Přejít na obsah

PLUG‑IN HYBRID


Vladača

Doporučené příspěvky

Zvažuji koupit škoda Octavia nebo Superb s motorem 1.4 PLUG‑IN HYBRID.

Mám možnost dobíjet u domku, dojezdy 50 km do práce a z práce pojedu na benzín.

Máte někdo zkušenosti?

Zají má mě:

  • Pokud dojde energie v baterii, spouští se motor, dobíjí baterii, to musí zvednout spotřebu.
  • Chci předjíždět a mám studený motor. Předpokládám, že hned začne točit na plno.
  • Poruchovost
  • A další postřehy.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Není jisté, že si auto nezapne motor, i když bude baterie téměř plně nabitá - předjíždění, zimní období (netýká se mode ECO, ten možnost nastartování významně omezuje)
  • Ano točit naplno. Proto bych vždy motor nechal nastarovat (zkraje) a klidnou jízdou (tedy ne mimo město) ho alespoň trochu nechal zahřát, aby "plný výkon" motoru nastal, až je nějakých 50-60°C na oleji. Teploměr vody je fake.
  • Postřeh: 1,4 PHEV má dojezd nějakých 30-50 km, věřím spíše nižšímu údaji, natož, když poběží klima, topení. Nespoléhal bych (při ECO) na provoz na baterie ani při cestě "tam". Možná jsou pořád dotace na domácí wallboxy, ale to se může změnit, až ti za 1,5 až 2,5 roku auto dodají. U (naprosto nelogicky zvoleného) PHEV (lepší by býval MHEV) se vozí desítky kg zátěže navíc (asi se od elektro prosazujících periodik nedočkáme nějaké pitvy, kolik váží silová kabeláž pod celým autem, elektronika a akumulátory) - tipuju to na 50 - 100 kg. Podle netu má Citigo-e hmotnost akumulátorů 248 kg, hmotnost elektromotoru 54 kg, oproti 50 kg 1,0 MPi, avšak s 5st. převodovkou.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 9. 2022 na 16:32, Vladača napsal:

Zvažuji koupit škoda Octavia nebo Superb s motorem 1.4 PLUG‑IN HYBRID.

Mám možnost dobíjet u domku, dojezdy 50 km do práce a z práce pojedu na benzín.

Máte někdo zkušenosti?

Zají má mě:

  • Pokud dojde energie v baterii, spouští se motor, dobíjí baterii, to musí zvednout spotřebu.
  • Chci předjíždět a mám studený motor. Předpokládám, že hned začne točit na plno.
  • Poruchovost
  • A další postřehy.

Jakožto majitel PHEV SUPERBU -viz.moje vlákno níže a také vlákna kolegů. Myslím že zde je dost informací a na netu mnoho recenzí vč.youtube. Já před koupí taky četl a koukal na net a nakonec prodejce půjčil na víkend a byl kocour v troubě :-)

 

0) Mám možnost dobíjet u domku, dojezdy 50 km do práce a z práce pojedu na benzín.

pojedeš na režim hybrid a rezervuješ si v baterce po startu hned 50% kapacity na zpět - auto si 50% vyplýtvá na těch 50km tam a zpět budeš mít vyrezervovaných 50% a v režimu hybrid zase krásně dokloužeš domů - spotřeba bude na těch 100km tak do 3l benzínu a do 10kwh/100km.

Pokud máš možnost doma nabíjet tam je vyhráno :-)

 

1) Pokud dojde energie v baterii, spouští se motor, dobíjí baterii, to musí zvednout spotřebu.

 - pokud vybiju baterku ve městě tak auto jede v režimu hybrid - rozjezdy na baterku a pak přepíná na benzín 

- pokud vybiju baterku mimo město - tak startuje motor a fičí pořád na motor - stačí sundat nohu z plynu a do 2s ihned vypíná motor a plachtí

- baterka má kapacitu 13,4kwh a využitelných je 10,4kwh - ty 3kwh jsou rezerva asi pro pokles kapacity do budoucna a taky i pro to když je komplet vybitá tak stále tam v rezervě má trošku na rozjezdy

- baterku si za jízdy umíš nabít - stačí 100km a je plně nabitá - spotřeba pak je +- 10l/100km

2) Chci předjíždět a mám studený motor. Předpokládám, že hned začne točit na plno.

- stane i tato situace - na toto bylo xx videjí na netu a za dobu PHEV říkaj že to je v poho. Ano já to nedělám ale novináři tomu nasolí plné pecky a studený motor vytočí. Jak psal kolega, trošku motor zahřeji režimem hybrid a pak mu mohu šlápnout - vidím to na teplotě oleje

3) Poruchovost

- uvidí čas, celé pohoné ústrojí je hodně složité a asi budoucí oprava čehokoliv v motoru bude náročná a drahá. Já mám PHEV skoro 2roky a 30 000km za námi a jen servis. Určitě se vyplatí připlatit 5let záruky. Co mi trošku pije krev je pomalý infotatment, ale už jsem si zvykl že jede rychlostí staré 486 :-)

4) A další postřehy

- viz.dole moje vlákna a kolegů @Mira96 @faithless78 @iV_Superb

 

Kdyby cokoliv, ptej se zde nebo klidně SZ.

Nakonec doporučuji si auto určitě půjčit, svézt se a uvidíš sám. Nejlepší kdyby ti prodejce auto půjčil na víkend - to vyzkoušíš vše-vím o čem mluvím.

 

 

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přečetl jsem si pár recenzeí na PHEV. Bezpochyby jde o technicky zajímavou exotickou. Co by mě tedy chybělo, je režim jízdy čistě na spalovák. Abych mohl jízdou spalovák třeba v klidu zahřát. Nebo si  doma nabít a plnou baterii odvézt kam bych uznal za vhodné. Vynucení chodu spalováku požadavkem na dobíjení za jízdy mi přijde jako trotlovina (ne tedy v případě, že tento režim nabíjení z nějakého důvodu chci). 

Jestli Jsem to dobře pochopil, tak v režimu hybrid málokdy vydrží v chodu současně oba motory po delší čas. Spalovat je co chvíli vypínán a naskakuje při každém úplném stlačení plynu? To neustále chcipaní a startování motoru bych psychicky nedal. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano bohužel režim jen spalovák tam není. Vynutit to jde jen tím, že nastavíš at baterku dobíjí a pak spotřeba je vysoká - ano to je trotlovina největšího kalibru - to jsou pak zelené emise.

To mi taky vadí a chtěl bych režim jen spalovák. Ale to jsou emise emise a nedivím se že to tam nejde - prostě je to tam technicky zakázané - softwarově to bude maličkost.  Vidím co dělá při jízdě s vybitou baterkou - co to jde vypne motor,plachtí a rekuperuje zuby nehty a hned tam tlačí elektromotor, pak si baterku dobíjí ze spalováku aby za pár sekund vydržel jet na elektromotor např.100m - prostě zvláštní.

Nabít a dovézt 100% baterky někde jde nastavit ale ono elektronika si pořád z baterky bere a se 100% v baterce ujet 500km nepůjde. Já kolikrát zablokoval potřebné procenta a ono si to jelo tak i tak a na konci cesty bylo pod mezí pár procent a zbytek jízdy šlo vidět že baterku motorem nabíjí - hajzlík jeden.

V režimu hybrid to jede buď jen motor nebo elektro - oba současně jen když dáš režim sport a zašlápneš to při předjetí. Ano to neustále vypínání motoru, zapnutí elektro a pak hned zase motor je na mrtvici a taky mi to vadí, ale ono auto je zvyklé. Nechci vidět vnitřek motoru po x letech jak bude zakarbonovaný - to už nikdo nevidí. Pak jednou za čas stačí motor projet a třeba to bude lepší. No další fakt je že i PHEV sup či ovce má filtr pevných částic jako diesel :-) Tak za mě.

 

Editováno: , autor: Michal B.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S PHEV jsem zatím nikdy nejel. To cos teď popsal mi ale zní doslova strašidelně 😖. Zvlášť neustálé vypínání a startování motoru a nemožnost si určit, na jaký pohon má auto jet. Jak se tak znám, auto by "letělo ze skály" po prvních pár kilometrech 😆.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prostě buď jedeš na elektromotor a nebo hybrid a ten zapíná a vypíná :-) moc to nevnímám, přirovnávám to k vypínání válců u 1,5tsi - ve vyšších rychlostech neslyšitelné ale v městě to je takové trošku trápení toho spalováku. Po městě EV jen šumí, hybridem jezdit po městě je takové neohrabané. Auto váží skoro 2000kg.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je ten zelený teror. Neumožní celkem rozumný jízdní  režim. 

Když bych věděl, že pojedu třeba podél potoka dolů trasu 30km, kde jen chvílemi lechtám plyn,  Volil bych režim EV a možná  i něco  narekuperoval. Logicky cestou zpět bych dal čistě spalovák. Na co bych do kopce huntoval baterii? Takto bych si život s PHEV uměl představit. Většinu svých tras má každý načteno, takže by si zvolili vhodný mód. Tím by se dalo šetřit palivo i vůz celkem  efektivně...   Ale místo toho :-( 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano to zelené je někdy na škodu. Umožní a neumožní to jízdní režim. 

Ale jak píšeš - jedu dolu i těch 30km klidně na hybrid - stejně by se to drželo na elektřinu a spalovák při lechtání plynu ani nestartne. Zpět dám hybrid a jedu na motor, místy to asi vypne , ale co už. Já to tak mám jak jedu k tchýni, nahoru do kopce a jsou tam i roviny a jak motor není pod tak velkou zátěží tak vypne benál a jede na elektřinu. Ale hafo tras máme najetých a načtených a myslím že efektivně využíváme tento pohon.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Clerfayt napsal:

Na co bych do kopce huntoval baterii? Takto bych si život s PHEV uměl představit.

A teď si představ, že existují (evidentně) značky, které spolupracují s navigací a náklonovým čidlem (pokud ne dále s front assistem/ACC, rozpoznáním značek). Moje zkušenost... na některých místech se rekuperuje (tzn. zpomaluje), na některých místech se vypíná motor a jede setrvačností/plachtěním :) Asi bych musel udělat seriozní "měření" (navíc když je hnusné počasí, tak je dost věcí jinak, navíc DPF atd.)

 

  

před 1 hodinou, Bubaq napsal:

S PHEV jsem zatím nikdy nejel. To cos teď popsal mi ale zní doslova strašidelně 😖. Zvlášť neustálé vypínání a startování motoru a nemožnost si určit, na jaký pohon má auto jet. Jak se tak znám, auto by "letělo ze skály" po prvních pár kilometrech 😆.

A abych to zkrátil, jsou značky, kde se nehuntuje podobným chováním 12V soustava/aku (to jsem u "běžného" ekopaskvilu) - dá se to vyřešit elegantněji než huntováním startéru, nebo podivným použitím alternátoru jako startéru.

Editováno: , autor: bouchy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem se toho bál, že neustálé startování a vypínání motoru mi bude vadit, ale nevadí! Když jezdím jen po městě, tak na elektriku. Když vím, že pojedu dál, tak tam dám hybrid. Když se v hybridním režimu zapne spalovak, tak jej auto nevypne, dokud se trochu motor nezahraje, a to ani když jedu z kopce - brzdí motorem.

Co řeším je, jak zjistit stav nabití palubního akumulátoru v infotainmentu. Baterka je schovaná v kufru :-/ V návodu o tom ani slovo...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Ahoj,

 

len pre ilustráciu - bývam na sídlisku a nabíjam komerčnou stanicou. Stále to vychádza parádne a zdroj je úplne čistý.obrázok je moj typický mesiac.

Prevádzkové vlastnosti sú super - po meste len elektrika, niekam ďalej si vyberiem rovno automatiku  a nič neriešim.

 

Jediná vec na ktorú si dávam pozor je aby som nešiel napr. do Prahy s prázdnou baterkou. To by tam v zácpě iba zapínal vypínal motor a je to škoda. Je lepšie si tam niečo v tej baterke priniesť - ovela lepšia ekonomika ako vytrieskať baterku na diaľnici a potom íst hybrid režimom v zácpe...

Bez názvu.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...