Přejít na obsah

Výběr motoru a převodovky


Trongix

Výběr motoru a převodovky  

50 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Dobrý den, vybírám mezi těmito 4 možnostmi a rád bych znal Váš názor. Jezdím převážně dlouhé trasy (100 km/den). Žádné dálnice, jen okresky a silnice 1. třídy. Do teď jezdím buď v Octavii 2 1.9 TDI 77kw nebo ve Scale 1.0 TSI 81kw. Jelikož je trh s ojetými auty přestřelený, tak mě nezbývá nic jiného než jít do nového auta. Scala by byla super, ale ve výbavě, co bych chtěl tak už je Octavie 4 což je trochu jiné auto už. Ke každému autu přidám plusy a mínusy.

 

Rád bych si pořídil automat, měl jsem půjčeného Superba s 2.0 TDI 147kw, a to řazení bylo skvělé. Ale to byla převodovka DQ381 a do Octavie 4 se pro slabší motory dává jenom DQ200. Jak je to vůbec s tou převodovkou? Bude komfort aspoň podobně srovnatelný? Vydrží to aspoň nějakou dobu, nebo mě čeká po 100 tisících km oprava převodovky? Převodovku jsem sám vyráběl a vím co je to zač, ale rád bych slyšel Vaše zkušenosti. 

 

 

2.0 TDI 85kw

  • + Nízká spotřeba
  • + Nižší pořizovací cena
  • - Hlučnější
  • - Nižší výkon

 

 

1.5 TSI 110kw

  • + Tichý provoz
  • + Vyšší výkon
  • - Možné cukání motoru (Vypínání válců a po nastartování)

 

Manuál

  • + Levnější
  • + Větší životnost
  • - Méně pohodlné

 

Automat

  • + Pohodlnější
  • + Odolnější vůči chybám řidiče
  • - Dražší

 

 

Další zádrhel je že DSG verze dieselu má nižší krouťák než v manuálu. Dále mě pak zajímá, které auto by mělo vyšší zůstatkovou hodnotu. Vím že 1.6 TDI se na bazarech objevuje často, a není o ní asi takový zájem, ale věřím že s 2.0 TDI 85kw to bude lepší.

 

Jak to vidíte Vy? Budu rád za všechny Vaše postřehy a názory

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže už se nedá říct že 2.0 TDI 85kw by měla mít  předpoklady k delší životnosti ? Myslím oproti 1.5 TSI 110kw. Protože předpokládám že 1.0 TSI vychází ze stejného konceptu jako 1.5 TSI 110kw, jen má menší obsah, méně válců a jiné turbo. 1.0 TSI 81kw není špatný motor, ale až na to cukání, to auto je schopné cuknout při přidání i při ubrání plynu. Ptal jsem se na to technika ve Škodovce a on říkal že ty motory jsou tak přiškrcený díky Euro 6AP že to jinak nejde. Co jsme měli F3 fl 2019 tak tam to cukání bylo, ale šlo se naučit jezdit tak, aby to nedělalo.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som mal Octaviu 3 1.5 tsi Dsg. Pri Octavii 4 som sa rozhododoval medzi 2.0 tdi 85kw a 1.5 tsi. 1.5 tsi s manualom sa mi zdal oproti O3 dost otupeny, tazsie sa zbieralo z nizsich otacok auto som mal pozicane na 3 dni a tento pocit sa nezmenil. Potom som skusal 2.0 tdi 85kw s dsg urobil som na nej cca.1 000km len som si nesiel zvyknut na to prepinanie joystikom. Nakoniec som zobral tdi manual, nakolko chodim len dlhe trasy. Bal som sa nizsieho vykonu ale vobec to nie je az take zle vdaka krutiacemu momentu 300nm a vysiemu objemu aj ked sme v aute 4 + plny kufor, pri O3 sa motor viac namahal pri obdobnom zatazeni (oproti 1.6 tdi je plynulejsi nastup vykonu a vacsie spektrum vyuzitia vykonu). Priemerna spotreba je nizsia o cca. 1,5 litra oproti tsi. Na dialnici motor neposobi rusivo nakolko toci okolo 2000 otacok. Samozrejme su to moje pocity, kazdy to moze vnimat  inak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

od minulého týždňa máme v rodine 2.0TDI 85kW automat a zajtra si idem teda po 16 mesiacoch pre moju 1.5TSI manuál. Obe autá sú surové z výroby, ale prvé pocity a porovnanie povedzme za týždeň - dva je možné.

 

K prevodovke - tak ako píše kolega je plne na individuálnych preferenciách. Za mňa automat len v najvyššej núdzi a DSG ani keby mi za neho chceli zaplatiť. Vyskúšal som 10t km so Superb 3 a díky, viem že určite nie. Preto mám objednaný manuál.

Naopak užívateľ onej druhej O4 s automatom je presvedčený že automat je jediná správna voľba.

 

K motorom

prekvapivo 2.0TDI 85kW vonku robí randál ako šijací stroj - po tom čo som 20 rokov jazdil diesle a každým novým autom boli lepšie a tichšie tak tento motor je veľmi negatívne prekvapenie. Šoféroval som asi 30km takže ťažko hovoriť o porovnaní hluku vnútri - ale nebola to žiadna katastrofa. To by som celkom neriešil.

1.5TSI uvidím zajtra.

Momentálne jazdím inú značku 1.6 benzín 200k - vonku je ten motor takmer nepočuteľný. Vnútri vzhľadom na sprevodovanie a potrebu podradiť pri predbiehaní (pretože 200k má pri 6600 ot/min) je hluku dosť.

filter pevných častíc mám aj na terajšom motore 1.6 - jediný problém ktorý má (uvidíme ako to beží u škodovky) je, že vypaluje filter prakticky po každom poriadnom pridaní resp. pri jazde nad 100kmh. Vypaľovanie beží po ubratí plynu a nevýhodou je, že neustále žerie benzín, pretože na vypálenie potrebuje zvýšiť teplotu filtra a to u benzínu beží tak, že dávkuje chudobnú zmes. Takže brzdím, ale motor ťahá a spotrebováva v tomto okamihu 2L/100km, zatiaľ čo u diesla alebo benzínu bez filtra je vtedy spotreba nula. Keďže jazdím ťažkou nohou, veľa predbiehaní a rýchlo po diaľnici, s nulou bez plynu sa prakticky nevidíme.

 

Keby som kupoval auto pre seba, volím naftu 2.0TDI 85kW/115k + chip u BSR na 185k a manuál prevodovka.

Argument je spotreba a dojazd auta na nádrž.

 

Životnosť motora

toto je asi tiež veľmi individuálne. Keď porovnám moje doterajšie autá môžem povedať jednoznačne, že benzín, ktorý má teraz najazdené 210 000km má v porovaní s naftou ktorú som jazdil predtým na motore nabehané otáčky porovnatelné s 300 000km diesla.

Otázka je koľko je dnes životnosť piestnych krúžkov, ložisiek kľukovky atď. Motor za výmenu 30000km nespotrebuje ani kvapku oleja. Takže zatiaľ je to OK.

 

Olej - u nafty je aj 30000km (podľa hlásenia na palubke) výmena v poriadku, u benzínu s priamym vstrekom podľa múdrych hláv, ktoré rozobrali niekoľko motorov TSI je jasný záver, že po 15000km olej nechráni proti korozii motora. Keď je u teba 1 rok menej ako 15000km tak je to jedno.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...