Přejít na obsah

Dvojité tlačítko ovládání elektrického kufru


midlan

Doporučené příspěvky

Ahoj, často vylezu z auta, zapomenu zamknout kessy (nebo je v autě ještě spolujezdec) a jdu něco lovit v kufru. Kufr mám elektrický tak zmáčknu tlačítko, ale auto je odemčené takže ještě v kapse musím lovit klíček abych zamknul auto. Jestli chápu dobře, Audi má toto vyřešené dvojitým tlačítkem, kde zmáčknu zámeček, což zavře kufr a zamkne auto, říkám správně?
 

Takové Audi tlačítko vypadá nějak takhle, našel jsem ho pod OEM kódy 4G0959831B , 4G0959831D
image.thumb.jpeg.3ea3cfaa951b5d649f834bf70e6b6fc2.jpeg

 

Konektor na Audi tlačítku dle fotek z internetu vypadá dost podobně jako můj, jen je zrcadlově obrácený
image.thumb.jpeg.0befefa7c320d9de1139436d89d38a68.jpeg

 

Superb 3 konektor

image.thumb.jpeg.4421b9a165e3560dbc10e2d598e75765.jpeg

 

Věděl by někdo jak je to natahané elektricky? Bude stačit jen pro zprovoznění jen přepinovat a nakódovat případně?

 

Konektor (samec) jsem našel, že by měl být 8K0973754A pro Audi tlačítko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, tato skoda "vychytavka" ktera popira smysl kessy je proste tak jaksi pro Skodu typicka.

Hejl obvykle nemel Audi/Mercedes/Porsche/BMW, takze hejlovi je takove tlacitko dobre a neremca, pac netusi, ze to jde udelat i logicky. 

Neco podobneho byl odrb s tim, ze zasni kliky nemely kessy a parkrat jsem si na nich kdysi urval ruku. Nebo ze zrcatko spolujezdce neni stmavovaci. 
 

v kazdem pripade, toto me zajima taky, pokud by to bylo resitelne, jdu do toho...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak asi bohuzel ne. Dival jsem se do schemat Audi a s tim delenym tlacitkem je tam na to extra vodic navic co vede do jednotky vika kufru, ktera je jina nez u jednoducheho tlacitka. Navic ma delene tlacitko jinak resene osvetleni. Ma vnitrne propojenou zem:

 

Audi:

image.thumb.png.e3a5f2f326cb577880ad570d74b4b55c.png

 

SIII:

image.thumb.png.0a035eaf85e416c87de4c6c0e382dc07.png

 

Takze to jiste nebude pouze swap/pinout change

Editováno: , autor: OnMiT312
  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jsem našel, že dvojče Passat má v určitých letech/výbavách taky dělené tlačítko, design dokonce stejný k tomu v Superbu. Ale pinů v konektoru už je 8, místo 4.

 

spínač otevírání zadních pátých dveří VW Passat B8 3G0 3G0959832 05S -  fotky | Autobazar.sk
Interruttore Volkswagen Passat Variant (3G5) Combi 1.4 TSI 16V (CZDA(Euro  6)) (3G0959832) (2015) - Ricambi per auto usate, moto e camion | TotalParts

číslo dílu 3G0959832

Možná by tedy byla jednodušší cesta dát jednotku z Passatu?

Editováno: , autor: midlan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výměny jednotky kufru bych se obával, protože kdo ví, jestli tam pak půjde nahrát správná parametrizace pro Superba. Bez toho bych se obával, aby se nepoškodili elektrické vzpěry a to je drahý špás aby se to "zkusilo". Každopádně je to tak, že je potřeba natáhnout nějaké kabely navíc (dříve jsem to také zkoumal pro Octavii). Každopádně pokud se použije tlačítko z Passatu, tak to bude určitě jen o nějaký drát navíc + max. nějaké kódování. Otázkou je jestli ještě nějaká parametrizace jednotky kufru není potřeba. V momentě kdy šlo o kabel navíc, tak už jsem to dál nezkoumal, nechtělo se mi rozebírat zas auto :D 

Našel jsem nějaké články na drive2.ru. Vypadá to, že opravdu se "jen" vymění tlačítko, přidají se dva kabely od jednotky kufru, upraví se kódování a je to.

https://www.drive2.com/l/505441098315858045/

https://www.drive2.com/l/551501014792930212/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tady zacinam sipit problem, pac mam dle ferdy posledni jednotku kufru, ktera je kurevsky jina, nez ty predtim..... teda takto jsem si to prelozil.

nicmene jsem se na ferdu s dotazem tohoto obratil, tak treba si to sa jako projekt na podzimni vecery. Uvidime. Ja sam s tim kazdopadne nic neudelam, ma schopnost konci u toho nekomu zaplatit, at napravi vrtkolenovstvi skoda auto a.s.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, OnMiT312 napsal:

Dival jsem se do vypisu SIII a je tam jednotka index L. Takze by bylo prave nutno sehnat i jednotku z Tiguana (index C).

Jo, proto jsem psal, že bych se obával toho, že je nutné jednotku měnit. Nicméně v druhém odkaze nic o výměně nepíše, jen o úpravě parametrizace. Výhodou těch jednotek je to, že každá část funkcionalit kufru má vlastní adresu parametrizace, takže není nutné měnit celou sadu, ale jen určitou část. 

@DeliberatorJo, to je ta 5WD nebo jak začíná to označení, do toho se zatím nikdo ani nepustil. 

A jen bych ještě dodal, že nemyslím si, že se jedná o nějakou lenivost Škodovky, ale je potřeba pořád myslet v těchto případech na to, že Škodovka není ten, kdo může v takových věcech rozhodovat. VW musí mít vždy navrch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm tak u VW to druhé tlačítko zřejmě nezamkne auto ale jen zavře kufr automaticky potom co opustím prostor (detekce pomocí kessy), viz video s demonstrací:


EDIT: asi se dá nakódovat i zamknutí, alespoň v jednom z těch návodů na drive2 píše, že mu zamkne všechny dveře; a taky by jinak nedávala smysl existence verze VW tlačítka s ikonkou zámečku

 


 

Editováno: , autor: midlan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...