ivo3 Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Ahoj nevíte někdo jestli je možné nahradit převodovku ve felícii 1.6 převodovkou z feldy 1.3. Slyšel jsem, že připojovací rozměry by měli být shodné, ale taky asi záleží na odstupňování převodů. Mám s převodovkou docela problém začalo v ní dost hučet (spíš teda klepat) a čím dál více se to stupňuje takže oprava mi asi nevyhne. Předem děkuji za každou informaci. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mahonny Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 Ahoj, převodovky 1.6 a 1.3 jsou schodné...jen přítlačák je jinýčí, možn stálý převod a odstupnování..najdi v nějaký knihe, já už ted z hlavy nevím. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Makak007 Posted January 24, 2007 Share Posted January 24, 2007 Já v takové jezdím. Převodovka se mi vyhnojila cca 3 měsíce po záruce - klasika. Můj servisák mi doporučil tam strčit novou místo nejisté opravy té staré. Do měsíce sehnal z bouračky pětikvalt 1.3 a je to úplně stejné jako ta originál... nepoznáš rozdíl (ani tam žádný není). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speedy gonzales Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 PREVODOVE POMERY SU TIEZ ROVNAKE? VYDRZI VACSIU ZATAZ, 75 KONOV JE TROCHA VIAC AKO NA1.3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S0T0 Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 to by me taky zajimalo,kdo vi do budoucna.... jinak ty kone sou maly rozdil...hlavne ten kroutak... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
max1986 Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 opacne to jde,ale kdyz das do 1,6 z 1,3 tak to nebude to prave orechove,je tam jiny pomer a pojede ti to pomaleji zhruba o deset k.m Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FeliciaLX Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 opacne to jde,ale kdyz das do 1,6 z 1,3 tak to nebude to prave orechove,je tam jiny pomer a pojede ti to pomaleji zhruba o deset k.m to je pěkná kravina. Kurva pište sem už něco, co máte odzkoušený a ne něco, co si jako myslíte. Takový rady jako "mělo by to jít a proč ne" jsou na dvě věci. Stejně jako kravina, že pojede pomaleji, když tam dáš převodovku z 1,3. Koukněte se taky už kruci někdy na net a uvidíte, že byly v zásadě tři typy převodovek. Lišili se jednak zesílením těl a jednak potom převodovým poměrem. V zásadě to bylo takto: felina 1,3 dostávala převodovky dvě a to dle verze podle koní. Nejslabší čtyřicítka dostávala střední verzi převodovky, můžeme tedy říci, že tato při 2200 otáčkách za minutu na pětku upalovala tak nějak 85 km/h. Tuto převodovku mám ve felicii rok 97 MPI 40kW. Dnes mám ještě jednu a to je rok 2000 magic2 a je to 50 kW motor. Tam bohužel dávali převodovky s převodovým poměrem takovým, že při 2200 otáčkách to frčelo tak někde kolem 73 km/hodinu. Tuto převodovku dávali (dle údajů výrobce) i do felin 1,6. Je sice pěkné, že auto s ní mělo super odpich, ale pětka se dala u jednatrojky zařadit už při 50km/h a pokud jsem chtěl jet 110 na dálnici, tak jsem to točil někde kolem 4300 otáček. Řvalo to jako prase a žralo kolem 8,5 litru. A doprdele je jedno, jestli tuto převodovku dám do jednatrojky nebo jednašestky, obě s ní budou na stejný otáčky motoru lítat stejnou rychlostí - na motororu to nezáleží - pokud mi jednatrojka ukazuje, že právě točí 2000, tak takto rychle se právě točí ta hřídel, která jde potom hned do převodovky. Takže pokud mám jednašestku a ta taky ukazuje právě 2000 otáček, a půjde to do stejné převodovky tak kurva pojedete stejně rychle. No a číslo 3 je převodovka v dieselu. Diesel nemá takové spektrum otáček, pracuje v nižších otáčkách. Takže pokud pojedu u jednatrojky při 110 km/h kolem 2800 otáček, tak diesel nerad v takto vysokých otáčkách pracuje. Tím udělali třetí převodovku, která je více do rychla právě z toho důvodu, že diesel se nemá tolik točit a že nepotřebuje takové roztahování jako benzinový motory. Já jsem udělal teda to, že v tý 1,3 50kW jsem vyhodil z ní převodovku, kde jsem řadil pětku už padesátce a nahradil ji převodovkou z dieselu. Normálně tam má diesel ještě mezipřírubu, ta se tam už nedává, prostě jsem to namontoval bez ní. Dneska při 2200 otáčkách jedu asi 91 km/h. Spotřebu mám ustálenou na 5,7 a jezdím půl praha a půl dálnice s okreskama. Takže pokud chce někdo málo točit motor na dálcici a jet alespoň těch 110, tak si vemte převodovku z dieselu. Problémem stále zůstává, že ty převodovky jsou konstrukčně tak jednoduchý a nepřesný, že je to utrpení - ale na tom má vinu taky hlavně způsob řazení táhlama, kdežto vw má lanka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackKnight Posted October 3, 2010 Share Posted October 3, 2010 To FeliciaLX..jedinou kravinu co taky někdo napsal si napsal ty,takže až se tady budeš příště snažit chytračit tak se na ten net prvně dobře podívej ty..a lepší než net jsou různé příručky..si napsal že montovali stejnou do 1.3MPI 50kW a 1.6..omyl...stejné se montovali do 1.3MPI 40kW a 1.6 se stálým převodem 3,833....1.3MPI 50kW má stálý převod 4,118 a diesel pro zajímavost 3,579...takže když dáš z 1.6 do 1.3 50kW převodovku půjde maximálka nahoru a akcelerace bude horší..jinak nechápu co máš v té tvojí 50kW,já mam taky ten motor akorát r.v.98 a při 125km/h točím cca 3500ot/min a převodovka je originál...jinak s řazením sem nikdy větší problémy neměl,ale jak říkáš hodně dělají spoje na táhlu..jak je ve spoji větší vůle je to hodně znát na délce dráhy při řazení..a plynulost-mám najeto skoro 170 000 a řazení je nádhera,při 130 000 dělaná spojka+synchrony na 2.a 3.stupni+nový olej. Jinak úvod si neber nějak osobně,jen sem chtěl poukázat na to jak by to vypadalo kdyby všichni psali stejným způsobem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.