Přejít na obsah

RS Mk4 - 100 oktan ano/nie ?


josto111

Doporučené příspěvky

Zdravim, 

 

Nikde som to nenasiel tak skusim tu - velmi casto vidim, ze majitelia MK4 RS tankuju 100oktan 

 

Aky je vseobecny nazor na tankovanie 100 oktanoveho E5 benzinu do 2.0TSI RS Mk4 ? 

- je to ok, odporucujete to, neublizi to - ublizi ? 

 

Dakujem za akykolvek nazor 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě ano. Já bohužel nemám ve svém okolí akceptovatelný zdroj N98, ideálně čistého, max. s Vifem. Nejbližší EO s N98 je asi 30 km daleko, Benzina je polák s bio, OMV za pěkné peníze atd atd. Žádný Unicorn, Eurobit, Robin Oil apod. s N98 v okolí podle apky není. Jo nejblíž Prona, asi 10 km.

Jako obrana proti samozápalům to stále funguje, hlavně aby tam bylo co nejmíň biosračky, viz dodák (pro fajnšmekry). Takové auto si to zaslouží.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tankuji vysokooktanový benzin většinou  každou 2. - 3. nádrž “na přilepšenou”. Bude se o něco málo lepe spalovat, o něco málo lepe čistit díky aditivum (ne ventily), nepatrně menší spotřeba (u RS vcelku nedůležitý ukazatel) a na válcové zkušebně by si změřil o nízké jednotky koníků víc (v reálném provozu to podle mě poznat u RS nepůjde). A většinou bývají i motory tišší. Ale kdybych nevedl co je v autě natankováno a sedl do nej, tak to nezpoznam. Takže každou 2.-3. nádrž budu dodržovat i já až se RS dockam. Zas tak hmatatelný rozdíl tam nebude, abych tankoval jen ten. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně do RSa od vyzvednutí tankuji jen 100oktan (nejprve na Benzině, teď poslední cca půl rok na OMV s využitím slevy od Škodovky), protože jsem tak nějak vnitřně přesvědčen, že to tomu motoru může jen pomoci. Auto prodávat rozhodně neplánuji, tak se mi to třeba odvděčí delší výdrží, ale kdo ví, to budu moct zhodnotit až po několika letech 😃. Každopádně vliv na spotřebu tedy z tohoto důvodu taky nemohu hodnotit. A s tím, jestli bych poznal 95 oproti 100 souhlasím s @Rapid1.0, podle mě ne..

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bouchy Kde se ale ten "čistý" benzín prodává? I EO prodává (běžně) benzín s biosložkou (viz biomandát, EO píše podle závozu N95 obsahuje 0-5% ethanolu, N98 vždy ETBE)...

@Rapid1.0 Překvapivě to poznat je, třeba DSG s lepším benzínem méně podřazuje (např. tempomat na dálnici), i pocitově je motor pružnější, živější. Nicméně pro běžné denní použití to není nic zásadního, taky beru různé benzíny. Vyhýbám se ale nedůvěryhodným zdrojům. Kverulant btw pravidelně zveřejňuje pokutované prodejce PHM...

@josto111 Pokud vím, všechny 98-100okta. benzíny se vyrábí mimo ČR, většinou obsahují aditiva, zásadní je ale modernější biosložka ETBE (ethyl-tetrabutyl-ether), která tolik naváže vodu, jako ethanol.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždy podle EO apky. Někdy tam je i <1%. Je to o dodávce. 5-10% ethanolu motoru vyrobenému po ~1990 neuškodí. Nesouhlasím s tím, aby se v autech pálilo něco, co roste na poli, které má lidstvo především živit. Vázání vody může být prospěšné, ostatní jevy moc ne. ETBE nebrat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je výsledek několika místních i přespolních diskusí. Z Vervy 100 to dělá bídu (a to ne levnou). Několik lidí, jejichž motor je háklivější na kvalitu benzínu, resp. OČ, si všimlo nějakého neřádu - vibrace, ochota točit atd. Je to ještě vůbec ropný produkt, pokud 20% obsahu je syntetického původu, ba co hůř, z kukuřice, co roste na poli? Jak jsem psal, 5% lihu v N98 bych ještě zkousl, no nemám zdroj. Východní Čechy jsou asi málo výnosná oblast. Motorek všude jak nas***, aut, co N98+ vyžadují taky docela dost. Myslím to, co není komerčně pojmenováno jako Evo 100, Verva 100, V-Power Racing atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

ETBE mimo jiné zvyšuje oktanové číslo a je ve všech benzínech N98 (a "100oktanech") na našem trhu, naopak v nich není žádný bioethanol. Ten váže vlhkost, čímž pak N95 trpí při delším skladování, ve státních rezervách jsou tak PHM bez biosložky, ty se pak objevují u EuroOilu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Pokud tankujete 98 tak je potřeba natankovat 3 nádrže za sebou, a teprve čtvrtá je znát.

U některých aut to pomůže dost (Mini Cooper 97 se vstřikováním, Š 1,8 TSI, Subaru),

u RS 4 nepříliš,

nic extra jsem nepozoroval kromě tiššího chodu. Každopádně dávám VIF. 

Má takový přebytek výkonu že to nejde poznat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vylucne 100 oktan,bohuzial ekosialencami s uz nanutenou biosračkou E5,spolu s Millers petrol power.Kazdopadne,na spotrebu nejazdim,nicmenej ta celkom prekvapila aj mna cca mesiac dozadu Praha-Bratislava,dialnica od 100 do 160km/h.Priemerka znizena pol hod zdrzanim v kolone pred Brnom nakladanim zdechleho ferrari.

 

20210906_134819.jpg

20220709_172040.jpg

Editováno: , autor: ritch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

100 oktanů by nemělo vadit, navíc pokud máš doporučeno 98 (resp. 95/98). 
 

Ve výjimečných případech se může stát, že auto, které má doporučenu pouze 95ku, tak při 100 bude hlásit moc bohatou směs.


Třeba u mé S6ky, 4.2 V8 je hodně znát rozdílné výkonové vlastnosti u 100 a 95 okt. benzinu. Ale kvůli ceně dávám klasickou n98 s VIFem i bez. S klasickou n95 je trochu línější a spotřeba mírně vyšší.
 

A když dám Vervu do O1 1.9 tdi 66kw, tak je motor mírně tišší, ale výkon to nezvedne. 😀 

Ale spíše ji tam dávám kvůli čisticímu efektu motorového ústrojí. Jinak tankuji raději Diesel s aditivy (Diesel+), který stojí pouze o 0,5Kč/l více.

Editováno: , autor: matesmc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...