Jump to content

Problém se zavíráním / otevíráním elektrického víka kufru


koudy

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Tak jsem koupil jiný nový vzpěry a chování je furt stejný. Obávám se, že tam problém nebude, respektive možná jo (doufám, že jo!), ale že je potřeba pak něco někde vyresetovat, nakódovat nebo tak něco... 

Nevím, jestli jsem to nezničil tím, že jsem několik týdnů s těma originálníma fungoval jako s plynovými, manuálně otvíral/zavíral/dobouchával. 

Aktuálně furt funguje otevírání, ale zavírat už se ani nezačne, musím manuálně silou.

S těmi novými jsem manuálně nedělal nic, abych je nezničil. Zkoušel jsem různě resetovat kufr tlačítkem (zvukový signál to udělalo), zkoušel jsem tlačítko na klíči, vnější/vnitřní na kufru, tlačítko u řidiče, ale dolu se prostě nehne.. 

Link to comment
Share on other sites

Pro všechny, kteří mají podobnou závádu, jsem našel video, kde je ukázáno nejčastější problém a jeho oprava (zlámané drátky k hallově sondě).

 

Jen doplním, že pokud opravujete původní vzpěry není potřeba diagnostika.

Vzpěry se dají jednoduše vyndat (je tam rychlouchycení), nechápu proč si je na videu nevyndal.

 

 

  • Líbí se mi 1
Link to comment
Share on other sites

V 21. 8. 2024 na 21:31, bockelman napsal:

Tak jsem vyměnil obě dvě vzpěry za nové, ale situace bohužel naprosto totožná. Respektive když jsem dal nové a zmáčkl tlačítko, tak napoprvé se dveře pohly o pár milimetrů a napodruhé se zavřely korektně, tak mi poskočilo srdce, ale pak jsem zkusil otevřít a zas blbý. Otevírá se po cca 30cm, pak vždy zmáčknout tlačítko (to venkovní) a dalších 30cm, takhle dokola až nahoru. Vnitřní tlačítko v naprosté většině nedělá nic, ale je to celkem random. 

Pak z horní polohy někdy něco, někdy nic, tak silou manuálně víko trochu zavřu a znovu vnější tlačítko - někdy to jede nahoru, někdy dolu. Někdy to dolu jede rychle s tím varovným pípáním, někdy pomalu a zastaví se to 10cm před koncem. Další zmáčknutí tlačítka to dovře. 

Ale vše prostě random. Vzpěrama to očividně není, ikdyž v servisu říkali (předpokládám na základě diagnostiky...?), že to tím je.. Někdo nějaký nápad? :) 

Na Facebooku Karoq se to řešilo dost podrobně a já jsem si to vyměnil sám, materiál zakoupeno v Polsku a je tam i chlápek z F-M který je opravuje a dává i záruku:

https://www.facebook.com/share/p/JUDbhVmwMzsBGwik/

 

https://www.facebook.com/share/p/JUDbhVmwMzsBGwik/

Edited by Winnererglory
Odkaz nefunkční
Link to comment
Share on other sites

Ahojte, mam taky problem, ze po otvoreni kufra sa niekedy (coraz castejsie) kufor sam zatvori. Ako keby ho nevladal "zabrzdit" v hornej polohe. Zo zaciatku to robilo vacsinou iba ked som stal v kopci, ale dnes to spravilo aj na rovine a pricvaklo mi tam manzelku. Ona ako nepriatel vsetkych modernych vymozenosti sa hned rozculila a hejtovala vsetky tieto moderne vychytavky, ze naco taky kufor ked sa kazi a na fabii by jej toto nikdy nespravilo. No to je jedno, sorry sa OT.

 

Niekedy sa este stane ze sa kufor ani nezacne otvarat, iba cvakne a "nevladze" sa zdvihnut a hned sa aj zamkne.

Bude treba vymenit vzpery? Ak nie, da sa to manualne nakodovat bez diagnostiky? Cital som tu navod, ale ak je kufor v hornej polohe, neviem ho uz rucne zdvihnut (rozumnou silou, nechcem tam nic dolamat), takze uz asi bude v krajnej polohe. Stretol sa niekto s takymto problemom?

Auto ma 4 roky a 150 000 km, je to uz facelift.

Link to comment
Share on other sites

Horni koncova poloha vika kufru s elektrickym ovladanim se da ulozit dlouhym stiskem tlacitka zavirani na hrane vika.

Je to presne popsano v navodu:

 

Horní polohu víka je možné nastavit (např. pokud je omezený prostor pro oteví-
rání víka výškou garáže nebo pro komfortnější ovládání podle výšky osoby).

 

Změna horní polohy víka
› Zastavte víko v požadované poloze.
› Přidržte stisknuté tlačítko B » obr. 41 na straně 60, dokud se neozve zvuko-
vý signál.

 

Nastavení výchozí horní polohy víka
› Opatrně manuálně přizvedněte víko až na doraz.
› Přidržte stisknuté tlačítko B » obr. 41 na straně 60, dokud se neozve zvuko-
vý signál.

 

Poznámka
Horní poloha, do které se víko automaticky zvedne, je vždy nižší než maximální
horní poloha dosažitelná manuálním přizvednutím víka.

 

Samozrejme predpokladem je spravna funkce vzper a zamku (a kabelaz v poradku).

Pokud jsou v pruchodce nalomene draty do HAL sond, muze to delat paseku

Edited by OnMiT312
Link to comment
Share on other sites

Ahoj, vdaka za navod, skusil som to znovu nastavit, no zatial drzi, ale pri mensom protitlaku alebo pri hupnuti auta (napr. ked si niekto prudko sadne na zadnu sedacku) sa to zacne aj tak samo zatvarat. Myslim ze to nepomohlo, uvidime. Zajtra sa mi ma ozvat znamy znameho, co robi v orig. skoda servise, tak uvidime co povie.

Link to comment
Share on other sites

Ahoj, dodám vyústění mojí story, pokud někdo sledoval :D 

Vzpěry (nové, neoriginální NTY) jsem dovezl do servisu, ať mi je tam dají a nastaví v diagnostice. Po zapojení zjistili, že je vadný ještě zámek (ale i ty původní vzpěry), tedy použili ty nové, dodali nový origo zámek, nakonfigurovali a teď vše chodí, jak má. 

Nebylo to levný, ale bylo to výrazně levnější, než s origo vzpěrama a doufám že tím ten příběh končí! Howgh :) 

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...