Přejít na obsah

Rezervní kolo


janci47

Doporučené příspěvky

13 hours ago, miziov said:

No vzhledem k tomu ze i 205/55R16 je obtisknutá zespodu do podlahy, tak nevidím prostor pro nic širšího…

0BE464F1-1F0B-477D-83E2-993245A6B0A2.jpeg

Tiež si myslím, ale niekto tu písal že by sa ešte mohla zmestiť aj tá 215/55 R17, preto riešim, či to má niekto ako rezervu. Ale ak sa 215 nevojde, tak 205/55 R17 bude stále oveľa lepšie riešenie ako 205/55 R16, čo máme obaja.

 

12 hours ago, hamoun said:

pak se to jeste resi tak, ze se vozi ufouknute kolo a kompresor :)

Toto je dobrý nápad/workaround. Bonusom by tiež bolo, že už by som už nemusel pravidelne kontrolovať tlak v rezerve - o starosť menej. 😉

 

8 hours ago, deto said:

Hosi, osobne nevidim rozdiel ist s 215 alebo 205 - obe su na max 80km/h a dorazit k najblizsiemu pneuservisu.

Predstav si, že pichneš napr. niekde v zahraničí, v nedeľu, na dovolenke, cestou v noci, partnerka nasratá, vzadu máš deti, ráno už potrebuješ byť v práci, v horšom prípade kombinácia všetkého spomenutého. Najbližší reálne dostupný pneuservis môže byť hodiny alebo stovky kilometrov vzdialený, a to stále riešime iba obyčajný, opraviteľný defekt.
Ak napr. rozrežeš bočnicu, tak musíš objednať novú gumu, a ideálne rovnakú ako máš na aute, prípadne meniť obe na náprave.
Raz sa mi to stalo, moje jediné šťastie bolo, že v Bratislave a mal som takmer nové gumy na aute, tak stačilo vymeniť iba jednu. Kým prišli kamaráti s rezervou (vtedy som mal iba opravnú sadu), stihol som online objednať rovnakú pneumatiku, a za deň alebo dva som mal zase plnohodnotné obutie. Bolo to ale aj tak dosť nepríjemné, podobne ako keď sa deň po návrate domov z Talianska zasekla mechatronika DSG práve cestou na pohotovosť, a ostal som z ničoho nič stáť. Zase bolo obrovské šťastie, že v Bratislave, partnerka išla ďalej taxíkom, a hneď vedľa bola aj čerpacia stanica kde som mohol počkať na odťahovku, ale keby sa to stalo o 24 hodín skôr, tak sa pražím na krajnici niekde medzi Bolognou a Benátkami. V oboch prípadoch som mal šťastie v nešťastí, ale s tým sa nedá rátať dopredu, preto chcem byť na prípadný defekt v najväčšej možnej miere pripravený a hardvérovo čo najlepšie zabezpečený.

Čo sa týka rozdielu 215 a 205, ten spočíva v tom, že použitím širšej pneumatiky budeš mať aj správny priemer kolesa voči obutiu ktoré máš na aute.
Ak si to spočítaš (alebo použiješ nejaký online porovnávač), tak zistíš že 215/55 R17 sadne k 235/45 R18 ako riť na šerbeľ. S 205/55 R17 už strácaš 1,5 % na priemere, čo je iba centimetrový rozdiel oproti 18" sériovému obutiu, ale nejaký rozdiel tam už je. Nie je to veľa, obzvlášť ak R18 používaním aj stratí nejaké tie milimetre zo svojho priemeru, ale ak sa to dá, prečo sa nepriblížiť na maximálnu možnú mieru k sériovo obutému priemeru (a šírke)?
 

Čo sa týka rýchlosti, 205 alebo 215 mm široká guma je úplne bežná šírka pneumatiky montovaná sériovo dokonca aj na Superb. Samozrejme kvôli rozdielnej šírke pneumatík a rezervy treba ísť opatrne, lebo v prípade núdzovej situácie by sa auto kvôli rozdielnemu obutiu mohlo správať nepredvídateľne, ale ak sa s o 11 cm užšou dojazdovou rezervou 125/70 R18 (zároveň priemer menší o 5,3 % a 36 mm) dá ísť podľa štítku 80 km/h, tak s rezervou ktorá je oproti mojej sériovej gume užšia iba o 2 alebo 3 cm, a je to plnohodnotná cestná pneumatika s dostatočným rýchlostným aj hmotnostným indexom, nie je dôvod sa až tak moc obmedzovať. Samozrejme naďalej treba ísť s rozumom, ale určite je vhodnejšie mať ako rezervu kvalitnú 205 alebo 215/55 R17-ku, než 125/70 R18 alebo 205/55 R16 (čo mám teraz). Žiaľ, Škodovka šetrí kde len môže, a Superb dostáva rovnaké rezervy ako Octavia, pritom má o číslo väčšie obutie. Preto to tu riešim(e).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celkem zajímavá diskuze, přimělo mě to prozkoumat, co bych musel koupit na O4. Nejlépe se jeví 205/55R17, která by se tam teda měla vlézt.

Nikdy jsem rezervu takto do detailu neřešil, měnil jsem jednou na Hondě Civic dojezdovou pouze po Ostravě na dojetí k baráku... Ale když @e1. popisuješ ty příklady co se může stát, máš variantu i pro zimní obutí? Protože jet x stovek km s rezervou, ač stejným průměrem, která má letní dezén v zimě, asi není úplně ideální. Teď to nemyslím nijak špatně, opravdu mě zajímá, jestli myslíš i na toto?

Editováno: , autor: JirikHL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvoja otázka je veľmi dobrá.
Zatiaľ vôbec neplánujem kupovať na Superba zimné prezutie, lebo za posledné 3 sezóny som jazdil v snehu iba raz 5 km po meste, a v prípade že by nečakane nasnežilo viac, v garáži mi ešte stojí Fabia aj s komplet zimným prezutím, napriek tomu určite plánujem pre rezervu kúpu celoročnej pneumatiky s označením 3PMSF. Považujem to za výborný kompromis aj pre horúce leto, ale aj v nejakom horšom daždivom počasí perfektne poslúžia, a v prípade že by som mal v budúcnosti na Superbe zimné prezutie, tak v prípade zimného počasia (teploty pod nulou, sneh, ľad) budú určite lepšie ako letná guma.

Plánujem vyberať niečo z tohto zoznamu, podľa toho, že čo bude mať dobrý pomer ceny a výkonu.
Srdce ma inak ťahá k Michelin CrossClimate 2, ale to by bola veľmi drahá rezerva, tak asi skončím pri Hankooku, alebo pri niečom v podobnej cene.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera som bol u kamaráta v obchode, hodili sme do kufra 215/55 R17. Fyzicky sa zmestila, ale ako to tu už bolo spomenuté, nakoľko pneumatika nebola na disku, výsledky porovnania ostávajú nejednoznančné. Samotná 215-ka guma bola inak aj bez disku viditeľne širšia, ako 205-ka ktorú mám, a dno kufra sa dalo normálne zatvoriť, na pohľad to bolo aj rovné, ale nakoľko samotná pneumatika bola pružná, dotykom som nevedel jednoznačne určiť, či ostalo dno kufra rovné.

Vzhľadom na to, že nemám možnosť vyskúšať rozmer 215/55 R17 na disku, a kompresor by sa do priestoru rezervy na 99 % nezmestil, asi s tým nebudem ďalej experimentovať, a zvolím rozmer 205/55 R17 ktorý je bližšie k rozmeru jazdenej 18" pneumatiky. Ešte musím pohľadať nejaký disk, ktorý bude mať vhodné rozmery, hlavne čo sa týka ET čísla. Originálna rezerva má šírku disku 6,5" a ET46, a 17" plechové disky majú ET väčšinou od 38 do 44. Z pohľadu jazdných vlastností je asi najlepšia čo najnižšia hodnota, najlepšie až ET31-32, ak chceme aby vonkajšia strana nasadenej rezervy bola rovnako ako pri štandardnom obutí.
Háčikom ale je, že ak ET číslo bude moc malé, tak sa zase nezmestí náradie. Jedine, že by som vedel ubrať zo spodku toho polystyrénu tých 8 mm pre ET38 disk v ktorom je to náradie uložené. Musím sa pozrieť! 😁

Ak toho niekoho zaujíma, tu je porovnávač rozmeru diskov aj pneumatík v jednom, a aj keď tá vizualizácia nie je najpresnejšia, stojí za to si pozrieť rozdiel medzi origo diskom a dodanou rezervou. V prípade 19" je rozdiel ešte o málo väčší.
 

Na fotke je v pozadí 215/55 R17 (čo sa takmer presne rovná priemeru 235/45 R18) oproti rezerve 205/55 R16.

205/55 R16 vs 235/45 R18

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu presne vidno primitivnost automobilky Škoda. 

Passat/Arteon vojde kľudne 245mm guma. 

Vždy ma rezervu ak je od výroby rovnaký piaty kus disku ako je na aute od R16 po R20. 

Túto sedliaci spravili plytké dno aby nahnali co najviac litrov kufra do tabuliek. 

A potom tam hodia R16 plech s gumou, ktora je plnohodnotná ale nie je v TP. 

Passat, Arteon, Superb ma 215/60 R16,  nie 205. 

Hlúpe 2-3mm ale tabulkovo je to najväčší kufor v triede... 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak pozeráme 245 oproti 205-ke, tak to nie sú 2-3 mm, ale 4 cm rozdiel, čo už je naozaj veľa. Nechcem Škodu obhajovať, seria ma že tam nie je aspoň po 17" rozmer dodávaná plnohodnotné rezervné koleso, a pre väčší rozmer by tam mohla ostať práve tá plnohodnotná 17-ka, ale zase chápem že veľkosť kufra má u 99,9 % zákazníkov prioritu nehovoriac o tom, že kto si kupuje Škodu, tak väčšinou kvôli cene. A 19-20" disk aj s obutím predsa len stojí iné peniaze ako 205/55 R16 na plechovom disku. 

Môžeme tu nad tým plakať, ale neostáva nič iné, len to akceptovať, alebo vrámci možností sa tomu čo najlepšie prispôsobiť. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejedná sa iba o to, že kufor má takto o 25-35 litrov väčší objem, ale o to, že tie 4 centimetre môžu znamenať ten rozdiel, či niečo ešte odvezieš v batožinovom priestore, alebo už to tam nedáš, prípadne musíš hrať Tetris. Samozrejme myslím tým liftback. Kufor Arteona nepoznám, ale keď sa pozrieš na kufor Insignie, ten rozdiel (asi aj väčší) vo vnútornej výške kufra tam je fakt vidieť aj cítiť. A nakoľko má Superb v rámci značky vo veľkosti kufra silného konkurenta (Octaviu), asi ich museli aj v tomto aspoň trochu rozlíšiť, takže Superb dostal tak veľký kufor ako sa len dalo. Treba uznať, bolo by asi dosť blbé, keby v o číslo väčšom aute nebol takmer žiaden rozdiel v objeme kufra.
Ale späť k rezerve. Je jasné, že väčšina zákazníkov, hlavne na západe vôbec žiadnu rezervu nerieši, veď preto je väčšina áut zo západu bez nej. Najprv asi preto, že kvalita tamojších ciest ja na úplne inej úrovni ako u nás, po druhé, majú asi oveľa lepšie fungujúce asistenčné služby, žltých anjelov a podobne, a po tretie možno sa už v autoškole výmenu kolesa ani neučia, takže rezerva by im bola aj tak na dve veci.
Ale už aj u nás je podobná tendencia, ľudia chcú mať auto čo najlacnejšie a nejakú rezervu väčšinou riešia až keď náhodou dostanú defekt. Hlavne pri jazdených autách to málokto rieši a dokupuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

38L v plose nevypada nejak moc, ale kdyz si vezmes i jen 30L kanistr tak ten v kufru zabere hezke misto. Jinak ja kupoval ojete auto a samozrejme jen s opravnou sadou. I kdyz uz jsem (tuk tuk) nepichnul asi 10 let i tak jsem si rezervu dokoupil uz jen pro to ze to neni takova investice a pri prorazeni je ti opravna sada k nicemu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Caute, na zaciatok usmernenie - precital som si vsetko co ste pisali, pozrel som si aj porovnavac velkosti (kt pridal @e1. ) ale stale neviem presne, aku najlepsiu rezervu odporucate pre R19. Mam ich obute leto / zima a po precitani tejto temu pri kazdej ceste mimo BA s rodinou na to podvedome myslim, ze ked dostanem defekt, tak budeme cela rodina cakat niekde na krajnici na odtahovku. A to veru nechcem. Cize kupit radsej:

1. plnohodnotne koleso (no vyzera, ze vojde max 17") alebo

2. dojazdovku (max 80km/h), ale to mi ukazuje ze 125/70 R19, no podla porovnavaca to stale nebude itenticky rozmer ku 235/40/19...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určite by som išiel do "plnohodnotného" kolesa. V úvodzovkách preto, lebo naozaj plnohodnotné by bolo iba ak by malo identický rozmer ako obutie na celom aute. Nakoľko tam 235-ku nedáš, neostáva ti nič iné, len hľadať rozmer ktorý je čo najbližšie v šírke a v priemere k tomu čo je na aute obuté. 215/55 R17 ja asi najlepší rozmer aký môžeš použiť, ale na prvej strane niekto písal, že koberec kufra nedosadá úplne ideálne, takže treba zvážiť, či nedať radšej 205-ku. V tom prípade to vyzerá takto: v poradí 205/50 R18 (v tomto rozmere iba na drahý hliníkový disk), 205/55 R17 alebo 205/60 R16.

Ja osobne chcem k svojej 18" sade kúpiť rezervu v rozmere 205/55 R17, s tým že 11,4 mm rozdiel v priemere oproti 235/45 R18 bude z časti kompenzovaný aj opotrebením aktuálneho obutia. Pneumatiku chcem kúpiť celoročnú aj s označením 3PMSF, a zatiaľ to vyzerá na Hankook Kynergy 4S2 205/55 R17 95V a obujem to na plechový disk 6,5Jx17" ideálne s ET30 (alebo čo bude najbližšie).

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

skusim to nejak odmerat zajtra ked pojdem do auta, kedze cim sirsie tym lepsie. Videl som porovnanie Skoda vs VW, kde sa to vane zmesti plnohodnotne plne obute koleso, takze mi nic neostava len sa s tym zmierit.
 

Este diskutovana bola aj jazda na takom obuti. Bude to az take neprijemne (pripadne, co bude hlasit aky problem), ked pojde na 3x 235/40 R19 a 1x 215/55 R17 (prip este uzsie).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak tam dáš 215/55 R17, tak ti to nebude hlásiť vôbec nič, lebo priemer je takmer úplne identický s tým čo máš normálne obuté. Otázkou ostáva, či sa ti tam tá 215-ka zmestí. Podľa tohto príspevku to vyzerá tak, že nie. @Heimlich tú šírku pneumatiky 215 vs. 205 na začiatku vlákna riešil, ale od vtedy sa už neozval.
Dôvod prečo to riešim ja, je rezerva z fabriky ktorá je určená pre Octaviu a na Superb je malá, lebo má rozmer 205/55 R16, a tá už začne dávať hlášky.
Inak už som objednal vyššie spomenutú sadu, plecháč bude mať ET38 (menej som nenašiel). Komplet aj s obutím, vyvážením a dopravou to bude za 175 €, následne ešte pošlem tú fabrickú 205/55 R16 do sveta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale ta 205/55 r16 je dle skodovky origo sice pro Octavii, ale i pro Superba. Martin V - kdyz das jakejkoliv jinej rozmer, tak bys na tom stejne jet asi vic jak tech 80km/hod nemel. Protoze sice prumerove bude stejny, ale vahive to bude jiny a diferencialu by se to taky nemuselo libit. Mel sem takhle na fabii rs vepredu rezervu 16" plech a 17" hlinik normal kolo. Kazdy jinak tezky, prumer cca stejny a ty zvuky co to delalo nebyli ok. Jak jsem tam dal zpet 17" vse bylo v pohode

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podľa Škodovky to síce je rozmer pre Superba, ale buď si niekto neuvedomil, že tretia generácia má väčšie kolesá ako predchádzajúca, alebo to aj vedel, ale aj tak sa rozhodlo od stola, že to bude stačiť, veď 6,12 % rozdiel v rýchlosti medzi stranami oproti 19" kolesu je "zanedbateľný", o tom už ani nehovoriac, že auto s rezervou bude aj trochu naklonené. Ale v tom máš pravdu, že aj keď priemer rezervy priblížime k normálnemu obutiu, stále treba myslieť na to, že hmotnosť kolies je stále rozdielna, preto sa aj s takouto rezervou treba krotiť.
 

Škoda, že aspoň verzie bez 4x2 nedostali hlbší priestor pre rezervu. Na Fabii som takého blbosti nikdy nemusel riešiť, ako rezervu mám plnohodnotné koleso na hliníkovom disku a v prípade defektu ho iba prehodím a idem normálne ďalej, maximálne si dávam pozor kvôli inej pneumatike.

No nič, zajtra alebo pozajtra mi už dorazí tá rezerva na 17" disku, potom sa ešte ozvem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, včera koleso dorazilo, akurát došlo k zmene v pneumatike. Neuvedomil som si, že pôvodne objednané Hankook Kinergy 4S 2 (H750) je smerová pneumatika a na toto som prišiel až keď mi zavolali z eshopu, že pre ktorú stranu to majú obuť. Vysvetlil som, že to chcem ako rezervu, a či môžem zmeniť pneumatiku za inú, s čím nemali problém. Kočka na telefóne mi hneď poradila, že predchádzajúca generácia Kinergy 4S (H740) ešte nie je smerová, ja som ešte pozrel nejaké ďalšie, ale nakoniec som zvolil tú a zobral som posledný kus s DOT0519 ktorý sa "im" sušil na sklade a bol za zvýhodnenú cenu + ešte som nejaké drobné zjednal.

 

Dnes som gumu na rezerve očistil od lepidla z etikiet a tiež od toho bieleho mazu čo používajú v pneuservisoch na uľahčenie obutia, ošetril som bočnice nejakou autokozmetikou na pneumatiky čo som mal doma, počkal som kým všetko pekne uschne a nová rezerva išla do kufra.
Koleso pasuje do kufra bez problémov, a určite by sa vošiel ešte aj o málo väčší priemer. Okolo sa ešte pohodlne zmestili trojuholník, ťažné lano a ešte nejaké drobnosti, a tiež nebolo treba rezať do polystyrénu v ktorom je náradie na výmenu kolesa, ten sedí úplne bez problémov napriek tomu že nový disk má ET38, pričom pôvodný mal ET46. Akurát ho treba malým popruhom, ktorý tam bol aj pôvodne, pripevniť ku kolesu aby tam "nelietal", nakoľko polystyrén má veľkosť aby presne pasoval do 16" disku. Ak by som polystyrén nepoužil, tak by som mohol aj s nejakou dvojicou diek uložiť do kolesa okrem náradia aj ďalšie veci, ako napríklad kompresor, vznikol tam dosť veľký priestor.
Kto nemáte rezervu a zvažujete, smelo berte rozmer 205/55 R17 na disku ET38, prípadne vo vypustenom stave aj s kompresorom tam určite dáte aj 215/55 R17, čo je originálna veľkosť kolesa zapísaná aj v TP. Inak celá táto sranda ma nakoniec vyšla 137 € ale to už vrátane ventilu, obutia, vyváženia, dopravy a umytia, a hlavne s celoročnou gumou. Pôvodná rezerva je na predaj.

Teraz už iba dúfam, že túto rezervu nikdy nebudem potrebovať. 😉

Ak to niekoho zaujíma, OE číslo pôvodnej 16" rezervy je: 5E0601011J, na Škoda eshope stojí 133 €, inde ešte viac. Čo som pozeral, ten originál 205/55 R16 sa dá vyskladať za nejakých 85-95 €, ak tam bude obutý výrazne lacnejší letný Nexen. OE číslo súpravy pre výmenu rezervného kolesa do 16" rezervy nájdete pod číslom 3V0093860B, cena je 55 €.

Vzhľadom na tieto ceny sa oplatí pri kúpe nového auta nezaškrtnúť rezervu a tú si dokúpiť zvlášť v lepšom rozmere, s pneumatikou podľa vlastného výberu dodatočne + náradie, s tým že vám ostane navyše kompresor aj s lepiacou sadou a cenovo to bude +/- rovnaké.
Len tak pre zaujímavosť, samotný oceľový disk v identickom 17" rozmere nájdete v eshope Škody za 127 € (5QF601027J 03C). 😂

Ešte som zabudol na fotku. V popredí pôvodná rezerva, v pozadí je (rozostrená) tá nová.

IMG_20221115_110922.thumb.jpg.34563b039b0eec6ef82a6e9b8212f269.jpg

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano pokial cestujes sam, pripadne rodina na kratke trasy. Tiez som to tak bral v minulosti...

No my ked ideme ku svokrovcom (500km), tak sme nabaleni ako rumuni a mam deti (2mo / 3yo).  Takze pre mna je cakanie na odtahovku v takomto stave najhorsia volba.

Musim sa na to pozriet blizsie, vyhodit tu penu, kde je kompresor + odkladacie priecinky a poriesit rezervu + sadu na vymenu kolesa

Editováno: , autor: Martin_V
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Caute, tez jsem koupil S3 2.0 tdi 140kw 7DSG 4x4 kombi bez rezervy. Tak jsem tam soupnul rezervu ze S2. Vcera jsem skrtnul zadnim kolem o roh patniku v trave a bylo to, 100m a kolo prazdny. Tak sem tam dal tu rezervu ze S2. Podotykam, ze auto plny, rodina mimino. Neumim si predstavit cekat na asiatenci. Ale co se nestalo. Vse sem vymenil na zadku kolo ze S2 naka 16ka 205 55 asi. A kdyz jsem se rozjel tak pri prekroceni 40km/h mi auto zacalo normalne brzdit a nemohl sem jet rychleji. Samo oranzovy upozorneni na pneu. No nedalo mi to tak sem zajel ke kraji a chcipl motor. Nastartoval a uz to jelo normalne jen s upozornenim. Koukal sem dozadu a ta 16ka je tam uplne tip top kvuli brzdam vzadu. Tak si rikam, pujde ta rezerva na predek kdyz pichnu? Kdyz v predu jsou kotouce vetsi nez vzadu? Samo muzu prehazet kola ale jen by mne to zajimalo... Dojeli jsme domu relativne v pohodli ani jsem necitil rozdil. Teda asi si tam tuhle rezervu ze S2 na nouzi necham.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...