Přejít na obsah

Usazeniny v chladícím systému / proplach


simlik

Doporučené příspěvky

Ahoj všem,

mám Superb 2.0TDi 110kW bez AdBlue (rv. 2016) a v expanzní nádobce se mi začal tvořit hustý šlem. Dle mechanika a na internetu dostupných informací je to běžný problém z výroby (špatná chladícíc kapalina co se přepaluje a reaguje s lepidlem na intercooleru) končící netopícím autem = degradací výměníku tepla a dále vodní pumpy. Proplach v AS (pokud vůbec tuto vadu z výroby přiznají) je dle fabrického postupu velmi časově náročný a nákladný. 

Speciální chemie (růžová/bílá) lze koupit jako náhradní díl, ale proplach a především odvzdušnění systému musí projít diagnostikou.

Můj dotaz zní - má s tímto někdo přímou zkušenost a umí mi to tady někdo, kdo má diagnostiku propláchnout nebo umí někoho v Praze či blízkém okolí na toto doporučit?

Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Čau, trošku bych se zapojil do tohoto tématu.

Před cca měsícem se mi rozsvítila oranž. kontrolka motoru - závada vodní pumpa ale nějaká pomocná jsou tam podle mechanika 3 tohle je nějaká elektronická co dochlazuje.

Proběhla výměna vše fungovalo jak má .... 

Ráno sednu do auta, opět oranž. kontrolka motoru, diagnostika hlásí chybu  P26F400 která nejde smazat.

Všechny pumpy jsou OK.

 

Podařilo se nám zjistit že je to nejspíš spojeno se špatnou chladící kapalinou která naleptává soustavu včetně hadic. To se uvolňuje a ucpává to ty čerpadla, byla na to svolávací akce. Která v mém případě neproběhla .... 

 

Má někdo prosím podobnou zkušenost?

Chtěl bych tohle vyřešit.....

čím propláchnout chladící okruh a co vše vyměnit, nová chladící kapalina předpokládám G12evo

 

20221025_151448.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, pátral jsem a zkoumal a v podstatě mi každý řekl, že by to řešil, že později napáchaná škoda bude značná a může se to podělat kdykoliv. Proplach proběhl v autorizáku a to asi 8krát! přičemž jsem se s nima alespoň domluvil, že mám ujet pár tisíc km a pak se udělá ještě jeden finální včetně výměny expanzní nádobky (která je zanesená a zažloutlá). Kapalina se použije nová G12 Evo jak píšeš místo G13. Úsměvné na tom celém je jednak, že koncern o tom samozřejmě dlouhodobě ví, ale dělají jakože nic a druhak, že ani po zaplacení cca 15-20tisíc za proplachy v autorizáku Ti nikdo nezagarantuje, že se Ti další bordel odněkud nevyplaví později a celý systém znovu nekontaminuje, což by teoreticky znamenalo celý proces znovu do nekonečna navíc v autorizáku, protože systm je natlakován přes diagnostiku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Po ujetí 2000km od proplachu v autorizáku byla kapalina opět kontaminována (hnědá). Došlo ke 3násobnému proplachu a výměně nádržky a čekám co bude dál. Očekávám další proplachy. Jinak auto se nepřehřívá a nepřehřívalo se ani předtím a stejně tak topilo a topí i teď...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel problém s degradující chladící kapalinou není jen u TDI. 

Mě v O III 1,8 Tsi vyměnili i s kapalinou po proplachu systému i nádobku a pak už se vše jevilo ok. Nicméně ještě po nějaké době odešel termoregulační ventil, takže opět byla doplněna nová chladící kapalina. Auto již nemám, ale při prodeji byla kapalina krásně čirá. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

asi tak , preplach poriadne je 8+ hodín , kto to spraví za tri hodiny tak to má o pol roka nazad 

Vaculíkove dristy o tom ze to reaguje v intercooleri su podla mojho nazoru nezmysel , jednym slovom koncern kupil najlacnejsiu smejdovu kvapalinu a lial ju kde prislo .... mas auta kde maju 250tis povodnu a nič a máš autá kde je po 50tis bahno v nádobke ... 

 

je to nezmyslel uz len pre to ze maglajz v nadobke a netopenie maju aj 1,8-2,0TSi co ziadny vodny cooler nemaju ... 

 

mam na to trosku svoj nazor ale je podlozeny aspon tymi par autami co mi presli cez ruky ... a nemyslim si ze problem bol aj v nejakom sacku v nadobke , su auta co maju nadobku bez a maglajz v systeme ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...