OpelInsi Posted November 24, 2021 Share Posted November 24, 2021 On 9/15/2021 at 11:16 AM, benobrno said: Řazení jde o hodně lépe. Nechci napsat o 100% protože mám určité představy jak má převodovka řadit. Ale aspoň na křižovatce se dá zařadit 2 a popojet a nebo se rozjet. Na staré jsme to musel řadit od 1 pak 2 atd. prostě vopruz. Diferenciál nekňučí i když někdy na 2 je přerušovaně kňučení slyšet ale není to nějaké hrozné. U tohoto motoru 1,5 je asi lepší brát převodovku automat protože motor pracuje v dost nízkých otáčkách a manuální převodovka má zde dost kvůli CO2 dlouhé kvalty což spolu moc dohromady asi nejde a kroutící moment dost převodovku zatěžuje v nízkých otáčkách. To jsem vypozoroval za ujetých 10 000 km takže bych asi příště obětoval těch 50 tis za automat , protože elekronika motoru a elektronikou převodovky by si lépe u automatu rozuměla než se manuálně strefovat do toho co si konstruktéři softwaru vymyslí aby plnili normy. Tak toto ma úplne zabilo. Rozbiehať sa dvojkou alebo podtáčať motor u manuálnej prevodovky a potom tvrdiť že je špatná. Pevne verím, že si to tu neprečíta servis, ktorý ti tú predovku menil a že ťa takzvane "nestotožní"! Keby som bol tvoj spolujazdec tak máš pravú ruku zmodralú po 10kilometroch. Ja si beriem manuál práve z dôvodu, že automat radí u 1000 ot na vyšší stupeň čo si myslím, že je hlavne pre motor (a to akýkoľvek okrem 4-litru bez turba) úplne "super". Takže pokiaľ takto jazdíš s manuálom tak myslím, že tých návštev v servise budeš mať oveľa viac a nielen s prevodovkou. Dám ti kľudne linky na fóra kde sa riešia zakarbonované rozsypané motory alebo utrápené zotrvačníky. Priprav si peňaženku. Človeče neber to ako osobnú invektívu, ale pokiaľ takto jazdíš ako píšeš, tak potrebuješ starý diesel od Pežotu, ten by to vydržal v pohode. Malý benzín, ktorý potrebuje otáčky aby dohnal čo mu chýba na objeme - aj keď nafúknutý turbom dáva pocit, že "ťahá" aj pri otáčkach pod 2000 - skončí pri jazde ktorú popisuješ skôr či neskôr zle. Takže chyba nie je ani tak v tej 1.5TSI ale fakt, to mi ver medzi sedačkou a volantom tvojho auta. sorry ešte raz za štýl akým to píšem. Prajem ti aby to auto vydržalo bez závady dlho a prinášalo ti už len radosť. Skús si prelepiť tú zelenú šípku "pobádača radenia" na palubke nejakou páskou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
benobrno Posted November 24, 2021 Share Posted November 24, 2021 (edited) 1. Rozjíždím se na 1 2. 2 jsme myslel když dojíždím třeba ke krajáči a auto je v pohybu tak tam nebudu rvát 1 ale dám 2 a jedu. 3. Pod otáčkami nejezdím a ani to nevytáčím do červeného. 4.Čísílka co mi radí jak mám řadit moc nesleduju. Jen pro zajímavost co mi to navrhuje. Řadím podle zvuku motoru a jeho otáček. Každopádně stará převodovka mi to neumožňovala a 1. tam na křižovatce dostat bylo celkem těžké narvat. A potom 2 také. Někdy nedořadila ani 3. Ale co čekal jsem že si to sedne. A nesedlo. Převodovku měnili proto že se z ní najednou začalo ozývat po nastartování chroustání - asi ložisko. Po vyšlápnutí spojky to přestalo ale s najetými kilometry se to rapidně zhoršovalo. S tím jezdit nemohu a nemyslím si že jsem to způsobil já. Ale chyba se vždy do výroby vloudí. Moje úvaha o automatu spočívala v tom že si asi soft obou celků více s uškrceným motorem poradí lépe. Protože především u studeného motoru je to s manuálem skokan a přidává si to jak chce a ne jak chci já. Ale je to věc názoru. Dělám v automotivu cca 40 let a pár aut už jsem jezdil. O motorech, karbonu, spojkách, převodovkách atd. vím své. Takže souhlas. Podtáčením je z toho pak utrápené auto. Ale jestli to auto nevydrží můj svižnější způsob ježdění tak je to holt smůla. A manuál mám proto že rád řadím. Ale musí to jít jako po másle. A ne abych to tam rval násilím. Proč je nová převodovka lepší než původní. protože asi ta původní měla někde chybu. A to se stane. Edited November 24, 2021 by benobrno nedočetl jsem celý příspěvek a odpověděl jen částečně Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OpelInsi Posted November 24, 2021 Share Posted November 24, 2021 hodně si mne polekal svým příspěvkem - rozjetí na 2. vše vysvětleno. Ať ti to slouží. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EASY Posted February 21, 2022 Share Posted February 21, 2022 Já mám nového Tourana 1,5 TSI 6stupňový manuál (aktuálně najeto 5tis km) a ten samý problém. Na volnoběh zvuk, jako když se rozsype ložiško. V servise mi vyměnili roztažný šroub hnací hřídele převodovky. Po dojetí domů ok, ale po 200 km trase opět volnoběh vydává zvláštní zvuky, jako když se hážou kamínky z výšky na zem. Doufám teda, že už mi vymění celou převodovku, protože nerad bych jezdil s novým autem do servisu po každé delší trase... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirek_M Posted July 22, 2022 Share Posted July 22, 2022 Zdravím všechny, rád bych se podělil o svoji zkušenost s problémovou převodovkou na své Octávce 1.5 tsi, na které mám najeto 5.500 km. Na cestě z práce jsem sledoval zvýšenou hlučnost během řazení a hlavně rozjezdu při řazení 1-2. Po pár km už se ozývalo hlasité skřípání ,,plechů" tak jsem neváhal a dojel ihned do servisu Škoda, který mám kousek od bytu. Druhý sen na auto koukli, byli ho projet a následoval telefon: Převodovka KO, spojka načatá, setrvák taky KO. Následující den jsem se v servisu stavil pro nějaké věci z auta a shodou náhod měli zrovna převodovku venku a rozebranou. Níže na fotce můžete vidět hlavní příčinu problému: Uvolněný šroub, díky špatnému dotažení z výroby, který udělal fatální škody na převodovce a "prokousal" se z ní ven fakt velkou dírou. Technici na to koukali, že toto ještě neviděli a jen kroutili hlavou. V příloze máte foto jak povolený šroub udělá rotiku a jak ten šroub vypadá po cestování převodovkou. Dle mého by se toto fakt stávat nemělo.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mouchanek Posted July 25, 2022 Share Posted July 25, 2022 já už mám třetí převodovku. Čeká to každého kdo má ještě tu s krátkým šroubem (někdy do podzimu 2021). Po záruce bez kulance za to chtějí 140tis :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirek_M Posted July 25, 2022 Share Posted July 25, 2022 před 1 hodinou, mouchanek napsal: já už mám třetí převodovku. Čeká to každého kdo má ještě tu s krátkým šroubem (někdy do podzimu 2021). Po záruce bez kulance za to chtějí 140tis :) To jako na jednom autě už byla 3x měněna? To se mi snad nechce ani věřit.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mouchanek Posted July 26, 2022 Share Posted July 26, 2022 3x naštěstí ne, ale 2x. Čili 3 kus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas92 Posted September 11, 2022 Share Posted September 11, 2022 Mám 1.5tsi 110kw manual, vyrobeno v 6/2022. Jaká je životnost spojky v km? A kde vám zabírá? mě od podlahy cca v 20%. Mam najeto 5300 km a najel sem dost km v kolonach, tak si jen rikam jaky to na to ma vliv (na spojce nestojim, řadim plynule). Docela zacinam litovat ze sem si nevzal automat. Co sem slysel tak skodovka nyni dava lepsi spojky nez treba u O3. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukáš92 Posted January 24 Share Posted January 24 Ahojte, som čerstvým majiteľom o4 benzín 1.5 Tsi manuálna prevodovka. Od začiatku som cítil problém s radením 3. Prevodového stupňa občas ide ťažšie ako ostatne , dnes po cca 3000km som bol v autorizovanom servise kde mi vraveli že sú hlásené problémy so synchronom 3a4 rýchlosti a že by mi to vymenili v záruke ak si to za čas nesadne. Ja osobne si myslím že si tam už nič nesadne ani pri vyššom nájazde km, no na druhej strane nie som veľmi stotožnený s tým aby sa pri 3 tisícoch Km vyberal motor. Stretli ste sa s tým niekto, robili vám takúto výmenu niekomu? Bojím sa že to už nebude poskladané “ako z výroby” Ďakujem za spätnú väzbu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nesh Posted January 25 Share Posted January 25 Toto je asi znamy problem, dost o tom pisu aj v svete motoru, dal by som si to opravit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky.jack Posted January 25 Share Posted January 25 Máš to v záruce. Řeš to. Nic si nesedne. Jestli je to MQ281 převodovka tak je nutný vyměnit synchronizační kroužek na 3 a 4 . A jestli se bojíš, tak nesmíš do servisu a pak si nestěžuj :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukáš92 Posted January 25 Share Posted January 25 Ďakujem vám za informácie, objednam sa do servisu nech to spravia vramci záruky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murphy1 Posted January 25 Share Posted January 25 Ahoj kolego @Lukáš92 jak čerstvý majitel octavie jsi? Píšeš dnes po cca 3 tisících km. To děláš cca tisíc za měsíc , jezdíš zahraničí ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukáš92 Posted January 25 Share Posted January 25 Ahoj, auto som preberal 2.11. Takze 2,5 mesiaca, jazdy aj diaľnice aj mesto .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murphy1 Posted January 25 Share Posted January 25 Aha, díky za info , jen jsem byl zvědavý za jak dlouho se ti to pokazilo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukáš92 Posted January 25 Share Posted January 25 Úplne od prvého km sa mi tá 3ka nezdala ale nedával som tomu nejakú váhu. No už mi to ide na nervy tak to riešim 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.