Jump to content

Množství oleje v motoru - jsou mechanici ignoranti?


evzen1234
 Share

Recommended Posts

Zdravím, koupili jsme bazarové Citigo 1.0 MPI, slabší varianta 44kW. Po koupi bylo v motoru celkem dost starého oleje (viz levá fotka - čárka označuje výšku). Jezdilo to předtím v německu údajně do autorizovaného servisu. Bál jsem se, že tam někde teče do oleje voda. Na běžný servis jsme to dali do neznačkové a předtím osvědčené dílny. Po výměně oleje jsem znovu vytáhl měrku a je sice vidět, že olej je nový, ale je ho tam opět o dost víc nad maximum (obrázek vpravo). 

 

Otázka teda zní, neumím odečíst množství oleje a je to v pořádku, nebo jsou všichni mechanici ignoranti, co tam nalejí olej podle tabulek a nekontrolují, kolik ho tam pak ve skutečnosti je? Podle všeho může nadměrné množství oleje v motoru napáchat stejné škody jako když je ho tam málo.

 

Měrku jsem vytahoval za studena a auto stojí snad na ideální rovině.

 

 IMG-7803.jpg

 

Za reakce díky!

Link to comment
Share on other sites

Právě teď, Malta napsal:

a k otření měrky došlo a opětovné kontrole?

 

Jasně, měrka otřena, kontrolováno 2x. Podle mě je tam toho fakt hodně, ale je mi divné, že jak před výměnou, tak i po ní.  Jako kdyby mechanik odměřil kolik toho vypustil/vysál a nalil 1:1.

Link to comment
Share on other sites

Otázka teda spíš je, co s tím. Mám řešit nějaké vysátí nebo je v pohodě s tím takto jezdit? Asi to pojedu reklamovat, chtěl jsem se předtím jenom ujistit, že je tam toho fakt hodně. Zmátlo mě, že je tam toho oleje moc 2x po sobě ve dvou různých servisech a ještě v podstatě stejně.

Edited by evzen1234
Link to comment
Share on other sites

Rozmezí mezi MIN a MAX na měrce by mělo představovat cca 1 litr oleje. Dle foto mi připadá, že to přelili o cca 0,5-0,6 litru. Já si olej měním raději sám. Zahřát motor, pak hned vypustit a nechat aspoň hodinu vykapat (na to nikdo v autorizáku samozřejmě nemá čas). Nezdá se to, ale pěkných pár deci ještě dovykape (3 deci určitě). Pak když plním, tak prakticky vždy tam pak postupně "složím" celý předepsaný objem oleje (u mých aut konkrétně přesné 4ks 1 litrových flašek), který bývá uvedený v DP pro konkrétní motor. Hladinu oleje mám pak přesně na max.

 

Dlouhodobý provoz s takto přelitým olejem může tuším poškodit zapalovací svíčky a hlavně katalyzátor. Takže přebytečný olej bych okamžitě odsál.

 

Jinak ať Citigo dělá radost, jeho motor je opravdu poslední jednoduchý, spolehlivý a provozně levný.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

před 2 hodinami, Dodi 15 napsal:

Odsát určitě a za mě nechat nejlépe mezi půl a max. 

Proč furt chcete přebytečný olej odsávat? To nikdo neumí/nechce vlézt pod auto, uvolnit výpustný šroub a určité množství nechat vytéct. Nic na tom není, jen nesmí ten šroub vytáhnout zcela, jinak je obtížné  ten proud oleje zastavit, aniž by nebyl olej rozstříkán všude dokola. A i kdyby to někomu tak nešlo, nebo se na to necítil, tak to nechám celé vytéct  do připravené nádoby a pak to postupně dolévám zpět. Na vysávání potřebuješ nějaké to  čerpadlo a to nemá každý. 

Link to comment
Share on other sites

před 5 hodinami, DušanV napsal:

Proč furt chcete přebytečný olej odsávat? To nikdo neumí/nechce vlézt pod auto, uvolnit výpustný šroub a určité množství nechat vytéct. Nic na tom není, jen nesmí ten šroub vytáhnout zcela, jinak je obtížné  ten proud oleje zastavit, aniž by nebyl olej rozstříkán všude dokola. A i kdyby to někomu tak nešlo, nebo se na to necítil, tak to nechám celé vytéct  do připravené nádoby a pak to postupně dolévám zpět. Na vysávání potřebuješ nějaké to  čerpadlo a to nemá každý. 

Pac cerpadlom to mozem robit z hora, s kravatou a sakom. Nemusim hladat podlozku, liest niekam, cakat co mi spadne do oci a riskovat ze bude kapkat olej spod tej skrutky. A mat zababrane ruky pripadne ak sa zadari vsetko okolo.

A ano v lidli stoji to cerpadlo par euro, a kedze servisi su ake su. Tak si to treba kupit. A pri rych novych turbo olejozracoch to tam po 10tkm beztak vratis spat. 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

S kvalitnou odsavackou vytiahnes skoro všetko. 

Dokonca to robia aj tak ze po odsati doleju 3-4deci nového oleja a odsavaju kým nejde čistý olej... 

Problem ale je filter, je dole takže kryt musí ísť dole a škoda by bola nevypustit ten olej. 

Link to comment
Share on other sites

Tak jsem nakonec pořídil za pár stovek čerpadlo na Alze a odsál jsem cca ten půl litr. Oleje je tam teď lehce nad půlku mezi min a max. Tak snad už to bude v pohodě a budu to vždycky po servise kontrolovat. Nechápu, jak to může někdo tahle přelít.

  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

Po odsátí přebytečného oleje a ujetí pár desítek kilometrů se mi pocitově zdá motor mnohem kultivovanější. Je podle mě méně hlučný a na volnoběh se tak netřepe. Možná je to placebo efekt, ale nějaký rozdíl tam cítím. Takže i z toho je možná vidět, že tak moc oleje motoru škodí.

Link to comment
Share on other sites

V 2. 9. 2022 na 9:03, cosby napsal:

Pokud je filtr dole,nemůžeš odsávat.Pouze,je li nahoře.

Když dělám Škodovky,VW,vyjedu si prvně servisní plán k danému auto a tam je to i psáno.Možnost vysát,nebo nesmí se vysávat.

oilvys.PNG

 

Přesně tak to je, neodsávat při výměně, zde je celá tabulka údržby Citigo, jak bylo uvedeno výše, patří tam 3,4 l po max - označeno hvězdičkou.

tabulka údržby_Redigováno.pdf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...