Eflik Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 Blíží se zima a tak je třeba začít řešit teplíčko v kabině. Známý má felcku a ta mu topí v podstatě hned po nastartování, moje fábka ani ťuk, ani při vnitřní cirkulaci. Zná někdo nějaké řešení? Napadl mně přídavný ventilátor s topením, ale netuším jestli něco takového existuje. Nebo máte jiné triky ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vikino1 Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 To je divne mne ide teply vzduch po niekolkych stovkach metroch.budeš mať asi niečo s kurenim chcelo by to pozrieť po pristrjovku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Igor Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 Ani jeden extrém nie je dobrý - ani keď sa motor dlho zahrieva, ani zahriatie za pár 100 metrov... Mal som 1.4 44kw, tam to trvalo 1,5-2km, kým sa pohla ručička a začala kúriť. Teraz mám 1.2 47kw a tam to trvá dlhšie, konkrétne 2,5-3km, merané za rovnakých podmienok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vikino1 Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 Tych par sto metrov bolo myslenych obrazne. Zaleži aj na vonkajšej teplote teda skôr zime. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wassermann Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 (edited) Přídavné topení, no problem, třeba Webasto je super, www.webasto.cz, cena od 21 900,-Kč Možno i s dálkovým ovládáním, předehřáté a odmražené auto, nemusí se škrabat okna... Ale jestli Ti pozdě nebo špatně topí Fabča, problém bude asi někde jinde. Což takhle třeba termostat? Edited December 3, 2006 by Wassermann Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
profor Posted December 3, 2006 Share Posted December 3, 2006 to že 1,2 hreje neskôr je zrejme normal, mne to tiež robí. teraz som prišiel na "fígel" a to taký že vypnem ventilátor, tak ide teplota skorej hore:-) samozrejme že do tej doby dokial ventilator nepustim nikto v aute nedýcha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischicka Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 Přídavné topení, no problem, třeba Webasto je super, www.webasto.cz, cena od 21 900,-Kč Možno i s dálkovým ovládáním, předehřáté a odmražené auto, nemusí se škrabat okna... Ale jestli Ti pozdě nebo špatně topí Fabča, problém bude asi někde jinde. Což takhle třeba termostat? Mám 1.4 44kW a ta topí snad po 500 metrech. Jasně, záleží na okolnostech, ale např. oproti Astře našich luxus:-) A jinak nezávislé topení, konkrétně Eberpacher, můžu jen doporučit. V autě ho mám už víc než rok a je krásné sedat do vyhřátého auta, nic v zimě neškrábat, startovat naprosto bez problémů...navíc dálkáč takže si zapnu nebo i naprogramuju na kdy chci, nelituju těch peněz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rcd.net Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 kamarad to ma udelany tak,ze ma v kufru normalne takovy to topenicko co se da koupit v elektru s tou vrtulkou ma to na kovove konstrukci a normalne privod 220V.V zasuvce kde to ma zapojeny ma casovy spinac ktery nastavi a nez prijde rano k autu tak ho ma vyhraty a jeste k tomu nemusi skrabat okna delal to ale z duvodu,ze nemohl v zime otevrit dvere tak lezl kufrem coz uz se mu nechtelo tak to vyresil tim topenim...ale pokud parkujes nekde na sidlisti tak asi tezko potahnes prodluzku do bytu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
profor Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 ja som rozoberal jedno take kurenie resp ten motor či čo to je..je to ina šupa..svine ako to vymysleli:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jar_da Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 u TDI je dodělávka Ebra podstatně levnější, polovina věcí tam už je, alespoň u VW Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wassermann Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 Přídavné topení, no problem, třeba Webasto je super, www.webasto.cz, cena od 21 900,-Kč Možno i s dálkovým ovládáním, předehřáté a odmražené auto, nemusí se škrabat okna... Ale jestli Ti pozdě nebo špatně topí Fabča, problém bude asi někde jinde. Což takhle třeba termostat? Mám 1.4 44kW a ta topí snad po 500 metrech. Jasně, záleží na okolnostech, ale např. oproti Astře našich luxus:-) Jj, rád věřím, ale Elfikovi to zřejmě nefunguje nějak standardně, když si stěžuje, že ani s vnitřní cirkulací ani ťuk... Tak bych u něj přece jen možná tipoval třeba ten termostat, ale snad se tu objeví a trochu nám ten problém blíže osvětlí... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eflik Posted December 4, 2006 Author Share Posted December 4, 2006 Ne ze nefunguje, to jo, ale oproti te felce je to neporovnatelne. Je to hodne zavisle na teplote motoru, cili minulou zimu v tech mrazech jsem nesmel z kopce vyradit, to mi spadla teplota motoru a topeni mi prestalo topit. Myslel sem si ze tam je nejaka spirala, ale asi je to napojeno jen na obech kapaliny v motoru. Tak sem uvazoval o nejakem doplnujicim pridavnem a levnem zarizani na bazi dejme tomu "fenu". Napadlo me koupit 12/220 prevodnik a na to napojit proste topny ventilator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lancelot Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Možná použít fakt tu spirálu s fénu dát ji za větrák před filtr, ale nevím odkud táhnout napájení a navíc aby to neblaflo. Nebo pokud máš hodně času tak si tam dát přídavný topný element co se používá u dieselu, ale to by byla fakt makačka, podle mně. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brunoos Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Když už jste nakousli nezavisle topení. Jak ono vlastně funguje - co ho napaji, kde se umistuje u fabie atd. Nikdy jsem to u škodovky neviděl tak mě to hrozně zajima. Dík za odpovědi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischicka Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Když už jste nakousli nezavisle topení. Jak ono vlastně funguje - co ho napaji, kde se umistuje u fabie atd. Nikdy jsem to u škodovky neviděl tak mě to hrozně zajima. Dík za odpovědi. Napájí se, el. energie pro větrák a zapalování, se bere z baterie vozidla, jinak teplo je samozřejmě ze spalování paliva. Ve Fabii je topení umístěné před pravým předním kolem v podběhu nebo jak to popsat přesněji. Ovládání pak buď v kabině nebo dálkové jako přívěsek na klíče. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brunoos Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Když už jste nakousli nezavisle topení. Jak ono vlastně funguje - co ho napaji, kde se umistuje u fabie atd. Nikdy jsem to u škodovky neviděl tak mě to hrozně zajima. Dík za odpovědi. Napájí se, el. energie pro větrák a zapalování, se bere z baterie vozidla, jinak teplo je samozřejmě ze spalování paliva. Ve Fabii je topení umístěné před pravým předním kolem v podběhu nebo jak to popsat přesněji. Ovládání pak buď v kabině nebo dálkové jako přívěsek na klíče. A byva to napojene i na vodu motoru - jako jestli to ohřeje i trochu motor. Nějake ceny (na tdi), firmy - nějake doporučeni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pafel Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 V autě mám namontovaného Eberspachera ale protože mám garáž tak ho vůbec nepoužívám. A když parkuju mimo tak při odjezdu není čas čekat až se ohřeje. Zapnu vyhřívaní sedaček sednu a jedu. Poněvadž je v autě aut. klima tak auto přes elektrickou spirálu v klima jednotce hned topí. Po 200m vlažný, 400m už teplý a po 600m fakt teplý luft. Funguje tak, že půl ohřáté vody jde do topení a druhá půlka do hlavy motoru. Elektrika sprechra je přes pojistky a ovládaní malým digi displejem vedle zapínaní světel. Ropa je přímo z nádrže tenkou plast. hadičkou s podávacím čerpadlem pod nádrží. Šprech je v motor. prostoru nad turbem. Je tam tak natlačený, že tam ani ruku nestrčíš. Cena sady do Fabky je asi 25 000 bez práce. Víc info na netu eberspracher. Čus FABIA combi 1.9 TDi elegance Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischicka Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Když už jste nakousli nezavisle topení. Jak ono vlastně funguje - co ho napaji, kde se umistuje u fabie atd. Nikdy jsem to u škodovky neviděl tak mě to hrozně zajima. Dík za odpovědi. Napájí se, el. energie pro větrák a zapalování, se bere z baterie vozidla, jinak teplo je samozřejmě ze spalování paliva. Ve Fabii je topení umístěné před pravým předním kolem v podběhu nebo jak to popsat přesněji. Ovládání pak buď v kabině nebo dálkové jako přívěsek na klíče. A byva to napojene i na vodu motoru - jako jestli to ohřeje i trochu motor. Nějake ceny (na tdi), firmy - nějake doporučeni. Jasně, je to napojené na vodu, jinak by to nehřálo. Motor je po 30 minutách topení na provozní teplotě a v autě tak kolem 25 až 28°C, záleží na vnější teplotě. Cena topení kolem 23 tis. Kč, dálkové ovládání kolem 8 tis. Kč (není nutné, jde o pohodlí) a montáž kolem 10 tis. Kč. Jinak je to Eberspaecher Hydronic a do Škodovek se ještě montuje Webasto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
colins Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 ja som rozoberal jedno take kurenie resp ten motor či čo to je..je to ina šupa..svine ako to vymysleli:-) co si ty vsetko nerozoberal ? urcite aj frajerku si prekutral ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eflik Posted December 7, 2006 Author Share Posted December 7, 2006 (edited) To je prave to ceho jsem se bal. Investice prez 20 000, to se mi zda moc. Nepotrebuju mit v aute teplo nez tam nasednu, chci mit teplo jakmile nastartuju motor, coz jde lehce prez topeni spiralou, pokud se topi motorem neni v mrazu sance. Ale letos nebude asi zadna zima, porad nad nulou, zacinam litovat ze sem prezul na zimaky Edited December 7, 2006 by Eflik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
veisen Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 mam klimu ktera ma vlastni topeni sepne asi po minute dodelavana ..... a vubec si nemuzu stezovat (kam se hrabe klimatronic) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eflik Posted December 8, 2006 Author Share Posted December 8, 2006 Takze kdyz to shrneme, pokdu chcem my bez klimy a bez nadbytecnych tisicu mit teplo v kabine, tak nezbyva nez cekat? Neni teda zadne reseni za par stovek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kam Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 Kompromisní řešení (a velmi osvědčené) je elektrický ohřev DEFA. Auto se připojí spec. zásuvkou na síť 220V (čili použitelné jen pro ty, kteří parkují za plotem). Mini komp v kabině spustí automaticky předehřev dle venkovní teploty. Možné je i manuální spouštění. Systém ohřívá vodu v chladicím systému, dobíjí baterii a vlasním ventilátorem vyhřívá kabinu - cca 23st. C. Cena i s montáží 15.000,- Kč. Distribuje MOLPIR. Mám už dvě zimy a absolutní spokojenost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mira xj Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 To s klimou nemá nic společného! Tu elektrickou "dečku" mají myslím jen fábie TDI. Pokud nemají klimu,tak se to ovládá tím,že otočíš ovladačem na topení až do maxima a tam je mikrospínač,který tu "dečku zapne. U aut co mají klimu to dělá automaticky když je pod 10°C. A myslím si ,že by to šlo dodělat. I kdy si myslím že pro benzína je to zbytečné. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosby Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 Kompromisní řešení (a velmi osvědčené) je elektrický ohřev DEFA. Auto se připojí spec. zásuvkou na síť 220V (čili použitelné jen pro ty, kteří parkují za plotem). Mini komp v kabině spustí automaticky předehřev dle venkovní teploty. Možné je i manuální spouštění. Systém ohřívá vodu v chladicím systému, dobíjí baterii a vlasním ventilátorem vyhřívá kabinu - cca 23st. C. Cena i s montáží 15.000,- Kč. Distribuje MOLPIR. Mám už dvě zimy a absolutní spokojenost. 15000???nepřehnal jsi to.Webasto to vyrábí taky za cenu okolo 4500,-Kč za 15000 pořídíš jeté Webasto nebo Ebespacher. Jedno skoro nové mám doma a zvažuji,či ho namontuji či né.Kluci co ho mají říkali,že pokud jezdíš pouze krátké,docely rychlé to ždímé baterku,proto zvažuji montáž.Jedu li dlouhou tra´t,je mi jedno jestli to zatopí hned nebo po pár km,ale jezdím dost krátké tratě,což by se mi líbilo mít vyhřáté auto,ale zase baterka jde rychle do kytek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.