Přejít na obsah

Tempomat


vladimirko

Doporučené příspěvky

Prosím porad´te,

 mám Scalu rok 2021 a od té doby se mi občas objeví porucha tempomatu. Už jsem to měl 3x v servisu na záruční opravu a je to stále stejné - občas nejde, pak zase funguje. Jsem z Prahy, tak pokud znáte nějaký opravdu dobrý servis ( jezdím k Auto Branka Prosek) tak mi poradte kak s ním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mal som podobný problém. Ráno po naštartovaní som mal na Maxidote kontrolku tempomatu s výkričníkom. V návode je písané tempomat rušený - požiadajte o pomoc odborný servis. A nevedel som aktivovať ani tempomat ani limiter.

V servise som s tým bol viac krát a nakoniec im z Boleslavy povedali nech tam nahrajú nejaký nový sw. Ale že nemajú ešte verziu pre Scalu tak tam dali verziu pre Fabiu. Odvtedy sa už problém znovu neobjavil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Super, díky za radu, snad to bude znát i můj servis :) Já na to zatím nemám čas a ani chuť jezdit s novým autem po servisech. Přijde mi, že závadu něčeho mám snad každý 4 dni, to bych s embéčkem byl jen v servisu. Dám taky radu, aby tempomat naběhl, tak ne vždy pomůže znovu nastartovat, Zkusíte nastartovat 3x, 4x a tempomat stejně vyhodí chybu.... Chyba se děje méně bych řekl v situaci, kdy se nastartuje a člověk dál stojí na spojce. Byl jsem zvyklý, kvůli šetření axiálního ložiska na klice ihned po startu spojku pouštět a řekl bych, že chyba naskakovala častěji. Každopádně co mi pomáhá 100%, zatím, je za jízdy sundat nohu z plynu, počkat až bude spotřeba 0 a vypnout a znovu zapnout zapalování, operace v jedné vteřině, žádné startování, motor už se točí přes rychlost. Provádět nejlépe když kolem vás nikdo není a za nízké rychlosti. Jestli tento postup funguje i u startovacího tlačítka netuším, mám klasiku klíč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řešil jsem podobný problém. První mi vyčistili v ŠA páčku na které se tempomat zapíná. Začalo se to objevovat méně častěji. A nedávno mi nahráli nový SW pro motor / rádio + vyměnili celou tu páčku a zatím musím zaklepat že dobrý. (škoda scala rv 4/21)

Editováno: , autor: Adam2021
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
  • o 3 týdny později...

Za mne naprosto jednoznačně ano. Zvlášť s automatickou převodovkou. 

Je to obrovsky návyková a pohodlná záležitost, která výrazně zvyšuje komfort a pohodovost jízdy. Vyjma nějakých echt klikatých či zvlněných silnic ACC používám prakticky neustále. Geniální je ve městě, když jede proud aut proměnlivou rychlostí a ty se o nic nestaráš, jen držíš volant a auto samo zrychluje, zpomaluje a řadí...

 

Pro maximální plynulost se s tím ale chce trochu naučit, odpozorovat, jak se ACC chová a jít mu trochu naproti. Příklad: jedeš po dálnici na ACC rychlostí, kterou sis nastavil (třeba 130 km/h). Daleko před tebou ti do pruhu vjede kamion. Když necháš vše na ACC, tak auto pojede 130 km/h až do nějaké vzdálenosti. Pak začne plynule ale poměrně intenzivně brzdit. Dostane se na X metrů od kamionu, ale zpomalí trochu víc, než jakou rychlostí jede kamion, vzdálí se na X+10, 20, 30 metrů (podle vzdálenosti, kterou máš v ACC nastavenou) a tu vzdálenost udržuje. Jakmile kamion zmizí, ACC se s nějakou prodlevou zase rozjede na nastavených 130 km/h.

 

Což není úplný vzor plynulosti.

 

Dělám to tak, že ve vhodné vzdálenosti ACC vypnu, auto nechám motorem nebo plachtěním dobrzdit za kamion, tam ACC buď zapnu (když předjíždění vypadá na dýl) nebo rychlost udržuju nohou na plynu. Jakmile se kamion řadí vpravo, sešlápnu plyn (s ACC i bez něj), čímž předejdu té prodlevě ACC v rozjezdu. Od nějaké rychlosti (110, 120 km/h) už zase přenechávám zrychlování na ACC.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ty vlastně v tvém příkladu funkci aac vypneš a funguješ jak s obyčejným tempomat. To není zrovna asi duvod proč ho připlácet. 

Ale určitš věřím že v koloně a po městě snad bude OK.

Uvažuji o koupi a mám na výběr skladovku která má ACC,  vyhřívaný volant a čelní sklo, elktrické víko kufru a nebo vzít o 10tis levněji bez těchto vymožeností.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, bartom napsal:

Tak ty vlastně v tvém příkladu funkci aac vypneš a funguješ jak s obyčejným tempomat.   

Ne, to v mém textu není.

Navíc, pokud máš ACC, tak žádný "obyčejný" tempomat zapnout nejde.

 

Za 10 tisíc myslím není co řešit, ta výbava je příjemná.

Editováno: , autor: Bubaq
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne nemyslel jsem že zapínáš obyčejný tempomat :)   Jen že ho simuluješ. Já když dojíždím kamion s obyčejným tempomatem tak klepnu po brzdě tempomat se vypne pak jedu s nohou na plynu a po ojdeti kamionu zase jen tempomat zapnu na puvodně nastavenou rychlost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzhledem k tak malému rozdílu v ceně a výrazně lepší výbavě, asi by jsem neváhal. ACC není autonomní řízení autonomní řízení, tak jak u klasického tempomatu je jej třeba někdy vypnout, tak u ACC je někdy třeba přidat manuálně, on ten radar má omezený výhled a člověk vidí dál a hlavně je schopný předvídat, to ACC neumí... Nicméně kór na delších cestách nebo ve městě je to umí snížit únavu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...