Přejít na obsah

elektricky ovládané víko kufru - kódování


Karoq74

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny, potřebuji poradit. Udělal jsem kompletní přípravu na elektricky ovládané víko kufru. Připojil jsem VCDS aktivoval v jednotce  Gateway pozici 6D (elektricky ovládané víko). Řídící jednotku kufru mi to našlo. Teď budu asi muset udělat nastavení jednotky, ale nevím přesně jak. Zatím víko po zmáčknutí tlačítka na víku nijak nereaguje. Jak postupovat dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tazko ti v skratke odpovedat,uved aky rocnik auta mas ,aku jednotku 6D si pouzil,novu pouzitu,ak pouzitu v akom vozidle bola.

Ak je jednotka nova alebo nevies z akeho vozidla je,treba nahrat spravny datovy subor pre dane vozidlo a sw jednotky 6D ktoru si osadil do vozidla.

Nakodovat jednotku, nastavit adaptacie,spravait zakladne nastavenie.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

modelový rok auta je 2021 (vyrobeno 8/2020), jednotky už mám dvě  :-) ,bral jsem to podle ETKY. První je 5Q0 959 107 S a druhou 5Q0 959 107 P obě dvě jednotky nové. Pokoušel jsem se ji nakódovat , ale nenašel jsem v seznamu firmwaru Karoqa (ani u jedné z nich) přitom je prodávají s tím, že jsou pro tento typ vozidla. Časem studování VCDS jsem zjistil, že databázi LABEL se nenachází soubor 5Q0 959 107.clb. Nejbližší v seznamu podle typů vozidel je Kodiaq. Po kódovaní, při zmáčknutí spínače dveří z venku, víko poskočilo o 15 cm nahoru a zastavilo se, to se pořád opakovalo. Vnitřní spínač  zavírání víka nereagoval. Zámek přitahoval ,když se dostal do pozice mikrospínače. Teď sháním Label  5Q0 959 107.clb. pro ŘJ. S Adaptací je to bude asi trochu boj. VCDS 20.12. jsem si koupil a česká lokalizace mi vyhazuje hned při spouštění dvě chyby, tak jsem jel v anglické verzi 21.3. Moje angličtina je na slabé úrovni, mě učili východní jazyky :-) . 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednotky zadnych dveri 6D ma kodovanie dva byte, labely su v podste pre  SK 3260 Karoq jednoduche

18 00 Karoq  

18 08 Karoq + kessy

18 80 Karoq + tazne

18 88 Karoq + tazne + kessy

Ako som pisal vissie pokial je jednotka nova je nutnost ju naparametrizovat to znamena zapisat do nej  vhodne data,

a potom nakodovat a spravit zakladne nastavenie.

Je dost mozne ak budes jednotku kodovat a nebude mat parametre alebo parametre pre tvoje vozidlo,tak jednotku ani nenakodujes a dostanes pri ulozeni kodovania hlasku 31 mimo rozsah.

Skus uvies ake chyby ti VCDS pise a dat print scrim z VCDS s advance alebo v ceskom VCDS rozsirena ID.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj, tak se mohu opět pustit do práce.  Zatím jsem kufr ještě nerozebíral, nemám zapojeny vzpěry, zámek a tlačítko vnitřní.  Akustická signalizace a pomocné servo zavírání je připojené ještě z minula. Zkusil jsem zadat kódování 1888, jednotka mi to akceptovala. Jen pro zkoušku jsem chtěl vyzkoušet nastavení některých kanálů (zapnutí akustické signalizace), ale tady v adaptaci narážím na problém - hláška: mi. Nechce to přijmout změny. Udělal jsem pár Prtscr. Myslím, že adaptace by měla fungovat i bez připojených komponentů.

 

Log-TMBJR9NU4M2010292-20302km-12615mi.txt

 

 

Editováno: , autor: Karoq74
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se prokousal ve VCDS do češtiny a je to o něčem jiném.  Nemůžou být ty nezdary s kódováním zapříčiněné nevhodnou ŘJ, prozkoumal jsem ještě papíry od vozidla a bylo vyrobeno  1.9.2020.  Podle Etky v rozmezí 20.7.2020 - 23.11 2020 montovány ŘJ 5Q0 959 107 AB. Otevřel jsem kódování a nabízí mi to pouze tyto vozidla - Print Scr.  Leda, že by jsem musel využít některou, z možností derivátů vozidla.  Jak jsi psal o něco víše označení SK 3260 je označení derivátu? U obou řídicích jednotek 5Q0 959 107 P a  5Q0 959 107 S, se v rolovací liště nenachází možnost Karoq. Přičemž se jednotky vkládaly do vozidel starších modelů. Ty závady z motorů a senzorů atd. chápu nejsou připojené. Záhada je, že je použit správný kód, ale při logování vypíše  že je ŘJ nesprávně kódována. Přemýšlím jestli nerozeberu kufr a připojím komponenty a poté vyzkoušet opět kódování. Možná to tahá některé informace z těch komponentů.

 

 

Log--3.txt

 

778723627_Kodovn-vbrvozidelznabdky.thumb.png.a24f8d823a78e50ece2bff626489a53c.png

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jsou jednotky úplně nové, tak v nich není nahraná parametrizace - Data Set Implausible, tudíž je nutný zásah s ODIS-E nebo VCP. A ano, jednotka si i osahává komponent a dle toho rozhoduje, zda je správně/špatně nakódování, tudíž je nutné mít kódování celého vozu správně (v případě dodělání el. kufru asi nikde jinde o tom kódování není, krom gatewaye), vše zapojit, tedy včetně zámku v pátých dveří a na karosérii, motory, tlačítka (v pátých dveřích a vpředu v kabině) a pak zjišťovat, kde je problém :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

image.thumb.png.e92d81540a3ef483a654256fe303113d.png

Presne ako som pisal uz vyssie jednotka je nova nema nahrane data pre Karoq - Kamiq .

Riesenie upgrade sw z index J na AB pre tvoj rocnik.

Flash je dostupny image.thumb.png.3edc6aaed5fcdb61fe6bc0ab7e56ae6d.png

a potom nahrat data pre tvoju jednotku 6D, ZDC kontajner pre Karoq 5Q0959107AB heckdeckel je V03935317KB.

Online ti to servis v tvojom aute nenahra jedine ze by sa prisposobil v druhom vozidle ktory ma heckdeckel z vyroby a v tom aute sa naparametrizoval.

Alebo musis najst niekoho kto ma Odis-e alebo VCP urobit flash na index AB a zapisat data.

Ked to vsetko rozbehas prides na to ze ta caka VIP ked uz mas v aute kessy nech ma ten heckdeckel vyznam.

Vela zdaru. A na popisky z VCDS sa nespoliehaj :) hlavne na tie nase :)

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řešením není aktualizace SW. Aktualizace SW ničemu nepomůže. Je potřeba nahrát pouze parametrizaci a je hotovo. Existuje i verze pro současnou verzi. Samozřejmě aktualizováním na vyšší SW se nic nepokazí, obzvlášť, když tam stejně žádná data nejsou.

A VIP je taky pěkná zábava, když už se o tom tady píše. Musí se také upravit adaptace v KESSY modulu (krom jiného) a to taky není žádná sranda :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Upgrade sw z 5Q0959107P-S na 5Q0959107AB som spomenu len preto aby si nelamal hlavu ze je problem v tom ze ma jednotku starsiu na svoj modelovy rok auta.

Po 23.11.2020 sa sa pre SK326 montovala uz jednotka 5WB959107 a dnes aktualne 5WC959107A struktura parametrizacnych dat je pre jednotky 5W ina ako pre jednotky 5Q ale tak isto idu plnohodnotne sfunkcnit do starsieho modeloveho roku vozidla. 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem udělal rošádu, jednu jednotku jsem prodal a sehnal jinou z bouraného Karoqa. Jeho původní kódování 1808 moje 1888. Kódování přijato.  Doplnil jsem komponenty (el. vzpěry, tlačítko a zámek. Udělal jsem sken závad a ukázalo se vše OK. Pak jsem šel dělat základní nastavení víka podle návodu. Pustím start zmáčknu mikrospínač víka a víko zapípá a zvedne se tak o 30 % a dvakrát pípne. Po další aktivaci se aktivuje pomoc při zavíraní , další stlačení to zase poskočí o 30% a tak to jde do kola.  Při aktivaci vnitřního tlačítka se víko nehne, přidržím déle - dvakrát zapípá bzučák. Po pokusu o základní nastavení je tam hláška, že víko nemá základní nastavení a není aktivováno. Při pokusu o některé adaptace mi to dá hlášku že není něco v pořádku - obr:

 

320257004_zamtnutzmny.thumb.png.9cf0aa1a9a2d1dfc54e0f92700483c0e.png

 

Log-6-3-u.txt

 

Log-TMBJR9NU-20648km.txt

Editováno: , autor: Karoq74
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem, kteří  nejste skoupí na radu, když na mi znáte odpověď. Jinak jsem z Mikulova na Moravě. Tento víkend jsem znovu dělal experimenty a nikam jsem se nedostal.  Víko reaguje pořád stejně, jen při výpisu VCDS už píše, že víko je aktivní. Základní nastavení mi nejde. Zkoumal jsem vlákna, ohledně základního nastavení, ale nikam jsem nepostoupil.  Nevím jestli to souvisí, ale pokud dělám kontrolu akčních členů, tak jediné co reaguje je zámek. U ostatního mi to vypisuje, že danou činnost nepodporuje ŘJ.  Už jsem si myslel , že je vyhráno, když jednotka přijala kódování a mělo se provést základní nastavení.  

 

Log-31.6. 2022-TMBJR9NU4.txt

 

 

Editováno: , autor: Karoq74
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když se nám takhle dříve nedařilo základní nastavení, tak jsme pak zjistili, že záleží na stavu víka. Pokud při stisknutí tlačítka se dostane do otevřené polohy (ale né úplně, nebo i úplně), tak jej silou otevřít až na doraz (opatrně, dokud neucítím, že jsem na hranici), podržet tlačítko zavření na pátých dveřích, dokud to nezapípá (cca 5-10 sekund držet) a pak zmáčknout vnitřní tlačítko na pátých dveřích pro zavření znovu. Po dobu zavírání by mělo pípat, prudké bouchnutí a nastavení by mělo být dokončeno opětovně zapípáním. Vždy se nám tím provedlo základní nastavení bez nutnosti použít diagnostiku u Superba, jednotka je stejná, způsob zavírání a otevírání taky, tak předpokládám, že tento postup by mohl fungovat :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsem zkoušel, a nic. V návodu k elektroinstalaci - přiloženo v textu níže (kabeláž pro Passata B8 s potvrzením prodejce přes VIN o kompatibilitě s mím vozidlem) je popsáno zapojení dvou volných drátků. Když jsem je zapojil podle popisu žlutý PIN 2 na levé světlo RZ a modrý na pin 2 zámku, tak se mi tlačítko, při zapnutých světlech podsvítilo ALE  diagnostika vyhodila zkrat na motorku zámku víka. Tak jsem ho odpojil a VCDS hlásí zase vše OK. Projížděl jsem články a komunikace mezi účastníky fóra. Jeden píše u O3 ze mu to dělal uhnilý kontakt Pin 4 na zámku víka ( to ale u mne není zámek jsem kupoval nový) , Jiný zase u Audiny zavírání přes relátko na zámek.  Mám takový dojem, že ŘJ neví že je zámek odjištěn proto udělá krátký zdvih. Když zmáčknu otvírání přes klíč, nebo na víku vždy se aktivuje napřed motor zámku a pak povyjede zase o stejný kus. Do úplného otevření cca 4 krát. Vnitřní tlačítko reaguje na přidržení jen písknutí bzučáku, dolů se víko nehne. Ještě doma zkusím zjistit jestli ten modrý drát jde do tlačítka, což tak vypadá, nebo do ŘJ  a na který PIN.

 

11. Elektrické připojení komponentů v zadních dveřích. 

Nyní zasuňte zástrčky dodané sady kabelů. 

Varovný bzučák: Zapojte jej do 2kolíkového konektoru. 

Pomůcka pro zavírání: Zapojte ji do 6pinového konektoru. 

Tlačítko zadních výklopných dveří: Zapojte jej do 4kolíkového konektoru. 

Uvolněný žlutý vodič (= světelná signalizace tlačítka zadních výklopných dveří) musí být připojen k PIN 2 vodiče pro levé osvětlení SPZ (tento vodič je z výroby často šedo/zelený). 

Připojte uvolněný modrý vodič k PIN 2 konektoru zámku dveří zavazadlového prostoru (tento vodič je z výroby často hnědý/černý)

Editováno: , autor: Karoq74
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, teď jsem to ještě přeměřil a žlutý a modrý vodič i podle schéma vede na tlačítko pin 1 a 4 což nemůže ovlivnit chod, jelikož je to osvětlení tlačítka. Ale co jsem si ještě všimnul, že když víko klapnu na první polohu zámku, tak  by se měl aktivovat mikrospínač a víko přitáhnout a to se neděje.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se víko chová tak, že jen odemkne zámek, ale neotevře, tak je špatná parametrizace v jednotce. S tím jsem se také setkal. 

Když se stiskne tlačítko v klice pátých dveří, otevřou se?

Když se stiskne tlačítko v interiéru, odemkne se jen zámek a nic víc?

Když je vypnuté zapalování a podrží se tlačítko otevření kufru na klíči, otevřou se?

A neporovnával bych určitě poznatky z O3, tam je to celé úplně jinak.

A u Superba (předpokládám, že i u Karoqa, Kodiaqa), byl velký rozdíl v zapojení tlačítek dle modelové péče. Někde to vede přes BCM (09), někde napřímo do jednotky - tuším že se jedná o interiérové tlačítko, což by v tomto případě nemělo nic ovlivnit, ale parametrizace je potřeba odlišná.

Editováno: , autor: Krosta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto vše při vypnutém a zamčeném autě:

Při zmáčknutí tlačítka v madle dvakrát pípne a otevře se do 1/3 zdvihu.

Při zmáčknuti tlačítka na DO ozve se jeden táhlí tón a otevře se do 1/3 zdvihu.

U obou variant každé další aktivaci napřed zavrčí motor zámku a poskočí o další 1/3 zdvihu.

Vnitřní tlačítko na víku kufru při zmáčknutí nezavírá, přidržím déle ozve se dvakrát krátký tón.

Tlačítko otevírání od řidiče nemám nainstalované.  Do budoucna ,pokud se to rozchodí tak ho tam chci dát, mam ho.

 

Někdy při otevření víko odskočí a pak ho pomoc při zavírání přitáhne zpět do zavřené pozice.

 

Zapnuté zapalování:

 Otevírá tlačítko v madle do 1/3. 

DO klíče nereaguje.

 

U zapnutého i vypnutého vozidla při ručním zavírání, viko zareaguje poskočí kousek dolů a zastaví se.

Editováno: , autor: Karoq74
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...