Přejít na obsah

Zdlouhavé startování


Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

poslední dobou, jak je nad 12°C, tak mi občas zastudena (ale i za tepla) trvá někdy startování 4-5 sekund.

V zimě se startováním nebyl jediný problém. 

 

Nechce se mi věřit,  že by po roce a půl byl opotřebený startér...

Provozní otáčky mívám tak 2000 - 2500 /min.

 

Jednou týdně italská údržba při oleji zahřátým na 90°C vytočení až k červenýmu poli.

Že by EGR? To se mi nechce věřit při mým způsobu ježdění.

 

Máte někdo podobný problém se zdlouhavým startováním?

Editováno: , autor: hardhouse.trip
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řešení neznám, spíš takový tip: Taky jsem řešil podobnou věc na jiném autě, startér točil a motor chytnul po 1-2 sekundách, při tom šel i cítit nespálený benzín. Takto se auto chovalo s nedochlazeným, tzn. ještě ne studeným motorem (např. po nákupu v obchodě), v zimě -20;+10C vždycky v pohodě, při takových teplotách se vždycky motor dochladil. Někdo mi radil, že na nízkotlaké pumpě, která je u nádrže, že tam nemusí držet po vypnutí zapalování tlak a když pak klesne, tak motor po nastartování točil. Bohužel tímto jsem problém nevyřešil, protože LPFP(low-preasure-fuel-pump) držel konstantní hodnotu tlaku.

 

@hardhouse.trip nebude asi špatný tip i na tu vysokotlakou pumpu.

Editováno: , autor: self
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem měl starou Octu 1, tak tak se dala zvednout startovací dávka paliva po studeným startu...

 

Předpokládám, že u CR to asi nepůjde? 

 

Ten druhý způsob startování, jak říká csabac mi někdy jde líp, a někdy ne.

Je tu nějaký diagnostik, který by to dokázal upravit tak, aby se tím prvním způsobem dalo startovat tak, aby se startér spustil až zhasne kontrolka žvanění? Pokud by se to dalo upravit, tak bych pak laboroval,  co s tím dál. 

 

Zatím s tím nechci otravovat AS, i když je to ještě 3,5 roku v záruce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, self napsal:

Někdo mi radil, že na nízkotlaké pumpě, která je u nádrže, že tam nemusí držet po vypnutí zapalování tlak

Měl jsem za to, že tato nízkotlaká pumpa (jinak pojmenované třeba jako dopravní čerpadlo) je to, co zabzučí při otevření dveří řidiče po odemknutí a pak následně, když je klíček na I. Kdo nemá klíček, stejně to slyší, start je malinko zpožděný. U mojí FII je to jediná součást, která na sobě nemá žádnou diagnostiku (což jsem řešil, když jsem šlápnul na plyn a ono nic... offtopic, ale dráha pedálu to nebyla, tak snad "škytnutí" tohoto čerpadla, což ale nejde diagnostikovat. No zatím dobrý.) A nemám žádné další, protože 1,4.

Takže bych řekl, že tam musí být tlaku dost. Jestli ne, nemůže to stíhat při prudkých akceleracích a muselo by se zadusit. Autor píše o dieselu, tam je to asi o dost jinak. Nevím, jestli přidání na dávce něco řeší.

 

Servis bych naopak otravoval a to opakovaně. Chce to mít hodně videí, někteří se kroutí tak neskutečně, že natočit i VIN. Jasně, poprvné řeknou krátké jízdy, podruhé nekvalitní palivo. Potřetí nechají vyměnit baterku za peníze zákazníka, počtvrté až pošesté pomění drahé díly (ty tvoje už budou mezitím v bazaru). To je naprd. Když si uvědomím, že mě nové auto někde nechá.

 

edit - často se zmiňují špatná čidla (auto si myslí, že...), nebo senzor vačky.

Editováno: , autor: bouchy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nafta? Nevím, kde tankuješ, ale mně to dělá i u Vervy, kterou beru pořád...

 

Měl jsem to ve Škodovce a prej normální...

Poradili startovat tlačítkem jak píše Csabac výše. Nejdřív zapalování (bez spojky) a podruhé se spojkou.

Prej při teplým motoru si to nepomáhá žhavením...

No a ten startér asi taky nebude z nejvýkonnějších...

 

Zkrátka prej normální věc...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za info. Jen mě zarazilo, že celou dobu nic a najednou v jednom dni třikrát. Od soboty ok, záhada :-)

Ta nafta mě jen napadla. jelikož jsem bral poprvé u Makra cca 25l, ale měl jsem ještě půlku, tak se to řízlo půl na půl. Teď o víkendu to vyjedu, zkusím jiný zdroj a uvidí se.  :-) 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj všem, dotaz, sporadické zdlouhavém startování cca 2-3 vteřiny.

Poprvé se stalo asi měsíc zpět to udělalo asi 5x, pak klid a nyní o víkendu 3x. .Studené starty ok, Vypozorováno, že se děje po delší cestě, kdy je motor více teplý (olej nad 100) a hodinu stojí, spojitost? Psalo se zde něco o relé, může být třeba nějak přehřáté? Kde se popřípadě nachází (třeba foto).

Jinak auto se po nastartování chová normálně, jízda, spotřeba, projev - vše ok.

Jsem v záruce, nahrané video nemám a když pojedu do servisu, tak budu bez auta a výsledek nejistý, je třeba je drtek popostrčit. :-)

Nějaká rada a zkušenost, dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj, začal bych tím, že to zkus zachytit na video

Když jsem dával auto do servisu ja, tak se jim to samozřejmě za týden, co to tam stalo, neprojevilo a až na základě videa skodovka přistoupila k řešení.

Obnáší to to, že jsem měsíc jak vocas pokaždé nahrával startování, jestli se to neprojeví, když jde o sporadickou závadu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...