PTiCA Posted August 1 Share Posted August 1 Rozhodl jsem se o cestu do Itálie s 80x Enyaqem s 77kWh baterii. Postupně sem budu přidávat informace i cestě. Třeba to někoho zaujme. Nejprve jsem musel nastavit Škoda Connect protože bez něj by to bylo složitější. Společně s ním jsem koupil i "Viecar OBD II autodiagnostika" ktera mi jako jediná fungovala s iPhonem. Určitě jich je více ale neměl jsem tolik času jich testovat více. Aplikace s navigací Pro navigaci jsem zvolil aplikace ABRP (spojeno přes OBD adaptér) a PUMP (spojeno přes Škoda Connect) Hlavní aplikaci jsem použival PUMP. Přisla mi uživatelsky přívětivější a ke konci cesty jsem si jen cestu exportovatl do Apple Maps ktere používám přimárně. Vše jsem měl spojené přes Apple CarPlay. Zvolil jsem hlako hlavní nabíjecí stanice Ionity které nabízejí nabíjení 350kW (auto nabízí zatím jen 125kW jako maximum které jsem využil jen u hodně vybitého auta). Pokud má auto více jak 50% baterie určitě se na tuto rychlost nedostanete (doufám že jen zatím). Nabíjení Nabíjení probíhalo cca 30 minut oproti plánovaným 25minutám. Vždy jsem se soustředil jen na vzdálenost k další plánované nabíječce a dojezdu které mi auto ukazuje přes mobilní aplikaci plus dalších 50km jako rezervu. U nabíjecích stanic bylo vždy místo takže jsem nečekal na žádné z plánovaných zastávek. Aplikace PUMP rovnou v průběhu cesty ukazovala volné a obsazené sloty u nabíječek což bylo velmi užitečné (viz. obrazky). Zde jsem už jen přejížděl na jinou destinaci v Itálii Powerpass K nabíjení jsem zvolil službu Powerpass od Škoda Auto. Zvolil jsem tarif za 300,-/měs. kde je pak nejlevnější rychlé dobíjení. Ceny nabíjení a dobu nabíjení můžete vidět zde: První nabíjení za 440,- je za nabití na 100% u pomalé 50kW nabíječky. Poslední nabíjení je mezi přejížděním na další destinaci. Baterie Baterie se stále udržovala na teplotě 45°C 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PTiCA Posted August 1 Author Share Posted August 1 Ještě nás čeká cesta zpátky do ČR. Pokud Vás něco zajímá, tak se ptejte. PUMP ABPR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bouchy Posted August 1 Share Posted August 1 (edited) Tak já se zeptám... pokud správně počítám, tak to první nabíjení je za 10 Kč/kWh... třeba na těchto stránkách je uveden ekvivalent spotřeby benzínu u Enyaqu a dalších: https://fdrive.cz/clanky/jakou-maji-elektromobily-spotrebu-v-prepoctu-na-benzin-6910 zde se píše ekvivalentní spotřeba 2,4 l benzínu. Jestli je spotřeba Enyaq 80 nějakých 21 kWh (t.j. 100 km se ujede za 210 Kč), tak v benzínu to vychází na 2,4l*45Kč = 108 Kč). Mám se na to zeptat? 😮 (Tak doufám, že jsem neudělal chybu, nechtěla se mi hledat měrná energetická hustota benzínu a ani se mi nechtělo zamýšlet nad dalšímu ztrátami). Edited August 1 by bouchy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martab Posted August 1 Share Posted August 1 Je to tím, že každý počítáte něco jiného, benzín 8,89 kWh/l, potom 21/8.89 = 2.362. Cena za danou energii a nebo potom účinnost přeměny této energie jsou další věcí. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PTiCA Posted August 1 Author Share Posted August 1 V nejvysim tarifu powerpass mam DC dobijeni za 10,- a Ionity za 8,20. Prepocet na cenu benzinu jsem zatim nemel cas aktualni cenik zde eMobilita_Balicky_a_Powerpass_9.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.