Přejít na obsah

Brzdové kotouče - dotaz


Ondras123

Doporučené příspěvky

Zdravím, 

Chtěl bych se zeptat mám nově brzdy kotouče i destičky, respektive mám je jen 1tis. km

No a bohužel asi neumím brzdit, ale na předních mám toto, viz. obrázek(ta stopa tmavší je podél celého kotouče) . Jak moc je to velký problém? Je to na výměnu, nebo dá se to nějak vyřešit? Musel bych s tím do autorizovaného servisu kvůli záruce a platit balík za úplnou výměnu, no nevím.. Pokud je to tedy třeba nějak řešit, nebo to mohu nechat být. Jinak to neklepe nic, jen slyším občas malé hvizdnutí. 

 

Případně jak dobře zajet kotouče a destičky, brzdit dlouze a jemně, takže ne prudce a nebo naopak prudčeji? Děkuji za rady. 

IMG_20220706_181836.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, dobře děkuji za odpověď, mám to pravé jen na jedné straně vpředu a občas to hvizdne, když třeba dobrzdim, ale ne vždy. 

Jak tedy nejlépe brzdit, aby se vše srovnalo a bylo vše ok? Já tedy brzdil spíš déle, ale jemně, abych to moc nezahrival, tak jestli jsem nedělal blbě @suri.

 

Spíš šlápnout vícekrát silněji na brzdu a zpomalit si a dojet co potřebuji a nebo spíš déle ale jemně brzdit? 

Děkuji za radu. 

Editováno: , autor: Ondras123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když brzdíš slabě a dlouho, tak brzdy vyhřeješ víc než při kratším a prudším brždění.

 

Třeba když budeš sjíždět kopec a budeš brzdit furt ale jen lehce, tak můžeš zkroutit kotouče a == je zahodit. Ideálně naloženej s vozejkem nebo eště líp s karavanem a po sjezdu kopce v Rakousku nebo Itálii můžeš brzdy zahodit.

 

Zkus když půjdeš po schodech lehce přitisknout ruku na zábradlí, ale celou dobu a pak jen občas, ale fest a uvidíš co to udělá.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Luďa

Děkuji za vysvětlení,

Dám si na to určitě větší pozor. Takže s tímto ještě nutně nemusím běžet do servisu, že to bude třeba asi vyměnit? Může se to ještě tedy dát dohromady? Doposílám radši stav zbylých kotoučů. Poslední foto je druhý přední kotouč, zbylé dva jsou zadní. 

Předem děkuji. 

IMG_20220706_204554.jpg

IMG_20220706_211303.jpg

IMG_20220706_204612.jpg

Editováno: , autor: Ondras123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čmouhy se na kotoučích dělaj. Nikdy to není lesklí jako zrcadlo. Časem tam budou i drobný rejhy\drážky. Po stání přez noc ve vlhku budou i rezatý jak liška 🦊

Někdy ty fleky dělá materiál destiček. To ostatně poznáš i na diskách po sezóně. Přední budou zevnitř černý od prachu, zadky bo brzdí míň tak budou i míň zasraný.

Předky sou prostě víc namáháný, tak sou i víc flekatý.

Todle by nemělo nic bejt, pokud to není mastnota. Ale to se stačí dotknout prstem a uvidíš to hned. Ale nepředpokládáme, žes je natíral vazelínou aby nepískali, jak to udělala jedna paní co zme jí zpravovali auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Luďa

Tak snad to bude ok, 

Dneska jsem již jel tedy ne nějak daleko ale občas zabrzdil z kopce a všiml jsem si po jízdě, že levé přední na kterém je vidět více ta šmouha od destičky, je o něco málo více zahřáté, než to pravé, není to už problém, když jedno má trochu jinačí teplotu než to druhé?  První fotka je s tou šmouhou levého a druhá, jak jsem již posílal tak pravého. 

 

Jinak co jsem zkusil přibrzdit občas z kopce silněji a rychleji, takže žádné klepání nic, jen ta teplota jestli je ok. 

IMG_20220706_204535.jpg

IMG_20220706_204612.jpg

Editováno: , autor: Ondras123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je otázka čemu říkáš něco málo víc zahřátý. Vždycky budou horký a ne stejně, ale jen podobně. To bys musel měřit teploměrem a i na jednom kotouči bys našel na různejch místech rozdílnou teplotu.

Problém by byl, kdyby tě brzdy na stejným povrchu tahaly ke straně nebo jedno bylo fakt žhavý ( na vopečeni špekáčků) a druhý ledový. Ale to poznáš na volantu.

Další problém by mohl něj, kdyby to kolo přibržďovalo\brzdilo furt aniž by ses dotknou brzd. Jako když třeba nepovolila ruční brzdu. Ale to taky poznáš.

 

Hlavně moc to řešíš. Brzdi podle potřeby. Z dlouhejch kopců radši častějc než furt a málo, ale ke křižovatce nemusíš doletět a tam to zachlamstnout, tam normálně dobržďuj.

Auto máš nový a brzdy si eště sednou. Jak sám vidíš tak ti brzdy pěkně práší (ten mrdník na disku) takže čmouhy budou. Prášení brzd se řeší i u jinejch modelu (Scala)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máte pravdu @Luďa @Dodi 15, asi to moc řeším, nejste jediný kdo mi to řekl 😅. No to levé bylo lehce horký, ale ruku úplně bez problémů jsem tam udržel a druhé teplejší, rozdíly tam byly, ale ne tak extra velký ani jedna mě neměla tendenci nijak opařit 😀 a to jsem ujel asi 16km s chvilkovym zastavením a brzdil občas z kopce a nic nekopalo a netáhlo.

Ještě jsem tedy byl před chvílí v obchodě tam se jede přes serpentýny a to už obě přední byly fakt horký, udržel jsem tam ruku fakt jen chviličku jinak bych se asi trochu spálil, ale to je předpokládám asi normální s takovým bržděním, že? 

Jinak volant nic. 

Editováno: , autor: Ondras123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, to je normál, ale za chvilku zas schladnou.

 

Počkej až pojedeš v 5i lidech, navalenej kufr, na tažným co se vejde. To bude teplo sálat eště půl hodiny potom a ruku k nim ani nedáš. 🙂

 

vem si jak sem byl naloženej já a jel sem přez valašský kopce a brzdy ok. 

a to má vozejk 280 kg, co modrej bazmek 2 kg\kus a v pytlu 680 kg.  

 

Čím víc to budeš řešit, tím víc paranoidní budeš a jebne tě z toho.

 

 

20220402_090408.jpg

20220402_090425.jpg

20220516_170845.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Luďa

Ještě bych se chtěl dotázat, když dobržďuji, například v garáži, nebo ke konci kopce(vlastně tak obecně) a je v autě úplné ticho, takže bez rádia, tak slyším takové tření od předních brzd, to je běžný zvuk, páč prostě tře brzdová destička o brzdový kotouč, je to tak? Nebo by nemělo být slyšet nic? Snad poslední paranoidní dotaz, pokud to je v pořádku 😅

Děkuji 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud ti to nepulzuje pri dojeti na krizovatce, ci nevibruje v urcite rychlosti volant pri brzdeni, nejsou to zvlněné kotouče, coz je zavada ktera mne ted postihla na staricke fabii s novymi kotouci a deskami, tak na rencku jen s novymi deskami.

 

Pokud ti stejne zabírá vic jedna strana, tak tim driv se ojede a srovna se s druhou.

 

Ještě možná zkus na rovne prázdné silnici pustit volant a potahne to do strany, pokud je chyba na některé brzdě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Luďadobře děkuji 😄

 

Vibrování, klepání, pulzovani apod. věci jsem nijak nezaznamenal. Jediné co, tak když zatočím více doprava a začnu brzdit, tak mi to začne pískat, doleva to nedělá a při rovině taky ne, což nechápu proč to píská jen při pravém raidu a brzdě.. 

Editováno: , autor: Ondras123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je taky normál na kolo působý síly a v určitým postavení deska-kotouč to může pískat. Někdy při jízdě rovné a lehkým brzdění a někdy v zatáčce.

Na to by možná pomohlo shodit kola a čističem brzd "umejt" kotouče a hlavně destičky od prachu. Ale za chvilku to může dělat zas. Já to dělám při sezóní změně kol.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...