Jump to content

Keramická ochrana nového laku


HonzaW
 Share

Recommended Posts

Zdravím,

jsem zde úplným nováčkem. Za pár týdnů bych měl obdržet novou Scalu. (Moje první Škodovka a moje první úplně nové auto).

Uvažuji o keramické ochraně laku, aby co nejdéle vydržel. Má s tím někdo z vás zkušenosti? Mám pár otázek:

  • Může se ochrana aplikovat na úplně nový lak nebo se musí čekat na vytvrdnutí laku?

  • Je lepší keramická ochrana nebo pravidelné voskování?

  • Je potřeba lak s keramickou ochranou pravidelně voskovat nebo stačí tekutý nanovosk při mytí?

Díky za vaše názory.

Link to comment
Share on other sites

Osobne nad tým rozmýšľam, hlavne po zime. Ale viac ma láka investovať nie do keramickej ochrany ale skôr do fólie, myslím si, že lak pred nečistotou a kamienkami ochráni viac než keramika. Naštudoval som si pár veci a toto mi vychádza ako najvýhodnejšie. Hlavne z toho dôvodu, že keramiku musíš aplikovať niekoľkokrát, kámoš beháva takto s autom raz ročne pred zimou a cenovo je už niekde inde než ako keby aplikoval fóliu. 
Len fóliu nesmie lepiť nejaký "domáci" mechanik "že ja to dám, to je nič" :D Na scalu som dostal cenovú ponuku 750€ na asi polovicu auta(predok), značka nejaký slovenský výrobca či čo, musel by som nájsť v mailoch. A jednu na 1300€ tiež len predok, zahraničná fólia a tiež si neviem spomenúť na názov tej fólie. Mozoček mám asi ako 2 ročné dieťa

 

 

Ale ak by tu niekto bol so skúsenosťami, tak si tiež nechám rád poradiť.

Link to comment
Share on other sites

Chlapi, doporučuji přečíst nějaké stránky věnované detailingu. I tady na fóru najedete spoustu informací. Je to na dlouhé vysvětlování. Osobně doporučuji videa např. od Umyem, jsou tam výborně shrnuty pro a proti (vosk, keramika, fólie). Jinak keramika i fólie je nejlepší na nové auto. I tak je většinou nutná korekce laku (je poškrábaný už z výroby). Cenovka kvalitní keramiky se pohybuje od 25 tis. Kč (životnost 3 roky při pravidelné údržbě), u kvalitní fólie na přední část auta (životnost až 10 let) to bude podobné. Keramika ale lak proti mechanickému poškození neochrání. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Keramika je fajn. Ale pokud budeš mít nové auto, doporučuji zvolit folii. Odkud jsi? Stačí kraj či okres. Nechal jsem na předek auta dát PPF Optic Shield a je to super. Sice už to nezachrání nějaké ťupky z provozu, ale eliminuje to další. Navíc jsem nechal dát černou PPF OS na boční piano na B sloupkách, protože se snadno poškrábou. Co se týče ceny, předek mě vyšel na cca 25k - životnost 10 let.

image.thumb.png.68e2ec45d3477739c44953cb91f9fa21.png

 

Doporučuji zvolit podobnou.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Tak že si někdo koupí nové auto, deset let se kouká na folii na přední kapotě a pak jí sloupne a auto pošle dál jako nové. Oni to chválí, ale počkej za pár let. To prostě nechápu a za mě vyhozené peníze. A to nemluvím o tom, že když ti to někdo odře tak ti za to pojišťovna nic navíc nedá. Dát 25k za polepení předku Scaly je absurdní. Auto je spotřební zboží a tak se opotřebovává. 

 

 

Edited by thejohndoe
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

V 17. 5. 2022 na 11:07, thejohndoe napsal:

Tak že si někdo koupí nové auto, deset let se kouká na folii na přední kapotě a pak jí sloupne a auto pošle dál jako nové. Oni to chválí, ale počkej za pár let. To prostě nechápu a za mě vyhozené peníze. A to nemluvím o tom, že když ti to někdo odře tak ti za to pojišťovna nic navíc nedá. Dát 25k za polepení předku Scaly je absurdní. Auto je spotřební zboží a tak se opotřebovává. 

 

 

Věř mi, že na žádnou folii se nekoukáš. Když to nelepil Franta od vedle, tak ve výsledku ani nepoznáš, že tam nějaká folie je. Samozřejmě, když ti to nějaký Tonda nabourá, tak máš prostě smůlu, ale to máš i s keramikou, kterou musíš obnovovat každý rok. Hlavní výhoda je v tom, že pokud zvolíš kvalitní folii, tak je schopna ochránit i menší kontakty či škrábance. O kamenech nemluvě. 

 

Dát 25k za ochranu předku u auta za 650k je absurdní? Zajímavé, máš s tím alespoň nějaké zkušenosti? Nebo tu plácáš svoje domněnky, jak někde v hospodě? Auto je spotřebák, ale když to někdo chce mít hezký delší dobu, tak jak jinak to chceš ochránit? Lak se opotřebovává jedině tak, že je někdo prase a třeba na dálnici se zařadí hned před tebe, i když za ním nikdo nejede, o parkovištích nemluvě. Já zvolil kombinaci folie + na zbytek Gyeon Cure, který jednou za 2 měsíce vyživím WetCoatem. Jinak mytí podle nálady a počasí klasicky - rukavice s dlouhým vláknem, dva kýble, ph neutrální šampon, předmytí aktivní pěnou, následně tam kde už to nedělá beading, tak nanesu trochu wetcoatu a spláchnu. Pak to sfouknu s BigBoi a auto je čisté. :)

Link to comment
Share on other sites

Podle mě je absurdních těch 25k za polepení předku a je absurdní dát za Scalu 650k ... . Ale když to vezmu reálně tak obaluješ předek. Plastovému nárazníku kamínky nevadí. Blatníky (jestli je zabaluješ) se kamínky od aut neomlátí. Tak že v zásadě za těch 25k chráníš jen přední kapotu?

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Zvlástní, na Fabii jsem měl omlácený i blatníky. On každý nechce mít orvaný nárazník, i když je plastový. A bylo to 24k i s korekcí laku. 

 

Folie na: náraznik, mlhovky, světla, kapota, blatníky, zrcátka a černá PPF na B sloupky.

Edited by Znedlob
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Já úplně žasnu nad tím hejtem. Však Vás nikdo nenutí to dát? Tak proč se tu rozčilujete nebo zesměšňujete, že si chce někdo auto polepit, aby ho měl pěkné i za 5 nebo 7 let? Tohle mi fakt hlava nebere... Kdo folii chce, ať si ji dá. Kdo chce keramiku, ať si ji dá. Kdo nechce nic,... Ale nevidím důvod se tu někomu vysmívat, že dal 25K za ochranu něčeho, co stojí přes pul milionu.

Pokud má někdo auto služební nebo na operák, tak chápu, že je mu to úplně jedno. Ale pokud si někdo spoří dlouho na nové auto, tak nechce aby měl za jednu cestu po dálnici oprýskanou kapotu...

  • Upvote 6
Link to comment
Share on other sites

To není hejtovani, taky jsem si myslel, ze mam předchozí auto navěky, ale ze dne na den rozhodnutí o novém a 25 mi přijde jako dost velká položka na zhodnocení budoucího prodeje pokud se i tak o auto průměrně starám. A to jsem dostal max co se aktuálně dalo a víc bych nedostal i kdyby bylo pozlacené. Samozřejmě ať si každý dela za svoje peníze co chce.  Každý máme na to svůj nějaký názor a od toho je myslím právě toto forum. 😎

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, Dodi 15 napisał:

A jak dlouho si auto necháváš? Na veterána? 
Pokud člověk není čuně, tak lze auto udržet v pěkném a koukatelném stavu za minimum nákladů, alespoň tak to mam já. 

 

Auto si chci nechat i 10-15 let, pokud bude dobré. Zvlášť při současných šílených cenách. Ale jak správně poznamenal @Pawouk, vraťme se k tématu - keramiku jsem dávál na nový lak a všem o tom důrazně radím. Ze dvou důvodů: za prvé, enormní odolnost keramického povlaku. Od nanesení dvou keramických vrstev uplynuly čtyři roky a jsou stále funkční. Za druhé, pokud máte velké auto, je to skvělé pohodlí. Voskování takového auta i jednou za 2-3 měsíce je obrovská práce na 1-2 hodiny.

Link to comment
Share on other sites

Jen znovu připomenu, keramika neochrání před škrábanci. Ano, může zabránit lehčímu poškrábání laku, ale pak je ve výsledku poškrábaná keramika a ta se musí stejně jako lak rozleštit a následně nanést znovu. Cenově jsi pak úplně jinde, než u folie.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Já o tom taky přemýšlel... 

Ovšem velice rychle jsem vychladl. Ty prachy jsou šílený. 

Auto máme svoje, mám ho rád ale 25tis. nedám za toto "placebo" ani náhodou. 

Nakonec jsem opět zvolil:

SOFT99 Pearl & Metallic SOFT tvrdý vosk 320 g

a s odstupem času (cca půl roku, možná víc) mohu říct, že je to paráda!!! 

Cena lidová 300-500. 

I po této době stále voda kuličkuje, plechy hladké jak dětská prdelka. 

Akorát tam píšou že to vystačí na 100 aplikací 🤣🤣🤣

Celou pixlu jsem zdělal napoprvé!!!

Možná se smějete, ale mám s tímto letitou zkušenost. Tento konkrétní vosk se dobře nanáší a úplně v pohodě leští. I v takto silné vrstvě to jde nádherně i když trochu přeschne. 

Flanolova košile a jen se setře ta bílo-zelená suchá usazenina po zaschnutí vosku. Mám doma i autoleštičku, ale je úplně zbytečná. 

Chápu, že je zde téma keramika, ale jako 25tis. fakt neeeee👹

 

Edit: dle mého názoru 2-3 mikrometry oxidu kremičitého (ať je sebetvrdší) nikdy neuchrání proti větším kamínkům a bouchancům. 

A že těch střetů dneska je. 

Pak to člověka štve 2x tolik. K čemu nanovrstva když je v plechu prohlubeň? 😀

Ok kolem klik kde je místo hodně exponované tam to asi funguje. 

Podle mě je lepší silnější vrsta "něčeho" i když ne tak tvrdá.

 @Znedlob

Edited by keras
Link to comment
Share on other sites

Nahrazuje keramika voskování? Nebo se i lak ošetřený keramickou ochranou musí ještě voskovat?

Za jak dlouho možné nové auto navoskovat nebo nanést keramickou ochranu? Ještě platí, že lak musí vytvrdnout?

 

Díky

Link to comment
Share on other sites

Voskovat nevím, někde jsem četl, že to lze, ať se ozvou jiní. 

Nene, dnešní auta už mají lak vytvzenej. Je to úplně jiná barva (akryl?) než kdysi. Pamatuji si jak kdysi táta nechával Škodovku na sluníčku dopékat😀

Link to comment
Share on other sites

@karas Já volím právě kombinaci folie a vosku. Případně vosk nahradím sealentem - cure, wetcoat atd. 

 

@HonzaWObecně kombinovat vosk a keramiku nedává smysl. Jak ekonomický, tak funkční. Pokud půjdeš do vosku, tak zvol podle tvých očekávání. Některé jsou dobré na lesk a hloubku, jiné mají lepší výdrž a nebo lépe kapičkují. Pak záleží jak moc s autem samozřejmě jezdíš a na podnebí. Také záleží na tom čím a jak auto myješ. Při jakékoliv ochraně je důležité používat PH neutrální šampon a nejezdit do kartáčů. Šampon lze zvolit i s přísadami, které danou ochranou vrstvu vyživují, ať je to vosk či keramika. 

 

Dnes už se lak nemusí nechávat "dozrát" jako dříve. Při lakování se používají jiné technologie a postupy. Po předání je na auto možné klidně ihned aplikovat ochranu.

Link to comment
Share on other sites

Ono to není jen o ochraně, ale taky o následné snadnější údržbě. Keramiku mám už druhým rokem a když se o to člověk dobře stará (1x ročně údržba), tak to ušetří i spoustu času při mytí - není vůbec potřeba používat šampón. Je ale nutné jezdit na bezkontaktní myčku (ideálně s aktivní pěnou), pokud není možnost ručního mytí doma. Mám osvědčenou trojkombinaci předmytí aktivní pěnou - klasický oplach - oplach demineralizovanou vodou. Vše hotovo do 10 minut, pak jen setřít ručníkem z mikrovlákna a jede se. Co se týče provedení, můžu s klidem na duši doporučit Voňavku - výborný poměr cena / kvalita.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ano. 

On i vosk toto plní. Jen opláchnout vodou popř. šampon a špína jde dolů sama. 

Dal jsem vosk i na liťáky a bordel z destiček jde dolů dobře. 

 

Je to super mít navoňené a lesknoucí se auto, ovšem všechno tohle je pomíjivé do první kolize🤣

Link to comment
Share on other sites

U mého prvního auta jsem péči o lak podcenil a bohužel se to na něm projevilo. Teď budu mít novou Scalu, tak nechci opakovat stejnou chybu a bude o něj víc starat. Bydlím na sídlišti,  údržba u chodníku není zrovna pohodlná. Ruční mytí a voskování přenechám odborníkům. Hlavně už žádná kartáčová myčka!

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pokud dodržíš zejména poslední větu, tak si myslím, že není čeho se bát. Tvůj hlavní problém je to parkování na sídlišti a tam ti ani ta fólie pokaždý nepomůže. Pokud ale necháš navoskovat, pak mytí na wapce zvládneš v pohodě sám.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...