Přejít na obsah

Vypalování DPF


keras

Doporučené příspěvky

Tak jsem koukal do měřených hodnot v motoru.

 

Vypočtená hmotnost sazí 23,49g.

Naměřená hmotnost sazí 6,92g.

Km od poslední regenerace 547km.

Doba od poslední reg. 698min.

Spotř. paliva od poslední reg. 25l.

 

Co je důležité??

Vypočtená nebo naměřená hmotnost? Na co koukat?

 

A od kolika gramů to začne cca regenerovat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Chtěl bych se zeptat místních majitelů jakékoli diagnostiky, jestli už zkoušeli spustit regeneraci na místě.

 

Jde mi o to, kvůli čemu je tam tato funkce.

Jestli čistě z preventivních důvodů, nebo k tomu, až když se rozsvítí kontrolka filtru.

 

Někde jsem četl, že když už se rozsvítí kontrolka, tak je pozdě a auto musí do servisu na výměnu nebo čištění. Ale to je podle mně blbost.

Screenshot_20220324-155716.jpg

Screenshot_20220324-155723.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Regenerace je udělaná tak, aby si ji běžný běžný uživatel nemusel nijak všímat, pokud jezdí s autem normální trasy, kdy může regenerace doběhnout. Ten algoritmus na řízení regenerace, je podle toho, co mi bylo řečeno,  poměrně komplikovaný. Detaily  ale neznám. Rozsvícená kontrolka znamená, že stupeň zaplnění DPF je už tak velký, že již auto vyžaduje aktivní spolupráci a jízdní režim se zátěží po tak dlouhou dobu, aby regenerace (spálení sazí) proběhlo úspěšně. Regenerace (spálení) může proběhnout (doběhnout) i při zvýšených volnoběžných otáčkách, ale trvá to neúměrně dlouho, myslím, že těch 30 min. odpovídá. Lepší je si toho nevšímat a užívat si dálniční jízdu s nízkou spotřebou  :-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nic. Vypnes auto. Ono sa to neskor v pohode zregeneruje.

 

Uz som takto jazdil so zapnutymi ventilatormi asi 3-4 dni. Nebola ina moznost. A potom to prestalo, DPF sa zregeneroval a vsekto je Ok.

Netreba zabudat ze tu uz mame AdBlue, co pomaha cisteniu spalin a DPF nie je tak zatazovane ako v dobach,  ked to bola jedina vec, s EGR ktora musela cistit spaliny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co ja viem, regeneraciu na mieste, resp. nutenu regeneraciu mi pri Japonskom aute robili jedine v servise. Robila sa az vtedy, ked z nejakeho dovodu auto nevedelo regenerovat same. 

Bol to posledny pokus, predcrym, ako bolo DPF uplne upchate. 

Ja to chspem, ako poslednu servisnu moznost skusit filter vypalit. Urcite by som to nerobil len tak, lebo mi bezia ventilatory. 

U mazd to bolo proces na cca. 40 min. auto samo od seba prodavalo a uberalo plyn, tiez bezali vetraky a vsetko pri tom smrdelo. Urcite to nie je standardna cesta vypalovania filtra. Ja by som to nerobil

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...