Přejít na obsah

Kabeláž k Lambda sondě


Durannn

Doporučené příspěvky

Ahoj všem, mám takovou funny storku a zároveň problém, který se v ní naskýtá. 

 

 

Přesně před rokem, když jsem byl na 4leté servisní prohlídce (svíčky atd), jsem převzal ze servisu auto a po kontrole motorového prostoru jsem si všiml, že kabeláž (nejspíše k lambda sondám, viz foto níže) je uvolněná, resp. nedrží ve sponkách a pravděpodobně se to pohybem a vysokými teplotami dostalo do takové fáze, že se izolace kabeláže v místech zlomu natrhla. Bohužel nemám foto tohoto stavu, což teď beru jako chybu. Na toto zjištění jsem obratem volal do servisu, jestli si náhodou nevšimli toho, když už to je servisní prohlídka, že tam kabeláž lítá, není upevněná ve svorce na což se dost pravděpodobně stalo to, že už byla izolace narušená v bodech zlomu kabelu. Na to mi příjímací technik odpověděl ať přijedu, že se to dá do pořádku - auto jsem dovezl do servisu a "oprava" proběhla viz foto (vzhledem k tomu že jsem elektrikář, mohl jsem si tohle udělat sám). A teď k jádru věci:

 

Včera se mi rozsvítil symbol motoru na přístrojové desce (oranžový, bez akustické signalizace), jel jsem dnes ráno hned do servisu a diagnostika jím ukázala problém s lambda sondou. Vzhledem k tomu, že auto má ještě posledních 9 dní záruky (5let/100tkm), chtěl jsem to řešit urychleně. Jenomže chyba lávky. Bylo provedeno prý i nějaké měření a vypadá to na elektrickou chybu u sondy či kabeláže, podezřelé jsou ty vodiče. Jenomže ty mi škodovka prý nevyreklamuje na záruku, protože jsou takhle zaizolované (kdy to ten stejný servis právě takto zaizoloval). Je možnost, že by to rozpletli, ale pokud prý najdou nějaké nakousnutí např. od Kuny, budu si hradit tu práci za odizolování a zároveň samozřejmě celý nový díl sondy, kdy je kabel součástí, plus práci.