Přejít na obsah

Proč ještě tolik lidí tankuje u pump jako OMV, Shell nebo Benzina?


marekmara94

Doporučené příspěvky

Chápu, že spoustě lidem je cena benzínu ukradena, ale většina lidí peníze nemá. Proto mě překvapuje, například Praha Nové Butovice, pumpa Prim Radlická, cena natural 95 před pár dny asi 42.9, pumpa přímo vedlo ní OMV natural 95 cena 47.9 nebo tak nějak. Fronty byli u obou.

 

A Mol ceny ještě vyšší. Proč? To jim nevadí platit o pět korun na litr víc, už z principu? Nebo mají tak extrémně kvalitní palivo? Například jsem si na internetu četl, že OMV dostávají docela často pokut za kvalitu paliva. Na shell jsem našel názory, že jejich palivo hrůza a tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, marekmara94 napsal:

Chápu, že spoustě lidem je cena benzínu ukradena, ale většina lidí peníze nemá. Proto mě překvapuje, například Praha Nové Butovice, pumpa Prim Radlická, cena natural 95 před pár dny asi 42.9, pumpa přímo vedlo ní OMV natural 95 cena 47.9 nebo tak nějak. Fronty byli u obou.

 

A Mol ceny ještě vyšší. Proč? To jim nevadí platit o pět korun na litr víc, už z principu? Nebo mají tak extrémně kvalitní palivo? Například jsem si na internetu četl, že OMV dostávají docela často pokut za kvalitu paliva. Na shell jsem našel názory, že jejich palivo hrůza a tak.

Třeba taky proto, jak ta čerpačka vypadá. Soukromě jezdím na MOL, protože ji mám nejblíž. Služebním autem víceéně ze stejného důvodu také MOL a pro obojí platí, že sbírám body, které pak využívám na jejich myčce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Firmy a jejich "exkluzivní" smlouvy s konkrétními řetězci ČS, naprosto správný postřeh. Btw. exkluzivní smlouva (sportovce, firmy) znamená výlučná, což je imho hlavně nevýhoda, nesvoboda... to jen tak jazykově, když si někdo bude kupovat exkluzivní auto, benzín, hodinky... je vyloučen z dalších možností výběru.

Firmy pak mají výrazně jiné ceny, tehdy to bylo i o 2-3 Kč/l míň, z doslechu. Pak bych lil i 100ku, zvlášť u auta, které bych odkupoval. Ještě chytřejší dopravní firmy mají svoji síť ČS (nebo aspoň tu v depu, klidně veřejnou).

Dále nejistota. Co je PRIM palivo zač? Budete tam otravovat pokaždé obsluhu, aby ukázala dodák s tím, že to je pořád z rafinerie Orlen v Litvínově, a ne třeba z Polska, Slovenska? Co je ONO? Proč je jejich 98ka o tolik levnější? Něco v tom bude. Kupuji rozumný Eurooil, resp. Mol a vím, na čem jsem. Nahánění toho nejlacinějšího paliva je cesta do pekel, jak se mnozí přesvědčili. Nejde o dlouhodové sledování od ČOI, může jít o jednorázový lapsus. Nic jiného v 99,9% případů u ČS nekupuji, předražené doplňky, nebo párek mě nezajímají.

Vtipné to bylo u jedné firmy, kde se muselo jen a pouze tankovat u Papoil, tuším, jinak problémy na účet. pokladně a i "výhružky", že jiná účtenka nebude proplacena. Tak, jezdilo se do Strakonic, poslední Pap tehdy cca v Písku. Fakt honička se dostat tím směrem, pokud člověk na poslední "štaci" zapomněl dotankovat doplna :D To se musí zažít...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja napr. neriesim cenu a tankujem len OMV.

Netankujem dokonca nikdy v meste kde byvam, vzdy vo vacsom, na najvacsej benzinke, kde chodi najviac aut a bude aj nafta najcerstvejsia.

Vobec to neriesim preco je to tak.

Mam zly pocit tankovat na malej spinavej pumpe bez zachoda, neviem ani preco.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tankuju téměř výlučně u Benziny, OMV a MOL. Soukromé auto i firemní, ke kterému mám CCSku bez omezení (=můžu s ní platit kdekoliv přijímají CCS). Důvod je ten, že tyhle čerpačky bývají v drtivé většině čisté, mají rozumné zázemí, příjemný personál, dobrou kávu a dobrý výběr, když mě honí mlsná. Sbírání bodů neřeším, to jde mimo mě. Cenu PHM u firemního auta nikdo neřeší a se soukromým se najezdí celkem málo, takže nemá smysl to vůbec řešit.

K Shellu nejezdím, zprotivili se mi těma pikolíkama, kterým jsem při každé zastávce musel vysvětlovat, že si natankuju sám.

Editováno: , autor: Bubaq
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, bouchy napsal:

Co je ONO? Proč je jejich 98ka o tolik levnější? Něco v tom bude. Kupuji rozumný Eurooil, resp. Mol a vím, na čem jsem.

 

Případ, kdy dostal MOL pokutu za nekvalitní palivo, které pak jen převezli na jinou pumpu je snad dostatečně známý. Ono má obrovský obrat, jede na nízkou marži při extrémním obratu. I při svém malém počtu stanic má tuším 10% tržní podíl. Jediný, co je u něho blbý, to jsou ty fronty. To je ztráta času jak blázen.

 

Se služebním jsem měl buď CCSku a nebo teď MOL. Pro firmu je jednodušší dostat jednu fakturu a mít "plošnou" slevu. Jenže teď jsou na úrovni tzv. značkových a je mně to proti srsti, aniž bych to platil. Pokrytí je slušné, ale mají poměrně dost hluchých míst, už se mně stalo, že jsem za cca 250 km neměl bez zajížďky kde nabrat. Když čas od času nabereme za svoje jinde, tak nás nikdo nezmlátí. U MOLu je pravda, že s výjimkou posledních pár mohykánů je všude čisto.

 

Na soukromo bych rád bral jen na Eurooilu bez biosložky, ale není bez zajížďky v dosahu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takto přece můžu argumentovat i opačně... případ Molu neznám; TV Nova ráda křičí do světa slova jako "čojka", "nekvalitní", "podvod". Jestli náhodou nešlo o mezní hranici nějakého "podružného" parametru typu bod vzplanutí, minimální bod varu atd. atd. Nevím, nepamatuji si. Mně jde o něco jiného - obrat, čistota nádrží a potrubí, nefixlující čerpadla. Třeba některé firmy zabývající se prodejem potravin na nepotr. zboží zase byly známé tím, že 5L nebylo 5L, měřeno kanystrem, atd.

 

před 4 hodinami, Bubaq napsal:

K Shellu nejezdím, zprotivili se mi těma pikolíkama, kterým jsem při každé zastávce musel vysvětlovat, že si natankuju sám.

Naprosto trefné. U pikolíka stejně musím stát, abych mu odemknul, zamknul. A zaplatit nemohu stejně dřív, než on odloží pistoli do stojanu. Dřív, za primitivnějších dob, to byla dobrá služba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokuty od ČOI za nejakostní paliva dostávají i velké sítě nadnárodních korporací a ČEPRO také. Nicméne ty noname čerpačky tam naprosto převládají. U Shellu ta nádvorní obsluha ještě existuje? Ta mi pila krav už před mnoha lety, co jsem tam občas tankoval. Občas u nich někde zastavím na WC nebo pro pití, anějak jsem si nevšimnul, že by tam ještě někdo byl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na Shell som prestal jazdiť roky dozadu keď raz auto občas zacukalo išlo na 3 valce. Aj keď teraz už na 99,99 % viem, že za to asi mohli zapaľovacie káble, v tom čase to nebol taký známy problém a v servise najprv spomenuli, že možno bolo zlé palivo a ku všetkému taký blbý názov benzínu, že FuelSave, no fuj. Takže aj keď nemám reálne objektívny dôvod, tak som tam prestal jazdiť a začal som tankovať väčšinou v Rakúsku na samoobslužných Avanti ČS, ale bez problémov tankujem aj na neznačkových ČS ak sú lacné a tým pádom točia veľké množstvo PHM (vyhýbam sa iba Jurki). Ak nemám čas, alebo mi to nevychádza do Rakúska, resp. odkedy tam majú vyššie ceny ako u nás, tak tankujem na Slovnaft (keď sa už na ich rafinériu musím pozerať z okna) a občas som do Fabie zobral aj EVO 100 Plus, prípadne 100 oktán na Benzine ak som išiel okolo a mal som prázdnu nádrž. Od začiatku korony ale tankujem takmer výhradne na najbližšej ČS Slovnaft a pomerne často beriem stovku, lebo auto teraz niekedy stojí v garáži aj celý týždeň.
Do Superba zatiaľ tankujem výhradne Slovnaft EVO 100 Plus a pravdepodobne pri tom aj ostanem, 95-ku budem tankovať jedine ak bude E5 (napr. v Rakúsku).

Inak mám vo svojom blízkom okolí aj ČS OMV a Shell, ale obe sú vždy o nejaký centík drahšie ako Slovnaft, tak nevidím dôvod prečo jazdiť ku nim. Na Shell som tiež niekoľkokrát dlho čakal pri pokladni, lebo tam veľa ľudí zastavuje iba kvôli káve a cigaretám, a ku všetkému ma otravuje že mi stále núkajú nejaké blbé tyčinky, alebo energetické nápoje, tak aj toto je dôvod prečo sa už tejto značke skôr vyhýbam. Ale zase ich musím aj pochváliť, druhá Shellka blízko mňa má veľmi dobrý kompresor na vzduch. Po prezúvaní tam chodím na kontrolu/dofukovanie, resp. občas si u nich vyfúkam aj prach z PC. 😜

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 10km ceste do práce mám 3x Shell, čiže asi je jasné, na akej pumpe tankujem. :) Niekedy dávno som chodieval na OMV, ale odkedy mám mobilného operátora O2, využívam na Shellke ich O2 Extra výhody - zľava 0,04€/l na FuelSave a 0,08€/l na V-Power/Racing. Navyše získané body som plánoval využiť pri platbe za benzín, až presiahne cenu 2€/l, ale akosi k tomu nedošlo.. :D

 

A áno, na Shellke ani poriadne nevystúpim z auta a už je pri nádrži nejaký panáčik, ale stačí povedať, že si natankujem sám a je pokoj. Na Shellke sa tiež dá platiť cez Shell appku priamo pri stojane bez čakania pri pokladni. Pred pár rokmi cez Masterpass appku to bolo ešte výhodnejšie, dávali zľavu až 0,10€/l... ale potom to zrušili, presunuli do Shell appky a už netuším, ako to je s bodmi a zľavami. O2 zľavu to na 99% nezohľadňuje, čiže pre mňa je to nateraz bezpredmetné.

 

Netvrdím, že Shell je najlepšia, ale teraz má pre mňa najviac výhod. Inak nemám problém ani s OMV, ale Slovnaftu sa snažím vyhýbať kvôli pozadiu samotnej firmy a neznáme značky sú furt schované niekde v neznámych uličkách a jednoducho ich nemusím.

Editováno: , autor: brrrrm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V shellapce to body načítá. Nedají se uplatnit na slevu za odběr. Masterpass zarizl tenkrát MasterCard. A stimuluje padla i ta sleva 2Kc/L :(

 

A taky právě kvůli platbě appkou aktuálně vede Shellka. Orlen express ve Vítkovicích mi přijde pořád plná.

Editováno: , autor: lumirnavrat
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Body nesbírám, jezdím většinou na Benzinu, MOL popř. OMV. Kdysi jsem jezdil tankovat do Makra, tam brali paliva od Slovnaftu. Rozdíl 2-3 koruny mě tedy rozhodně nevytrhnou. Nekupuji ze zásady na dálnicích v ČR

Tank Ono nezavrhuji, ale nejbližší mám minimálně 25 km od bydliště. Momentálně mají marži na litru snad dokonce jen 0,80 Kč. Proto dokážou jít s cenou tak dolů.

Zmiňovaná síť Prim má po ČR několik desítek ČS, takže asi zas tak malá společnost to nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 8. 2022 na 9:07, bouchy napsal:

Firmy a jejich "exkluzivní" smlouvy s konkrétními řetězci ČS, naprosto správný postřeh...

 

Přesně. Soukromě jsem v CZ na Shellce tankoval párkrát, služebně jsem nikde jinde než na Shellce tankovat nesměl. Služebně najetých km mnohonásobek, za body autíčka pro děcka, takže asi tak.

 

Na druhou stranu, když jsem věděl, že auto nebude moc jezdit a nafta mu bude dýl stát v nádrži, jezdil jsem soukromě v zimě k OMV pro MaxxMotion, protože v něm není MEŘO (nebo, když do ní dávali HVO, pro Vervu z Kralup k Benzině). Při nízkém nájezdu to tolik nebolí a je to investice do životnosti motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 8. 2022 na 13:36, Pawouk napsal:

Pokuty od ČOI za nejakostní paliva dostávají i velké sítě nadnárodních korporací a ČEPRO také. Nicméne ty noname čerpačky tam naprosto převládají...

Tady je aktuální seznam i s popisem problému při kontrole k dubnu 2022:

https://www.kverulant.org/article/kde-je-lepsi-netankovat-duben-2022-2-2/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...