Přejít na obsah

Šrtící klapka - závada


Míša

Doporučené příspěvky

Zdravím.

 

Měnili mi v záruce škrtící klapku (najeto 42k km). Bez řečí, bez ptaní, rychle. Ale nechtěli mi sdělit, co přesně s ní bylo. Možná to ani nezkoumali. Ale bylo mi naznačeno, že je to celkem častá závada.

Setkali jste se s tím ?

Věděl by někdo, o co přesně jede ?

 

Našel jsem na netu různé zmínky a náznaky, ale nikde jsem se nesetkal s nějakým komplexním vysvětlením. Na YTB jsou videa, kde si lidé opravují ozubená kolečka na ovládání klapek u různých motorů VW, ale nikdy nejde o 1.0 TSI.

 

Ptám se proto, že mě to nemile překvapilo, že to odejde při tak malém nájezdu. 

Jinak se to stalo při více méně nepřetržité cestě z Chorvatska do Čech, po zastavení v Budějovicích se rozsvítilo EPC, později i "grilované kuře", ale auto stále jelo, dojel jsem domů a i potom do servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdy by to byla tak častá závada tak by se to tady řešilo. Buď rád že jsi dojel a sleduju že je tady asi další nová možná sporadická závada u 1.0TSi. Mě zase odešel zapalovací modul, naštěstí ještě v 5. leté záruce při 30.000km. Dojel jsem 100 km domů jen díky náhradnímu vozu. První servis kam mě odtáhli katastrofální přístup, ve druhém auto ještě do večera opravili takže jsem si ráno pro něho jel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Ve 121 tis. km auto v nouzáku, kontrolka EPC, po ujetí pár km v nouzáku, se přidala i kontrolka motoru (emise) a motor šel na dva válce. Škrtící klapka KO - prasklá pružina, nevracela se do původní polohy. Výměna za novou origo.

Vím ještě o jednom Rapidu, který to taky potkalo, ještě v záruce a při nižších km proběhu. Jinak klapka skladem, druhý den byla v servisu. Sehnat kroužek těsnění sání za 200 Kč na 1.2 TSI 66 kW byl teda větší oříšek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 20. 2. 2023 na 14:22, lucky.jack napsal:

Klapek jsme pár (bratru asi 10) vyměnili a bylo k tomu TPI, takže často hlášená závada ze servisní sítě. 

Ahoj, šlo by to nějak předvídat? Nějaké příznaky, než to přijde?

Jaké cca nájezdy ta auta měla?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 21. 2. 2023 na 19:38, shmaic napsal:

Ahoj, šlo by to nějak předvídat? Nějaké příznaky, než to přijde?

Jaké cca nájezdy ta auta měla?

No jestli bylo prasklé brko i u mě, tak předvídat se to nedá, ujede to 2k km a 120km před cílem, po natankování u pumpy, se prostě rozsvítí EPC a pak "motor". A normálně to jede. Pak zkusíte druhý den dojet do servisu a skoro to nejede. Tak to chcípnete, znovu nahodíte a hle (!) ono to zase jede. A pak vám v servisu vymění klapku. Takhle to probíhalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Takže vyřešení. Díky akci "nauč se hledat TPI v ERWINu", která proběhla zde: 

jsem zjistil, že závada klapky spočívá v prasklé vratné pružině (!!!!) a mění se celá klapka, číslo dílu stejné, takže žádná náhrada za jinou součástku, prostě jen výměna. Chápejte, prasklá pružinka...škoda, že mi nevrátili tu starou, vsadím se, že to brko jde v pohodě vyměnit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...