Přejít na obsah

Ošetření podvozku proti korozi?


Deawon

Doporučené příspěvky

Mám najeto cca 19600km, tak už je to celkem pozdě, ale ošetřovali jste někdo podvozek nějak extra proti korozi? Co vím tak u Rapida nejvíce rezne nápravnice. Po jízdě v soli se snažím co nejdříve vystříkat celý podvozek vapkou, ale plánuji natírat červenou barvou čelisti brzd, tak mě napadlo, zda nekoupit plechovku třeba Bitumenu a natřít exponované části kolem kol. Tedy uložení, ramena atd.

 

Celý předek mám krytý plastovým krytem, tak přemýšlím, že to rozeberu a natřu i tu nápravnici. Problém bude sehnat kanál.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na práce na podvozku vyrobil už kdysi můj táta nájezdové klíny. Je to zbušené z dřevěných fošen, vysoké cca 25cm. Jinak já podvozek také v zimě pravidelně vymývám tlakovou vodou a na jaře to vymeju komplet, při tom sundavám i plastové kryty pod motorem i dlouhé plastové kryty podvozku. Když vše vyschne, tak zevrubná kontrola podvozku (úniky kapalin, stav manžet, zátky dutin, výfuk atd.) a přitom i kontrola koroze. Ničím to plošně nenatírám. Části lakované v barvě vozu stříkám voskem na dutiny, na černé díly se mi velmi osvědčilo prastaré mazivo A00 (tzv. nulák) - zde bacha, abys to nenamazal na pryžové části! Mažu to jen na orezlá místa, je to mastný a lepí to jak med. Odvzušňováky a hůř přístupná místa černých dílů přestříknu aspoň silikonovým olejem, ten neškodí gumě a aspoň je to trochu mastný, nebo na to stříknu ten vosk na dutiny...

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rez na podvozku mě vytočila u hned po první zimě. Na F1 2005 a O1 2009 nic takového neznám zvlášť u Juniora 😀 o kterého se minulý majitel důchodce skoro vůbec nestaral. Za mlada jsme v Autoklubu Svazarmu dělali nástřiky podvozků a dutin. Dutiny bych už vynechal, ale podvozek by si nějaký ten Rezistin Car zasloužil. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sůl, jakožto největší zlo, se snažím vymývat co nejdříve, ale i po dvou zimách přemýšlím, zda pár míst nyvyčistit a lehce štětcem nepřetřít a pokud ano tak čím.

Klasika Bitumen? https://www.autokelly.cz/Product/AC-M603253/12840336

 

Až budu přehazovat letní kola, tak omrknu, jak na tom spodek je, ale už teď přes zimu, kdy je nuda, sháním co vylepšit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Včera provedena pri výměně oleje komplet prohlídka podvozku po zimě vč. demontáže všech krytů (pod motorem, oba pod sedadly, za zadními koly můj SB kryty nemá). Přední podmororový rám - lehká koroze na hranách jeho svarů (očištěno), přední ramena OK. Na plastových krytech pod sedadly (tradičně) prosolený pisek a kamení. Holý plech pod kryty je bez koroze a byl nastrikán konzervačním voskem na dutiny. Zato zadní náprava u mě začala dost reznout - hlavně ve svarech, vše důkladně očištěno od rzi a nepřídržné barvy. Všechna očištěná místa na nápravách natřena černou asfaltovou barvou Konkor. Ještě me čeká přehození kol na letní (spolu s brzdovou kap.) kontrola podbehů, tlumičů a brzd. Zde ještě asi konkorem natřu pár mist shora na napravách také. Suma sumárum podvozek po 4 zimách je v pěkném stavu s pár ošetřenými detaily.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Přemýšlím, že bych při natírání brzdových třmenů natřel kov mezi rameny a kolem (za štítem brzd), kde mám trochu povrchové rzi. Tu bych vyčistil a pak nejexponovanější místa natřel + část mezi hliníkovým kolem a brzdovým kotoučem, který je dost vidět a je na něm vidět povrchová rez.

 

Stejně budu mít vždy kolo sundané a budu čekat než mi zaschne barva na třmenu.

 

Zatím se mi nejlépe jeví tato barva:

https://www.obi.cz/antikorozni-barvy/hammerite-antikorozni-barva-ultima-cerna-hladka-0-75-l/p/5703780

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Pravdou je, že náš před rokem koupený 3 roky starý Rapid byl na podvozku v docela dost hrozném stavu, včetně výfuku. Je vidět, že na tomto autě se opravdu šetřilo... bohužel. Já nechal hned po koupi udělat u mechanika, kterému věřím, kompletní nástřik podvozku, včetně dutin blivajzem od würthu. Považuji za docela smutné, že 11 let stará a vysmívaná Thalia, kterou jsme z domu poslali pryč byla v o 100% lepším stavu na podvozku i výfuku. Ten se dokonce doslova blýskal...

Nástřik bych rozhodně u jakéhokoliv, nejen tohoto auta nepodceňoval a kdybych jej kupoval i jako nové, šlo by na nástřik obratem.

Ze zkušenosti vím, že od určitého momentu už se koroze na podvozku nedá zastavit, ale jen a pouze zpomalit. Krásně to bylo vidět na 6ileté KIE Venga, kterou jsem chtěl koupit od bratra. Ta už prostě po 6i letech zachránit nešla :(

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně na černá ramena podvozku aut i na jiná místa se začínající korozí používám barvu Konkor. Vyspravuji s ním jen rezavá místa, nenatírám plošně.

https://www.balshop.cz/proxim-konkor-500-asfaltovy-antikorozni-lak-3-5-kg/?gclid=Cj0KCQjw1tGUBhDXARIsAIJx01k4toFfzvgMi2tCoTQY4xSmO6CEakGTH8A_KNNOHhskpZb9nOZJBx0aAg5qEALw_wcB

 

Na výfuk příp. třemy brzd jsem vloni koupil žáruvzdornou barvu kovářská čerň. Ještě jsem ji nepoužil.

https://www.barvylakyjanu.cz/zaruvzdorna-barva-ve-spreji-cerna-do-800-c-400ml?gclid=Cj0KCQjw1tGUBhDXARIsAIJx01kQ3vM6gcAZCaAZyJrWMODevb2lfdZd8OvCy8aswA2Ltys19PHFzTUaAqbYEALw_wcB

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Konečně jsem se pustil do ošetření podvozku. Auto téměř nevidělo sůl + vapka + větraná garáž, tak byl podvozek zatím v dobrém stavu.

 

Hlavní natírané plochy byly nápravnice, ramena, pružiny, zadní náprava a vlastně všechno kovové co by mohlo korodovat.

 

1) sundat plasty

2) očistit podvozek vapkou a nechat uschnout (tomu pomohlo asi 34 stupňů ve stínu)

3) očistit podvozek od rzi a zbytku bordelu

4) antikorozní barva https://www.obi.cz/antikorozni-barvy/hammerite-ultima-barva-na-kov-3v1-ral9005-leskla-cerna-0-75-l/p/5703780

5) bitumen https://www.barvy-laky-unimax.cz/jednovrstve-barvy-na-plechove-strechy-2v1-3v1/body-930-tixotropni-ochranu-podvozku-1-kg-cerny?gclid=CjwKCAjwrranBhAEEiwAzbhNtXvCGITSrjUZ3Eyc88n2FVGUyWjM9vgjspXm_7E15aG6Adcz5V_BiBoC_Q4QAvD_BwE

6) na hrany karoserie, šrouby, držáky tepelného štítu vyýfuku, za zástěrky atd. jsem použil ještě vosk ve spreji

7) postupné sundání všech kol a natření druhou vrstvou antikorozní barvy všeho kovového včetně štítu za kotoučem.

 

Moc jsem nefotil, tak jen tak foceno v půběhu. Myslím si, že ve spojení dobré údržby, větrané garáže a této úpravy bude podvozek ve velmi dobrém stavu po mnoho let.

 

V rámci antikorozní úpravy doporučuji pravidelně vyčistit hlavně spodní hrany podběhů a pod zástěrkama a sundat kryty a vyčistit lak pod kryty zadních světel (liftback). Dále čistit spáry mezi díly karoserie hlavně od abrazivní špíny.

20230824_154834.jpg

20230824_154841.jpg

20230824_172410.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...