Jump to content

Převodovka 1.5 TSI 6 st. manuál


dav1981

Recommended Posts

Ahoj, 

jen dotaz, neměl jste někdo s tímhle motorem a manualní převodovkou problém? Auto vyrobeno 09/2020.

Auto má 3800km, a na volnoběh, 1 a 2, vydávalo zvuk jako když se vysype ložisko a se zvyšujícíma se otáčka zvuk sílil. Podle apky se auto od zaparkování před 3 týdny v servisu ani nehnulo, a hned druhý den, po tom co jsem jim poslal video mě sděleno, že se bude měnit celá převodovka.

Skoro mě to přijde, jako by přesně věděli co je za problém, a že to bude zase celá serie. Tří týdny už je v servisu, a díl stále nedorazil ze škodovky.

Link to comment
Share on other sites

  • Pawouk changed the title to Převodovka 1.5 TSI

Že by zase další kauza "kvalitních" dílů a výrobků koncernu VW AG? Není toho poslední dekádu až tak nějak moc?

@Jan R. kde bereš tyhle celkem "citlivé" informace, máš známé mechanikx/servisáky v AS? O těchto potížích zrovna u 1.5 Tsi jsem ještě vůbec neslyšel, že by poddimenzovanost převodovky vzhledem k točivému momentu motoru 1.5 Tsi, nebo jen vadná série převodovek?

Link to comment
Share on other sites

já mám cca 3000km, auto 12/2020 a čím dál častěji (teď tak 1x za den) pozoruji, že řazení 1 a R nejde hladce, prostě to "nedojede" do konce dráhy. Řeším to tak, že radši znovu vyřadím a znovu šlápnu na spojku a řadím, na druhý pokus to vyjde vždy...

Link to comment
Share on other sites

To je ale obecně problém všech koncernových převodovek. 1 a R občas nezapadnou a je třeba vyšlápnout spojku, pokud to tam nechceš narvat násilím což taky ne vždy jde.

Tuto vlastnost získali koncernové převodovky s příchodem OII :-)

Link to comment
Share on other sites

Ten problém se řazením pozoruji už od nového auta: Někdy nejde 1 nebo 2 zařadit a pomůže jen vymáčknutí spojky. Horší je, že se z převodovky při řazení 1-2-3 ozívají zvuky, jako by se sypaly plechovky. Dle servisu je to údajně normální.

Tak čekám, kdy se ten krám rozsyspe. Škoda, Simply Never.

Link to comment
Share on other sites

No u me to zacalo cca v 200km ze sla blbe radit 4. dle servisu mam najet 3-4t a sedne si to. Tak si to sedlo tak ze se vysypala ta 1 a 2:-) Ale presne jak pises, zvuk jak od plechovek, nebo jak lozisko z kola.

Ale problem s uznanim nemam, ovsem je problem s novou. Dnes jsem jim volal a do zarucnich 30 dni to pry nevidi dobre.

Edited by dav1981
Link to comment
Share on other sites

Tak to bude čtvrtý případ o kterém vím.

Mě taky nestihli opravu do 30ti dnů, ale dostal jsem náhradní auto a poukázku na 8500,- tak už jsem pak nespěchal a neuháněl je.

Chci zjistit obj.čísla převodovek s 1.0, ale tam o problému nevím, zřejmě špatná konstrukce nebo použité díly od dodavatele.

Link to comment
Share on other sites

I u mne v 8000km měnili převodovku (manuál 2.0 TDI), stejné příznaky jako v úvodním příspěvku. Také vím o více  lidech, je to prý bohužel známý problém :-( Jen jsem měl štěstí, že na podzim byly díly, tak to bylo vyřešeno do 3 dnů a musím  zaklepat, teď už vše ok.

Link to comment
Share on other sites

Poslední dobou teď když jezdím se staženými okny, tak hlavně při rozjezdu v malých rychlostech při řazení 1 2 3 slyším zvuk jak kdyby byla rozsypaná dvouhmota, nejmarkantnější to je v podzemních garážích kde se zvuk odráží. Taky to tak máte, že manuální řazení jde slyšet?

Link to comment
Share on other sites

Vítej do klubu "spokojených" uživatelů. Mám to samé, při řazení 1-2-3 je při staženém okénku slyšet takový plechovkový zvuk, jako když se něco sype. V servisu to prý důkladně zkontrolovali (nevěřím těm šejdířům jim ani slovo) a je to údajně normální. Stejně jako je prý normální a v normě spotřeba až 3/4 litru oleje na 1000 km. Ať se jde celý koncern VW s takovým krámem bodnout.

 

Link to comment
Share on other sites

Manuální převodovka je jen jedna u O4? Jezdil jsem střídavě se dvěma 1.5TSI  a u obou mi to řazení moc nesedlo, měl jsem v nich pocit, jak když neumím řadit..jednou na zpátečku za hrozného zvuku a začal jsem se téhle motorizaci vyhýbat😀. Občas teď jezdím 2.0 TDI 85kW a tam to je úplně jiný. Řazení mě hned baví. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vypadá to že jsme v to taky

KAROQ  - Vyrobeno 12/2020 - 1,5 TSI - 6kvalt manuál

Najeto 9 530 km

Včera ráno po startu chroustání z převodovky

O řazení ani nemluvím, od začátku 1 a 2 těžce společně se zpátečkou. Říkal sem si že si to sedne.

A vypadá že si to sedlo :-)

Jel jsme do škodovky hned ráno - no to je takové nějaké asi převodovka - ale nemáme čas tento týden děláme 4 převodovky :-)

Muselo by to tady zůstat na pozorování tak 3 týdny atd. Dojeďte odpoledne. Dojel jsem odpoledne a zvuk ustal protože je horko a auto a ložisko se asi zahřálo.

Odpoledne OK. Dnes ráno OK a odpoledne když jsem odjížděl z práce tak zase znovu chroustání.

Vidím to na volné - vadné ložisko v převodovce. Po vyšlápnutí spojky zvuk ztichne.

Mají ty odpovědi chlapci naučené. Mám to prý nahrát atd. Kašlu na ně. Budu teď jezdit a uvidí se. A v září jim to dám asi na pozorování, pokud se to do té doby nevysype a nebo ten hluk bude stabilní aby to slyšeli i oni.

Link to comment
Share on other sites

Tak jsem nevydržel protože se to rapidně zhoršovalo a zvuky nahrál a zavezl do servisu.

Podle mě je to ložisko a jezdit s vadným ložiskem se mi nechce.

Uvidíme jak to dopadne. Zatím to tam mají (nemají prý čas).

Dnes jsem viděl že s tím jezdili takže asi se do toho pustí.

Říkali že to rozdělají a uvidí se co to bude, ale neví jestli budou díly k dispozici.

Nechám se překvapit. K tomu jsme jim nadiktoval ještě 3 opravy - vypínač brzdy, plast na zadních dveřích - odlepuje se, a taky chrastí plast u zrcátka. Asi po výměně okna ale projevilo se to až nyní v létě. Asi teplota.

Link to comment
Share on other sites

Ještě jedno zajímavé zjištění k tématu. Po výměně převodovky jsem na vyměněnou najel cca 3000 km, což je podobně jako s původní a mimo toho, že konečně řadí bez problémů je i o cca 1 litr nižší spotřeba, což mě vcelku zarazilo :-)

Link to comment
Share on other sites

Takže taky k tématu.

Dnes jsem tam byl protože jsem si od nich půjčoval auto na víkend a rozhodnutí zní  - výměna převodovky. Čeká se na dodání nové.

A ještě jsem se smál když mi říkali že jsou ty zvuky z převodovky daleko horší než jsem jim nahrál na telefon.

A nevěřili mi.

Takže to tam už týden stojí a modlím se aby to dodali co nejdříve.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Takže finální výsledek

Motor 1,5 - manuál 6kv - Karoq

 

V 9500 km chrastivé zvuky z převodovky - pravděpodobně ložisko

Nahráno na telefon jen zvuk a záznam si technik přehrál do počítače

protože ze začátku to dělalo jen sporadicky. Zvuk se ale rapidně zhoršoval. Po vyšlápnutí spojky zmizel.

Podle apky když to stálo v servisu bylo vidět že to 2x zkoušeli a při návštěvě kdy jsme si půjčoval auto byli sami udiveni co je to za randál protože v telefonu co jsem jim nahrál to tak strašné nebylo.

Vyjádření Skodovky - hned vymontovat a poslat ke kontrole.

Objednána nová převodovka a do cca 5 dnů vyměněno.

 

A teď k převodovce.

U původní co tam byla z výroby řadit 1 a nebo 2 a i někdy 3 bylo dost těžké. Někdy jsem nedořadil a zaškrčely zuby.

Co jsem vypozoroval taky bylo kňučení diferenciálu v zatáčkách především na kruháči.

čekal jsem že si to sedne ale jak je vidět nedopadlo.

 

Nová převodovka nyní najeto cca 600km.

Řazení jde o hodně lépe. Nechci napsat o 100% protože mám určité představy jak má převodovka řadit.

Ale aspoň na křižovatce se dá zařadit 2 a popojet a nebo se rozjet.

Na staré jsme to musel řadit od 1 pak 2 atd. prostě vopruz.

Diferenciál nekňučí i když někdy na 2 je přerušovaně kňučení slyšet ale není to nějaké hrozné.

 

Výsledek - nová převodovka je znatelně lepší a plynuleji se dá řadit.

 

U tohoto motoru 1,5 je asi lepší brát převodovku automat protože motor pracuje v dost nízkých otáčkách a manuální převodovka má zde dost kvůli CO2 dlouhé kvalty což spolu moc dohromady asi nejde a kroutící moment dost převodovku zatěžuje v nízkých otáčkách.

To jsem vypozoroval za ujetých 10 000 km takže bych asi příště obětoval těch 50 tis za automat , protože elekronika motoru a elektronikou převodovky by si lépe u automatu rozuměla než se manuálně strefovat do toho co si konstruktéři softwaru vymyslí aby plnili normy.

Viz rozjezdy se studeným motorem kde skákání tam bude pořád, s tím nikdo podle mě neudělá, protože strefit se do toho co motor zrovna potřebuje je dost těžké.

Proto taky manuály už nechtějí dělat.

Každý má jiný způsob jízdy a řazení.

Link to comment
Share on other sites

Karoq 1.5...pul roku starý vůz MR 2021.

Kolega na 1 a 2 r. st. po zahřátí cca 10-15 km strašný zvuky. Najeto ca 7000km.

Výměna převodovky. 

Já o měsíc později také cca 7000km totéž. Převodovka také vyměněna. 

Tak jenom doufáme,že dali "silnějši", protože to vypadá, že převodovky nesnesouou kroutící moment motoru. 

Každopádně mají už jiné objednací číslo, takže se asi opravdu něco děje. 🙉

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mě i ten dokumet přišel, vyhrabu, nahraji :D

 

To TPI nemohu najít, aspoň z diskuze

 

Uz je nove TPI na tyhle hluky - demontaz krytu, vypusteni oleje, vymena sroubu, dotazeni na vetsi moment a vyreseno. 
Ale v ty prevodovce neni nic vadnyho, jen je tam spatne utazenej sroub od drzaku uvnitr a ten takhle rezonuje.

Dnes mi bylo řečeno ve škodovce přesně co říkáte výměna dílů, nevěděli kde je chyba tak vyměnili celou převodovku teď už v Ml.Boleslavi ví kde je chyba tak vám nebudou dost novou převodovku za 160000 Kč akorát se bojím těch našich odborníků v servisech

ted uz vedi kde je chyba tak mneni soucastku bylo mi receno servisnim technikem

Edited by Jan R.
  • Líbí se mi 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...