Jump to content

Kamiq vs Scala


kopo123
 Share

Recommended Posts

Ahojte,

 

tak som sa bol previezť na Škoda Kamiq Ambition 1.0TSI 81kw a Scala Ambition 1.0 TSI 81kw. Mám veľkú dilemu, nakoľko som mal obmedzený rozpočet (pôvodne som chcel auto za 15-16tis.) a po využití zľavy 6% zťp:

Scala by ma vyšla 17.800 po zľave s paketom pre zlé cesty, bolerom a prípravou na ťažné.

Kamiq vychádza 19740 s prípravou na ťažné a Ambition Plus (uvažujem teoreticky aj bez toho za 19340, ale chýbalo by mi Bolero so Smartlinkom - to je naozaj vec, ktorú chcem a do Kamiqu sa na SK nedá kúpiť samostatne ale len v pakete).

 

Aký máte názor na tieto dva vozy, ak by ste mali zvažovať či obetovať ďalších 2tis eur za Kamiq v porovnaní so Scalou? Moj favorit je Scala, no rodina má názor, že dnes je móda SUV a aj starým rodičom sa bude lepšie nastupovať a aj na tú chatu to možno vyjde lepšie.. Môj protiargument je spotreba Kamiqa na diaľnici (aj celkovo), viac sa mi ako jedinému z rodiny páčia hatchbacky, väčší kufor u Scaly a hlavne tá cena nižšia o 2tis. Moje cesty sú do práce 12km tam, 12 späť /okresky/. Cez víkendy občas na chatu, ktorá je v miernom svahu, štrková cesta (Renault Thalia tam vyjde momentálne bez problémov)... No a k tomu diaľnica cca 4x za mesiac...

 

Rozhodujem sa už 3 mesiace, niekoľko testovacích jázd a stále mám v tom hokej...Čo by ste brali vy? Oplatí sa prihodiť tie 2tis. za Kamiqa.

 

p.s.: mám 193cm a v oboch autách mám priestoru akurát

Ďakujem za názory

Link to comment
Share on other sites

Ahoj, já bych připlatil 2000 za lepší výbavu ve scale a vzal tu... Nicméně já mám takovou trochu averzi k SUV módě, takže asi nejsem úplně objektivní. A pak bych si ještě rozmyslel to tažné. Buď bych dal komplet rovnou, nebo nic. Protože když tam bude jen příprava, tak už ho tam nejspíš nikdy nedodelas a platil bys to zbytečné... Dodělání stojí víc než kdzy je to z fabriky a navíc ještě jsi už zaplatil tu přípravu při koupi. 

Spotřebu budou mít asi hodně podobnou. Pokud nejezdís často dálnice, tak po okreskach to asi takový rozdíl nebude. 

Nicméně tohle všechno jsou moje osobní názory, třeba tu někdo poradi něco jiného 😊

Edited by JirikHL
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Obě auta nevypadají špatně, ale Scala má podle mě větší "šmrnc".

Ono Kamiq až zas tak úplně SUV není - spíš je to tahadlo peněz z kapsy lidí za něco čím ve skutečnosti není. Tohle je marketing automobilek - sypat z rukávu modely, které nemají v podstatě žádnou přidanou hodnotu kromě vyšší ceny.

Za mě tedy Scala.

Nicméně tohle je hrozně ošidné dát na názor druhých - musíš si zdůvodnit všechna pro a proti sám. Ty budeš potom s autem jezdit a nebudeš mít možnost jej vzápětí vyměnit. Kdybych dal na rady druhých, nejspíš bych neměl to co mám teď a kdoví jaký motor, či model by to nakonec byl.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Přidávám se ke komentářům, které uvedli @stanmar a @JirikHL včetně nutnosti rozhodnout se sám. A přidávám vlastní, pro mne hodně důležitý bod: plocha kufru. Malá SUV a jakože SUV mají mělký, ale vysoký kufr, což je podle mého používání auta hodně nepraktický až seroucí :-). Scala má kufr hlubší o 14 cm při sejné šířce a to by pro mne bylo obrovské plus.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Interiér obou je téměř shodný, jediné co ovlivňuje nastupování je světlá výška o 4cm ve prospěch Kamiqa. Když se dívám na spritmonitor.de tak rozdíl ve spotřebě je do 0.2l

https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/1773-Kamiq.html?fueltype=2&power_s=81&power_e=85&gearing=1

https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/1746-Scala.html?fueltype=2&power_s=81&power_e=85&gearing=1

tedy otázka je jak moc toto rozhoduje.

Nevím jaká přesně je skladba výbav na SK, no já by jsem upřednostňoval Kamiq už jen kvůli tomu že má zadní boční a kolenní Airbag v základu což Scala nemá. Dále třeba to že stejná kola mají vyšší profil a Kamiq může obouvat i 215 šířku. V nižších výbavách má potom Kamiq FullLED přední světla, Scala má ve verzi s parabolou v dálkových žárovky. Zase Kamiq má výrazně menší kufr. Tedy záleží co zrovna Ty využiješ.

PS.:
Ohledně SmartLinku, tak ten umí i Swing.

Link to comment
Share on other sites

Měl jsem podobné dilema které z těchto 2 aut vybrat, měla to být náhrada za F1 Kombi. Použití většinou jako mamataxi + občas dov, výlet na chalupu po nezpevněných cestaách (kde si Fabia občas podvozkem o zem škrtla). Scala má výhodu ve velikosti kufru, Kamiq zase větší světlou výšku a vyšší posed. Nakonec to vyhrála Scala díky většímu kufru což byla nejvyšší priorita.

Ohledně tažného - minimálně přípravu na tažné bych si objednal, protože pokud tam nebude, tak už tam nikdy tažné oficiálně dát nepujde (nevýhoda při případném prodeji).

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Začnu tím, co tu už někteří psali, také nejsem zastáncem rádo by SUV vozidel, zvažoval jsem Fabii IV v Monte Carlu a skončil jsem při objednávání u KAMIQa v Monte Carlu a na Scalu jsem ani nepomyslel, byť u nás na ulici stává moc pěkná bílá Scala v Monte Carlo. Byť platí to, co tady psali výše, jako u dalšího auta do rodiny, které nebude prioritně pro dlouhé cesty, není kufr podstatný, spíš mi šlo o výbavu a ta jak se tady psalo, ta je pro mě v KAMIQu lepší/širší nebo jak to napsat. Také rozhodující byl termín dodání do konce roku a možnost pořídit v dobré výbavě (mě vyhovující výbavě) na roční zaměstnanecký operák.

 

Tady navlaži na tu prodejnost, výš zmíněnou, auta na roční operák mají Orave takovou konfiguraci, která se nejvíc prodává, proto nešlo 1,5 TSI, ale naopak šlo právě tažné zařízení, dále potom mimo jiné vyhřívané čelní sklo a volant, asistent dálkových světel a konektivita.

Edited by Petr Svetr
Link to comment
Share on other sites

Jezdím od začátku roku ve služebním Kamiqu. Máme tu i Karoqy, Scaly, takže porovnání mám. Karoq mě docela zklamal, ale to není předmětem tématu. 

 

Kamiqu nemám co vytknout krom malého kufru. Mám ho i k soukromému užívání a do toho kufru se při i středně velkém nákupu v marketu už nevejde basa piva. Nebo se do něho nevejde naležato ani větší pneumatika (z Karoqa). No a vzhledem k tomu, že jsem zatím ještě mladšího věku, tak vyšší posez u mě nehraje roli - vzal bych osobně Scalu, která je krom nižší světlé výšky a většího kufru to samé. 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Hmmmm tak rychlým pohledem je to kolik... 7:2 pro Scalu? Zajímavé... určitě to neodpovídá tomu, co vidím na cestách, kde je poměr podle mě přesně opačný :D. 

 

Ohledně tažného, ano pro případný prodej je určitě lepší mít aspoň přípravu, ale tazatel nezmínil jak dlouho si chce auto nechat a v případě napnutého rozpočtu, bych já asi uvážil, jestli není lepší místo toho investovat spíš do bezpečnosti nebo komfortu (zadní airbagy, lepší světla, vyhřívání skla, sedaček, parkovací senzory.....), než řešit případný prodej, který může být za hodně dlouho... Když u nás v rodině vybíráme auta, tak si je vybíráme aby se líbily/seděly nám, protože je budeme používat hlavně my a celkem dlouho. To, jestli se budou lépe/hůře prodávat je /alespoň podle mě/ celkem druhořadá věc. 

 

Nicméně jak už jsem napsal já (nepřímo) nahoře nebo @stanmar @Bubaq, nakonec to nebudeme my kdo to auto bude platit a pak v něm jezdit... Sám si musíš určit co má pro tebe/tvou rodinu prioritu a podle toho se rozhodnout :).

 

Přeji "šťastnou ruku" při výběru :))) 

 

Edited by JirikHL
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Na podzim jsem také vybíral, SUV moc nemusím, ale zvažoval jsem vše a Kamiq se mi líbí víc. Je to takové spíš jen designové SUV, když stojí vedle Scaly, tak jeho výška se příliš neliší, proto i spotřeba je v podstatě stejná. Scala je takový kříženec, polokombi, její kufr je jen tak tak aby u mne prošel, což u mne rozhodlo po prvním shlédnutí rozměrů kufru, Kamiq je už prostě za hranou, těch minus 14 cm na délku je pro mne moc. Zvažoval jsem i Karoqa, ten má kufr oproti Scale minus 12 cm, přitom působí že je velký a i ta cena. OIV liftback kufr paráda, ale bál jsem se poruchovosti palubního systému, místo nad hlavou vzadu a zas i ta cena.

 

Takže u mne vyhrála Scala, imho nejlepší poměr cena/výkon, ale nejméně se mi líbí z těch čtyř co jsem zmínil. Nejvíc mi vadí ta obrovská mezera nad kolem k blatníku, což s příplatkem pro špatné cesty je ještě o 15 mm hnusnější. Designový jazyk SUV tu mezeru krásně zapracovává do celku a je to hezké. Mimochodem poměr cena/výkon je právě i u pneumatik, kdy Scala má nejběžnější rozměr kol 205/55/16, Kamiq už má mírně dražší pneu 205/60/16...

Link to comment
Share on other sites

Máme doma obě auta, já mám Scalose a paní Kamila :-) Šmoulinka SCALA 1.6 TDI DSG, Style Extra - Stránka 2 - Vaše Scala - ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Vše dá se říct je výše napsáno a každé auto má něco. Za mě, ať koupíš to či ono, neuděláš chybu.

U Kamiqa je kufr menší, ale bedna s pivem se vejde a ne že ne, ta se vešla i do Citiga :-), ale vše záleží na využití a potřebách, někdo vozí jen vzduch, ale má veliký kufr a to se nosí.  

Když dáš konkrétní dotaz a budu vědět odpověď, tak rád odpovím, ať se nepíše dokola pořád to stejný a již řečený.

 

 

 

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Ja som skúšal to isté a vybral Kamiqa. Ak nepotrebuješ veľký kufor, tak veľkostne kamiq stačí. Aj tak celý rok ho mám prázdny, okrem pár výletov a jedna dovolenka pri mori. Je menšie na dĺžku, tým pádom aj lepšie parkovanie. Lepšie je vidieť na cestu. Lepšie sa mi nastupovalo do kamiqa. Ja nebanujem a kúpil by som to isté znova. TZ by som nedával a ani by som nepriplácal, ak ho nemáš aj používať v budúcnosti. Skôr som mal dilemu či automat alebo manuál, či 1,0 alebo 1,5 

Link to comment
Share on other sites

Nemám rád SUV, takže Scala. Ta auta jsou vlastně stejná, jen Scala vypadá lépe, míň žere a je levnější. Pokud jezdíš po dálnici, tak je příjemné vidět, jak si v malém autě 1.0 TSI klidně ševelí za pár litrů i v nadlimitních rychlostech.

Link to comment
Share on other sites

Za mě taky Scala. SUV mají hlavně vyšší těžiště. S tím spojená vyšší jízdní nestabilita oproti Scale. Kufr má Scala taky lepší - větší.. Řekl bych ale to je můj názor že full led světla u Scaly jsou designově lepší oproti Kamiqu, který je má dělené. A užasné DRL které splývá jako jednolitý pásek který svítí stejně a ne bodově. Za mě tedy verdikt opravdu ta Scala. Ale upozorňuju že je to každého věc a každý má rád něco jiného. 

Link to comment
Share on other sites

Určite Scalu, alebo ak chceš dať menej za auto, by som bral Fab3 Combi. Tiež som proti SUV. Kľudne sa môže stať a čo aj môže byť, že bude EU GreenDeal poľovačka na SUV. Môže v budúcnosti dôjsť na zvýšenie daní vozidiel typu SUV. Vôbec nerieš reči typu lebo je to moderné, má to sused, tak musím aj ja. Ja som mal na auto pripravené 20tisíc. Nakoniec som kúpil Fabiu3 MPi a som teraz spokojný. Polovica peňazí mi zostala a po čase mám pocit že som spravil správne rozhodnutie. Momentálne som rozmýšľal nad výmenou za Fab4 ale zatiaľ z toho vzišlo. Nie je motorizácia akú chcem, Tie výbavy a pakety totálne celé zle. A hlavne ceny. Neviem ako ti záleží na Smartlink. Ja mam v aute SmartLink, MirorrLink a AndroidAuto a za celé tri roky som to ani raz nevyužil. Mam starý telefón kde mám zdarma offline navigácie pripravený na Android Auto. Momentálne leží doma. Mne stačí asi iba AndroidAuto ako som zistil.

Edited by RichardSA
Link to comment
Share on other sites

určitě i po estetické stránce Scalu(je nádherná). Kamiq je hnusná krabička(Karoq je hezkej). Můj nevlastní švagr, měl od škodovky na rok Scalu, pak na rok škaredý kamiq a vrátil se ke scale. Ne kvůli vzhledu. Kvůli celku. Jinak já bych přešel z rapida do oktávky a to ne kvůli prostoru ale kvůli zatižitelnosti koule, spíš tedy váhy přívěsu která je za Rapidem směšná. Rapid je fajn, je lehký, nežere a vcelku jsem těch údajných 63 kw rozjezdil. Každýho koho jsem vezl rapid překvapil zátahem. jen psaných 63kw podotýkám.

 

Edited by elvis78
Link to comment
Share on other sites

Ahojte, porovnávať dve škodovky, kedy obe sú v spodnej hranici cenového rozpätia je naozaj problém. V mnohom sú takmer identické. Pojem SUV u Kamiqa je pritiahnutie za vlasy. Pred Kamiqom som mal Subaru, či Suzuki. Tiež sa nechám voziť na iných čistokrvných SUV.

Dilemu či to, či ono je potrebné vyriešiť čisto pragmaticky. U mňa už dlho panuje názor - metóda priority. Nakoľko chodievam na chatu , kde je potrebné mať máličko vyšší podvozok zvolil som Kamiqa. No a to ostatné ako som písal. Sú to takmer dvojčence. Teda v mnohom. No a ako dotazovateľ píše - všetko je predovšetkým o  p e n á z o ch - hovorí múdry pri pive.

Veľa šťastia a rozumu pri rozhodovaní prajem.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...