojit na originální kabely. Vyměnit repro a přes redukci jenom připojit nové. Nemáš nějaké foto z instalace?

 

Pokud bych chtěl výškové i vzdadu, tak originální kabel připojím na výhybku a z ní dá nové kabely k středobasům a z druhého výstupu navýhybce natáhnu kabely k výškáčům?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Scala je novější a hlavně tam se nemuselo šetřit. I Fabia 1 měla v některých ohledech kvalitnější výbavu než Rapid.

 

Mám 6x repro a vytlumení/odhlučnění, takže obrovský posun v kvalitě už mám, ale dost mě ty nové repro lákají.

 

Odrazuje mě samozřejmě cena, jak zapojit u výhybku a kam ji umístit a jak dodělat výškové repro v zadních dveřích, když tam mám pouze středobasy.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Veď už som to tu písal...výškové repro vybrať z krytov a nalepiť do otvoru pre výškové repro vo dverách tavnou pištolou dookola repráku.  V prílohe máš schému zapojenia vpredu aj vzadu. Je to to isté. A vpredu máš kábel už natiahnutý k výškovému repro. na ten kábel zapojíš tú vyhybku, aj kde som ju dal, som už písal. Ak nie si celkom zdatný v NF technike, daj si to urobiť.1751063314_Schmarepro.thumb.jpg.9d7fb7d670810ee785e7d4065e4db0e7.jpg

Editováno: , autor: touareg3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo takhle. Takže ke středobasům jde plné pásmo (basy i výšky) a z těchto vstupů do středobasů zapojím na výhybku, která mi pouze vyfiltruje výšky. Já si myslel, že celé pásmo zapojím do výhybky a ta že má výstupy na basy-středy a zvlášť výstupy na výšky.

 

V tom případě pokud si chci dodělat výšky i vzadu, tak by mělo stačit napojit dvoulinku na středobasy vzadu > to zapojit na výhybku a z výhybky rovnou dvolinkou na nové výšky. Což je, pokud to píši správně, jednoduché.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ako píšeš je správne s tými zadnými repro. Do stredobasov ide plné pásmo, až na to, že ten stredobas je schopný preniesť od cca 50 Hz do 4000 Hz. Takže tie výšky tam nepočuješ. lebo je vyrobený  ako basový, preto je výškáč zvlášť.

Editováno: , autor: touareg3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro mě je nejdůležitější informace, že až k středobasům jdou po kabelu i výšky a tedy u zadních repro stačí natáhnout pouze kabely od středobasů k výhybce a od ní pouze k výškám. Což je asi metr kabelu. Ty originání přední výšky tedy žádnou výhybku nemají a je na ně připojeno to co na středobasy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Originál predné výšky majú tzv.pseudovýhybku, na jeden pól + je v sérií elektrolyt kondenzátor 2 mikrofarady, ten je priamo naletovaný na ten predný výškáč. Doporučujem dať predné výšky nové s výhybkou ako dozadu. V prílohe je originál zapojenie predných dverí.

predné dvere Rapid.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No asi takhle pánové. Včera mi na facebooku naskočilo, že Ahifi dává slevu 30% na Comfortmat a Hertz :)

 

Stručně řečeno jsem si právě objednal kompletní ozvučení na Rapida.

2 x sada https://www.ahifi.cz/hertz-ck-165.html

+ kabely, redukce, podložky atd.

 

Oproti cenám co byly před týdnem úspora cca 3000Kč.

 

Mimo jiné jsem si včera konečně spočítal co chci ještě odhlučnit na autě, ale abych rozdělil nákup na dva díly, tak materiály na odhlučnění objednám až v březnu, kdy čekám další jarní slevy.

 

Ještě mě napadlo, že investici ještě trochu snížím prodejem originálních repro, které budu mít přebytečné. Otázka je, jakou mají hodnotu.

 

Editováno: , autor: Deawon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To si dobre kúpil, super repro tiež. Vysoká citlivosť, výkon, hlboká membrána. Ja mám teraz Scalu, robil som len vytlmenie dverí, tapecu a repro som nechal pôvodné, nakoľko to nie je Čína, ale výroba ČR a sú aj v soud systéme pre všetky škodovky. Ostatné tlmenie auta som nerobil, nakoľko mám z výroby Scaly dodatočné tlmenie a to je super.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak na Scale už se šetřit tolik nemuselo. U Rapida se alespoň základní odhlučnění určitě vyplatí.

Spíš nechápu proč dají do Rapida ve vyšší výbavě zadní repro a nedají tam výšky, když jsou na to v tapecu připravené otvory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...