Jump to content

Zpátečka přes zuby (1.6 TDi)


hardhouse.trip
 Share

Recommended Posts

Ahoj,

 

taky Vám jde špatně řazení zpátečky?

 

Já dám normálně spojku, vyčkám 2 sekundy (zvyk z Octy 1) a i když pomalu a opatrně zařadím zpátečku,  tak to prostě jde skoro vždycky přes zuby. Je to vlastnost (zfušovanost při výrobě), nebo se to děje opravdu jen mně? 

Link to comment
Share on other sites

U mě zpátečka naprosto ok. Jestli to nebude tím, že mám automat 🤔😀

Zkuste zmáčknout 2x spojku. Nebo neutrál, pustit a zmáčknout spojku a pak zpátečku Ale asi to nepomůže. Dělalo se to kdysi kvůli synchronům. Dnes je doba jiná. Určitě bych reklamoval... 

 

Link to comment
Share on other sites

Nejdřív jedničku a pak zpátečku. Na záruku to nejde. Ty převodovky mají tak malé odpory, že trvá dlouho, než se hřídel sama zastaví. Stává se mi to i u 1.5TSi v O4, kde je ta převodovka trochu jiná, ale stejně jsem je občas počítal. Jednička a pak zpátečka to jistí.

Link to comment
Share on other sites

Zkuste nechvátat, u 1,0 70kW je občas taky chytnu, ale co na to nechvátám, zamáčknu, dám do strany, chviličku počkám a pak dopředu zařadím R, tak je to skoro vždy ok. I zastudena, kdy motor točí asi 1500 ot.

Link to comment
Share on other sites

Cim pomalsie sa radi tym je to lepsie. Ale niekedy ked manevrujes, proste potrebujes radit 1 - R a opat 1 -R a vtedy je to strasne zle, az to autom trhne. Akoby pri rychlom radeni nestihal synchron, teda ak na spiatocke je. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Stejná zkušenost s 1.0 TSI 81kW v Rapidu. V AS mi poradili, ať před zařazením R vždycky chvíli počkám.

Měl jsem pocit, že se to dělo častěji u zahřátého auta po nějaké delší jízdě.

Prý je na to ale ta převodovka stavěná a měla by to vydržet.

Zřejmě daň za downsizing, protože nezbylo místo na synchron. Nebo se šetřilo.

Technik mi ještě říkal, že některé kusy to dělají víc než ostatní, ale na opravu to není.

Nejhorší na tom je, že při snaze rychle zaparkovat, člověk vypadá, že neumí řadit.

Edited by VeteranChild
Link to comment
Share on other sites

Po dvou letech provozu mi nepřišlo, že by se to nějak zhoršovalo.

Samozřejmě je možné, že jednoho krásného dne se něco stane. 🤔

 

Vím, že už to sem úplně nepatří, ale přišlo mi, že navíc je ta zpátečka moc dlouhá.

Vycouvat někde do kopce býval problém a většinou u toho šla cítit spojka.

 

Třeba by se to dalo částečně řešit výměnou továrního oleje za nějaký jiný?

 

Měl jsem možnost řídit O3 s 1.0 TSI 85kW a tam jsem tento problém nezaregistroval.

V práci máme nějakou Scalu s 1.6 TDI, tak bych to tam mohl vyzkoušet, až bude příležitost.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...