Přejít na obsah

MPI rozdiely


RichardSA

Doporučené příspěvky

Dobrý deň, všimol som si jednu vec že motor 48Kw bol z predaja zrušený. Rozmýšľal som nad výmenou Fabie 3 44kw za tento motor. Je tu niekto kto reálne vymenil FAB3 za FAB 4 s týmto motorom. Alebo skúšal aký rozdiel v je medzi FAB3 a FAB4 s MPi motorom. Hlavne mi ide o tú prevodovku. Vo FAB4 je rovnaká z TSI. Ako to je hlavne sprevodované. Či má význam meniť 3 ročné auto s málo najazdenými a v dobrej výbave.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám F3 s motorem 1.0 Mpi 55 kW a zkoušel jsem na chvíli Fabii 4 s motorem 1.0 Mpi 59 kW.  Závěr pro mne je ten, že po uživatelské stránce je pro mne lepší ten starší motor ve F3, lépe a ochotněji  se mi vytáčel (asi těmi jinak  zpřevodovanými rychlostními stupni), přišlo mi to ve F4 takové línější, ale bylo to předváděcí auto s pár stovkami najetými kilometry.  Motor 1.0 Mpi 48 kW, pokud vím se u nás v ČR nikdy nenabízel k prodeji, ale byl v nabídce (nevím jestli ještě je) pro jiné trhy. Zeptám se, proč chceš vůbec měnit F3?  Kvůli motoru snad jedině za podstatně výkonnější 1.0 Tsi, ale zase  přicházíš o jednoduchý motor, který nikdy neměl žádné podstatné potíže. Jinak ano, ve F4 i u motoru 1.0 Mpi by již měla být ta údajně  lepší převodovka MQ 200 oproti MQ 100, co je u 1.0 Mpi ve F3, ale i tak bych to nedával pryč, zas tak velký rozdíl jsem tam nepostřehl, ale tvoje volba jak se rozhodneš. 

 

PS: já si teď soukromě nedávno poměřoval jízdu  u třech aut jedné vývojové řady se stejným motorem, tedy jednalo se o Toyotu Aygo 1.0 Vvti 50 kW, modelové řady 2005-2014, dále Toyotu Aygo 1.0 Dvvti 53 kW modelové řady 2015-2021 a novou Toyotu Aygo X 1.0 Dvvti 53 kW, rok výroby 2022. Jedná se v podstatě o stejné motory, až na pár odlišností, ale jízda v nich je dosti odlišná, bohužel s novějšími modely pocitově čím dál horší, pravděpodobně zpřevodování  aj. asi emisní věci  takové, že člověk má pocit, že jezdí  stále slabší a línější auta. Aby tomu tak nebylo podobně  u té tebou uvažované výměny 1.0 Mpi z F3 na F4.  

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Jazdím okruh 60km od miesta bydliska. 80 percent jázd mesto, vraví sa tomu Česky kolem komína. Preto MPi. TSi som zavrhol kvôli, priamemu vstreku, EGR a GPF. Tá MPi mi úplne postačuje. jazdím 80 percent jázd sám. Keď chcem predbehnúť v obci 2jka 5000tisic ot. ak je potrebné. Mimo obce predbiehanie 3jka 5000ot. ak je potrebné. Doteraz som nemal potrebu pomyslieť a ani meniť za TSi. Jazdím obmedzovačom v meste a mimo obce tempomatom.  Spotreba okolo 5 litrov najčastejšie 4.8 až 4.5. V meste krátke jazdy 5.5 až 5.8. Cez 6 som ešte nešiel. Keď som sa rozhodoval pri kúpe FAB3 medzi 44KW a 55KW. Nemalo zmysel z môjho pohľadu doplácať za 55KW. Tá dokonca točí na diaľnici až 4300otáčok. 44KW točí 4100otáčok. Výkon nad 4500 otáčok veľmi zriedkavo použijem. Preto som nechcel dávať viac za motor 55KW. Takto nejako to je aj s FAB4 48 vs 59 skoro žiadny rozdiel. Dokonca tá 48KW sa môže lepšie zabehnúť ako 59. Ohľadne FAB3 keď bola nová išla tak nejak ťarbavo neochotne ako píšeš. Po zábehu zhruba 7000km nabrala pocitovo aj 10KW viac. Staršie motory MPi 1.2, 1.4 50KW a podobne to ide ťarbavejšie ako tento trojvalec. Najlepšie tie motory porovnávať nové s novým olejom hlavne. Vrátim sa k FAB4. Nepáčia sa mi tie zadné svetlá, tie ďobky ale nejazdím na krásu. V ponuke na SK bol chvíľku motor 48KW. Naposledy som pozeral a vypadol. Neviem z akého dôvodu. Ale chcel som len vedieť aký je rozdiel v tých prevodovkách a či má tento novší MPi vo FAB4 GPF alebo EGR nikde som to nenašiel túto dosť podstatnú informáciu. Ja som za jednoduché klasické motory.

Editováno: , autor: RichardSA
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@RichardSA tak rozdíl v převodovkách samozřejmě je, nebot MPI F3 měla typ MQ100 a F4 má MQ200..tedy v F4 jsou kratší převody..měl jsem MPI 44kW a ted mám 59kW..já jsem s ní spokojený..do nějakých 100km/hod..je to auto za mě dost svižné a více nepotřebuji, když jezdím jen kolem komína..TSI už jsem nechtěl pro tyhle účely z důvodů, které se popisují výše v příspěvcích..navíc je ten motor myslím ještě dost syrový, má najeto jen asi 300km, takže očekávám, že se po nějakém nájezdu ještě probere :-) ale i kdyby ne..mně to stačí..jinak MPI samozřejmě žádnej GPF nemá...to se týká jen motorů TSI. Já jsem měl před F4 celkem tři F3..1.2TSI 81kW,1.0TSI 81kW s DSG a poslední MPI 44kW a mohu s klidem říci, že na couračky kolem komína, jak se říká je MPI naprosto ideální volba, blbej,jednoduchej motor, žádnej carbon, žádné turbo žádnej GPF....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...