Přejít na obsah

ŠKODA OCTAVIA IV RS / RS iV


Pawouk

Doporučené příspěvky

Pěkná recenze.

Ale nevím proč se stále všichni zaměřují na tu "předletovou přípravu" a tak moc to hejtí. To recenzent nastartuje, zařadí kvalt ještě než spadnou otáčky po nastartování a hned vyrazí? Mým zvykem je (i u starého auta), že nastartuji, dám motoru chvilku (pár sekund) aby se "probral" a až pak jedu. Ve starém autě jsem si v tomto "okně" zapl pásy a chvilku počkal. U oktávie nastartuji, zapnu si pás (mezi tím naskočí displej) na dva kliky vypnu SS a jedu. Ten otravný zvuk je v normálu slyšet až při sešlápnutí plynu trochu více, takže jízdní režim je možné změnit cestou někde na semaforu... A LA nevypínám, protože do 60kmh se stejně nefunguje...

Chápu, že se recenzent snaží uvést nejhorší scénář, nicméně (za mě) doby kdy palubní systém nefungoval dávno pominuly a vypínání SS nebo la musí dělat v každém autě, ne jen tu...

 

Teď možná budu působit jako věčný obhájce špatného řešení, ale tak to není. Já jen uvádím, jak to funguje, když se auto normálně používá. Stejně jako v jiné recenzi na auto.cz taky hejtil, co všechno se musí zapnout a pak tu někdo (myslím, že to byl @fabik263?) z praxe psal, že je to hloupost, že většina toho, co on zapínal "promrzlými prsty na nereagující obrazovce" jde nastavit, že se zapne automaticky - výhřev čelního skla/volantu/sedaček... a řidič nic z toho nemusí řešit.

 

A ohledně kol - určitě 19". Navíc s DCC jsou na můj vkus až někdy moc pohodlné. Pokud se nastaví komfort, a je nějaká vlnitější cesta, je to v autě až nepohodlné, jak se auto rozhoupe. Navíc, když někdo má rád pohodlí (třeba jako autor) tak určitě nevybírá ve vodách RS apod. :) 

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý používá auto jinak normálně. Já dělám předstartovní přípravu, když mám chvilku, takže při výjezdu z garáže během popojíždění k vratům, když jedu z obchodu, tak třeba na prvních světlech. A nebaví mě to.

Rozhoupání auta je imho špatné naladění podvozku a ne přílišná pohodlnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě jsem trochu přeháněl... Ukazuje rozsah možnosti nastavení DCC, které je opravdu široké a v individuálním režimu jde nastavit ještě měkčí než comfort. Nicméně je třeba opravdu říct, že když nyní jezdím i v civicu na zimních 16" tak je Octavie rs pohodlnější i na normal na 19". Tlaky jsou podobné. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Mám 2 roky RS a nějaký veliký rozsah nastavení tlumičů DCC nepozoruji, resp. comfort není nijak comfort a subjektivně nevidím veliký rozdíl, jen je to v jiných režimech ještě tvrdší.

Mám mj. i Mini Cooper classic se vstřikováním, tj. jede to jak pila a jak možná víte, nemá to tlumiče, leží to na gumových dorazech Dunlop, z toho pochází tvrzení že to jede jako motokára. Mini tedy jede jako motokára, potvrzuji, a auto je velmi tvrdé (jako okruhové nastavení). Octavia RS je podobně tvrdá. Comfort není žádný velký komfort, nic se nehoupe.

 

Vypínání asistentů je pičovina která mne sere dennodenně. Zvuk z generátoru (příšerný) jsem si nechal trvale vypnout. Lane assist nejde v záruce vypnout.

Koho to zajímá - vypnout to jde -  zapamatování posledního nastavení, tedy i vypnutí - jednotka A5 - Long coding - Configuration_for_lane_departure_warning_Kl15 - změnit z activated na last_setting.

Takže je to předletová příprava jak ve vrtulníku, nastartuji, počkám až se rozběhne IT, to dá tak 8-15 s, někdy více, pak případně navolím podvozek/jízdní režim, vypnu start stop, počkám (bo je levá část displeje obsazena), vypnu lane assist, případně zapnu vyhřívání volantu atp. Zabere to díky prodlevám tak 30-40s určitě, prostě více než bývalo normální.

 

Mám druhé auto Subaru XV 2,0 4 roky staré, kde jsou asistenti na stropě tlačítky trvale vypnuti, a teprve až jsem na víceproudé silnici ap. tak si z rozmaru či potřeby zapnu lane assist, zapnu front assist, můžu je různě nastavovat (citlivost, vzdálenost), mohu si zapnout start stop. Mám tam 3 různé displeje, vše funguje normálně, bez prodlev. Eyesight systém ale nejde vypnout a v případě hrozící kolize zasáhne, ale nedělá ni to, že by mi dupalo na brzdy jak si zamane jak RS. Všechny kraviny jsou defaultně vypnuty. Když tedy mám srovnání, vychází o dva roky mladší RS z porovnání ne zcela dobře co se týče infotaimentu a obsluhy pičovin. Kdo nemáte srovnání, asi vám to připadne normální ale normální to není.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Srovnání má asi každý, vzhledem k tomu, že snad každý řídil před OIV nějaké jiné, starší auto. 

 

Jinak k té tvé "předletové" přípravě mám 3 tipy:

1) aktualizuj si SW - nový funguje tak, že IT lze ovládat v momentě zmačknutí startovacího tlačítka. Nekecám, v příslušném vláknu jsem dával video.

2) nauč se používat pravé rolovací tlačítko (stisk - OK) ať nemusíš dávat za vinu autu, že máš levou část displeje obsazenou. Vypnu Startstop - zobrazí se hláška - zmáčknu OK - hláška okamžitě mizí :) 

3) Nastav si automatické zapínání vyhřívání volantu a sedaček při nízké teplotě. Zapínat to při každém startu je zbytečnost.

 

Takto lehce se dá s autem žít, bez problémů, bez zbytečných emocí a hlavně za 5-7 vteřin od startu. :-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rapide, ale to není ono.

Štartu vo Formuli 1 predchádza snáď hodninka na čiare, rôzne slečinky nosia parazóle proti slnku alebo dažďu, RedBull, technici ešte čo to dolaďujú, musíš nasadiť helmu atď.

Mne to trvá ako píšeš 5÷10 sec do štartu v obyčajnom 1.5TSI.

Ale ty máš kurňa RS, to si treba užiť každú sekundu. Keby som ho mal ja, naučím manželku nosiť vychladený litrový RedBull so slamkou na palubu, syna donastaviť parametre auta - to by som si užil kľudne 5÷10 minút pred štartom :) :)

 

A teraz vážne - štart Infotainmentu je u nového SW okamžitý. Ja mám pocit, akoby sa vôbec nevypínal a zostal v nejakom stand-by mode. Pretože keď ho resetujem tlačítkom tak nábeh trvá naozaj 20 sekund.

Takže rada na aktualizáciu je určite namieste.

 

 

Editováno: , autor: OpelInsi
  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 11 měsíců později...

Zdravim, toto je moj prvy prispevok na tomto fore... kupil som si prvu Skodu vobec. Po Peugeote 307 (francuz nikdy viac), Toyote Corolle, Avensise, viacerych modelov Mazda 6, KIA Proceed GT atd. som sa rozhodol pre novu Octaviu RS. Dobre vyzera, slusne jazdi, dufam, ze bude aj spolahliva.

Zatial som si nic neobvykle nevsimol. Pomaly infotainment je vyrieseny, asistenti funguju spolahlivo. Pomocou OBD eleven som vypol otravny zvuk motora, zapol DRL vzadu a vypol ostrekovace svetiel. Zatial mi to staci, do inych veci sa pustat nebudem. Privital by som sice aj vypnutie Start Stop, tuto moznost vsak OBD eleven neponuka.

Jedina chyba je "nedopasovanie" kapoty, ktora jemne na lavej strane vycnieva nad blatnikom viac ako na pravej. Budem riesit pri prvom servise.

 

Prekvapil ma vsak variabilny interval vymeny oleja. Pri mojich doterajsich autach som mal pevny interval 15-20 000 km. Mam najazdenych iba 600 km a aplikacia mi hlasi vymenu oleja uz o 18 400 km. Na zaciatku bolo 30 000. Pravdou je, ze jazdim zatial iba kratke trasy, ale pri takomto intervale budem menit olej po najazdeni 1500 km, co mi nepride normalne. Nechcel som sa urcite drzat 30 000 km intervalu, ale 10 000 -15 000 by som povazoval za optimum. Ako je to u vas? Diky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...