Přejít na obsah

2.0 MPI spotřeba a zkušenosti


pet

Doporučené příspěvky

S timhle motorem jezdim uz rok a pul, najel sem tak 20T km a myslim ze jezdim docela svižně...jen se to chce naučit využívat potencial toho motoru.... (mam AQY-170nM/2400ot) takže táhne krásně odspodu.... dlouhodobou průměrnou mám kolem 8,5l/100km po městě si to veme kolem 9 a jinak delší trasy za 6,5-7 no problem... na zavodění to není, i když........človek se občas diví lol:p a na nejakych 160 to leti rychle...pak se to tahne...ale 200 tacho to daaa.Stenje se tu jezdi 50/90/130 :kuk::) :) :) :)

Aco se týče problémů...hold bere si trochu oleje,leju tam 10W-40 tak to neni tak zle....na 1000km tak 2-3dcl.

Jinak byl problem se špatnym startem tak se menila vaha vzduchu(intermoto-2400kč fungl nova) a šlape jak hodinky.... na pružné zrychleni paradni motor...nemusi se moc řadit :palec2: Ja osobně sem max spokojeny......na pohodlnou projížďku parada....

Editováno: , autor: VSemi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle plynaře prý nedostatek plynu rozhodil ŘJ.Na jeho radu jsem odpojil baterku,projel auto na benzín a po té přepnul na plyn.Vše se srovnalo,kontrolka zhasla.Jen mě teď zlobí starty.Auto chytne na porvé,ale otačky okamžitě klesnou někdy až na hranici zastavení motoru,když se udrží v chodu,je následný rozjezd studeného auta za trest.Podaří se jen za cenu velkého zvednutí otáček,jinak se motor dusí.Svíčky NKG 12tis.km,vzduch.filtr 10tis,asi budu muset nakonec stejně do škodovky na vag.

Velkou spotřebu a svítící kotrolku el.motoru jsem nakonec vyřešil až výměnou 1.lambdy,teď už 8tis.km bez problému.Bohužel ty starty přetrvávají.Studený motor se teď udrží vchodu až tak po třetím startu a to sotva běží,první minutu se po při přidání plynu dusí.Pak běží jak má a to jak na lpg,tak i na benzín.Starty zahřátého motoru jsou opravdu na drc.Jenže přijde ráno a o5 nechce.Já to provizorně reším bleskovým přidáním plynu po startu,kdy to s citem rozjedu ke křižovatce,ale pro manželku to je utrpení.A to být cesta od domu do kopce,tak se můžeme jít klouzat.Filtry jsou čistý,dal jsem tam nové čidlo chl.kapaliny ale vše bezezměny.Mám pocit,že jak se začíná ochlazovat,rapidně se to zhoršuje.Nesetkal se stím někdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to auto koupil skoro za pusu protože předchzi majitel měl podobné problemy...zkus vyčistit vahu...normalnim sprejem na brzdy....a když to nepomuze tak vstřiky.... u tech dvoulitru je to nekdy obtiž..ale uz sme jich tu takhle par vylečily... vyčištěni vyjde na nějakych 1800kč Zkus znáčknout vadicku se zpetnym vedenil paliva...jestli to pomuze tak to jsou vstriky... žadna tragedie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koupil jsem motor AQY před měsícem serviska super stav ze SRN spotřebu oleje zatím zaznamenávám je tam 5W40ale možná pokud to jde přejdu na 10w40 jinak výbavu mám max i když mám lankem ovládaný plyn jak nědko psal nepřipadá v úvahu tempomat tam mám dále i ESP jen někdy jako by v nižších otáčkách když sešlápnu plyn zacukne motor a taky když akceleruji jako by se přenášelo nepatrné vibrování do volantu jestli je to od motoru?? Dále i na volnoběh cítím to malé chvění asi motoru. ? .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to gratuluju...rodina dvoulitříku se nám rozrůstá :palec2:

S tím plynovym lankem je to škoda...taky sem chtěl tempomat...bohužel, s olejem je to v klidu,při vymněně tak nalej 10W-40 a bude to lepší. S tím cukaním......váha,klapka...je toho víc co to může způsobovat..zkus vyčistit a pak se uvidí co dál

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobne jazdim s tymto motorom v našom úradnom staručkom passate. Ma nabehane nieco cez 240 000 km a je bez problemov. Chyta na brnk, nekolise, toci sa. Nejaku extra super opateru nedostava, ale ked je nieco treba tak sa to da spravit.

To kolko je osob v aute ten motor absolutne nevie. Taha rovnako stale ci je tam len sofer alebo plne auto chlapakov. A to sme tu vsetci taky 100 kiláčkovia.

Do vysokych otaciek sa mu teda moc nechce to je pravda, ale spodok ma kralovsky a je to uplne pohodlne vozenicko elegantne.

Spotrebu neviem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to gratuluju...rodina dvoulitříku se nám rozrůstá :palec2:

S tím plynovym lankem je to škoda...taky sem chtěl tempomat...bohužel, s olejem je to v klidu,při vymněně tak nalej 10W-40 a bude to lepší. S tím cukaním......váha,klapka...je toho víc co to může způsobovat..zkus vyčistit a pak se uvidí co dál

Jj ale jinak je to báječné svezení jezdím v klidu dle předpisů a to je svezení moc dobré moton není slyšet jen šepot květin.)) jen občas a nachvíli mu šlápnu jinak když jedu pohodovou jízdu průměrná spotřeba na jízdu klidně i 6,6l a když tam není zvuk dieslu jako traktor tak klidně připlatím za benzín. a pojistku mám 3850Kč na rok a ještě bude další bonus :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tohle je krásné na tomhle motoru....je mu jedno kolik lidí v autě sedí a pořád si šlape ve svých nizkych otáčkach...táhne a táhne......kopec nekopec

A taky se mi líbí na tom motoru že řadit téměř nemusím když jedu v klidu jak říkáš táhne kopec nekopec a pobere i na vyšší rychlost v nízkých otáčkách :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JJ. moje řeč, prostě nejlepší motor :palec2:

Myslíte že když tam mám 5w40 že tam můžu dávat třeba castrol 10W40 nebo liqui Molly 10W40? třeba když před výměnou oleje tam dám něco na vypláchnutí motoru? nebo můžu i bez toho rovnou přejít na 10W40?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslíte že když tam mám 5w40 že tam můžu dávat třeba castrol 10W40 nebo liqui Molly 10W40? třeba když před výměnou oleje tam dám něco na vypláchnutí motoru? nebo můžu i bez toho rovnou přejít na 10W40?

pokud udělas přechod na 10w-40 žádný výplach atd dělat nemusís. Raději bych volil 5w-50 nebo 10w-50 (w-50 hustší za tepla jak w-40) ,pak uz by se měla spotřeba oleje snížit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdarec chlapáci, prosím o radu, pomoc. Neměnil jste někdo z Vás LAMBDA_SONDU? Nějak mě blbne startování!! Nastartuji a nedrží to...zdechne to -za studena!! a opakuji to třikrát!!Po čtvrté už se chytá. Samozřejmě mi svítí kontrolka-oranžová. Chyba je-chudá směs. Taky jsem slyšel že je sonda zvlášt na střik a zvlášt na výfuk. Mužete mi někdo poradit? Popřípadě vysvětlit. Díky moc :help::help::help::help::feve::palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hoj, lambda sondu jsem měnil asi před půl rokem, dělalo mi to přeně to samé co píšeš ty, za studena to zdechalo, při jízdě jak jsem přidal plyn tak to prakalo ve výfuku, byla to ta sonda před katem, vyšla mě na nějakých 3500Kč.

Editováno: , autor: omegus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj, tak se taky přidávám k dvoulitrům tady.

Můj kousek je kombík, 2003, AZJ (už proměnné sání a max. krouticí moment @ 3200 ot. ??), najeto 114 000. Jezdím s ním teprve krátce, ale první postřehy: Kontrolka elektroniky motoru se nerozsvítila (ťuk ťuk), dlouhá převodovka je dobrá na mé časté jízdy po dálnici (do 130 max), velký krouťák dovoluje neřadit tak často, motor je míň citlivý na naložení auta (porovnávám s 1.6 MPI)

Spotřeba - prozatím na 205/55 R16 - dálnice uvedenou rychlostí 7,2 - 7,5. Okresky klidnou jízdou 6,5 - 6,9. Město s častými přískoky a vypínáním motoru 10.5 - 11.5. Praha standard 8.5 - 9.5, Praha zácpy na severojižní magistrále 10.5

Teď jsou nové zimní 195/65 R15 Dunlop Winter Sport tak uvidím, jestli to bude mít nějaký vliv...

Předchozí auto byla Fabia kombik HTP. Její spotřeba byla o cca 1 (dálnice), resp. 1,5 (okresky), resp. 2,5 - 3 (město) litry menší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdárek, hlásím se k "dvoulitrákům"

mám již 3 měsíc okťu 4x4 s tímto motorem a jsem maximálně spokojenej. Chtěl sem sice TDI ale ve štyrkole ty ceny byly naprosto hvězdný a moc jich nebylo. Náhodou sem v německu narazil na tuhle krasavici a byla to láska na první pohled. Zablbnul jsem si na louce a po 5 minutách a autu zasypanym trávou od koleček po anténu nebylo co řešit. Ihned po přivezení jsem pořešil voleje, filtry a td. - 5w40 castrol magnatec, i přez to, že auto bylo do posledního km servisovaný ve škodovce v rajchu (původní majitel veterinář ze Selbu, takový puntíčkář naštěstí).

Zatím se učím jezdit úsporně (před tím jsem měl Partner Ranger 2.0 HDI ale jedno nalité hovado mi zaparkovalo v kufru - přehlédl že odbočuju) i když jsem z toho měl větší strach - venku se dá v poho za 7,5 a město někde kolem 11. No ale když se jede jak hovado, umí beruška spolknout i 15. Zkoušel jsem terén - dokáže docela dost, ale musím pořešit na jaře plechy pod motor pro jistotu - na laně 4 stromy a z lesa na chaloupce úplně v poho. Jinak na rodinné výlety pod stan a do přírody super kára, už se těším na snížek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak po téhle informaci jsem se před koupí taky pídil, ale bohužel bezúspěšně. Takže osobní zkušenost.

Tachometrových 100 je cca 2600 rpm. Tachometrových 150 je cca 4000 rpm.

50 km/h po městě na trojku je 2000 rpm.

Motor má těžší převody než 1.6 75kW, takže v dálničním režimu spotřebuje +- stejně. Co se týče plynulé jízdy městem, není problém převalovat se na čtyřku někde okolo 1700 rpm, motor má dost síly i na mírný dokopec či lehké zrychlování. Zpřevodování mi tedy přijde dobré, nicméně nějaká modernější šestirychlostní převodovka (třeba jako má Octavia II 2.0 FSI) by motoru slušela určitě víc.

Co se dynamiky týče, myslím že v menších rychlostech tak do 100km/h se dvoulitru stokoňová 1.6 plně vyrovná, dvoulitr bude mít navrch ve vyšších rychlostech. Velkým plusem oproti 1.6 je pružnost, není problém se pohybovat okolo 1500 rpm a stále cítit dost síly.

Spotřeba mě celkem příjemně překvapuje, čekal jsem o něco horší. Krátké jízdy a přískoky v kolonách jsou pro tenhle motor smrtící - spotřeba okolo 10. Jakmile vyjedu za město, klesá to až někam k 7,5 - 8. Vyloženě ekojízda je okolo 6,5 podle profilu terénu.

Dnešní přesuny za mrazu -15° : Praha odpolední kolony, dálnice Pha-Lbc 150 km/h tacho (140 GPS), celková spotřeba 8,7. Docela dobrý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...