Přejít na obsah

Inteligentní dobíjení


Jan R.

Doporučené příspěvky

Věděl jsem, že auto bude přes týden sloužit jen k popojíždění, chtěl jsem vyzkoušet odolnost baterie a funkčnost inteligentního dobíjení. Pro orientaci naprosto stačí. Někdo má z toho obavy, odpojuje to, nabíječky a vymýšlení všeho možného. Pokud se chytí dobrý kus jako tento, není důvod k obavám, inteligentně to funguje. Přes 7 let tuto EU vymoženost mám v autech, vždy fungovali, nenabíjím, baterie v prvním stále původní.

Auto má z výroby TZ, větší baterie myslím 70Ah, alternátor by měl být 180A. Nějaké ty rady rádoby odborníků, že na jeden start 15, 20 km není třeba.

 

Scénář - ráno do práce, večer z práce, jedna delší cesta 10 dní za sebou. Vždy se na tu jízdu 2x startovalo, 2 až 3x chcíplo na Start stop. Vždy na hlavní světla. Ráno a večer před startem ukazovalo 12,1 -12,4V E0262E8F-A997-4161-8CE4-24C7975AA949.jpg3D4B0348-013C-4846-A17E-53D31A9EC13D.jpg( mám nějaký no name měřák, pro orientaci stačí) teplota od 2 do 10 st. auto stálo schválně venku. Připojen k tomu plašič kun s min.odběrem mA. Po odemčení ( rozsvícení vnějšího a vnitřního osvětlení) kleslo na 11,8- 12V. Komplet seznam krátkých jízd 261902CF-D0BB-43E9-AB8E-FCEE8C619C5E.jpg.

Po tom delším stání 10 -12h., nastartování a jízdou se dobíjí 13,2 i 13,3 V B16148AD-C004-4958-84E7-DCA55B91F631.jpg( otáčky nemají vliv). Zapnutím výhřevu zrcátek, z. skla, volantu, p. skla nemá vliv, stačí zapnout jedno sedadlo a začne dobíjet 14,4V.CE12C94F-77C4-4F0C-9801-47568AE15288.jpg

Když se nastartuje po druhé při té krátké jízdě, hned se začne dobíjet na 14,8V C92A3773-A53B-4395-AAEF-A961E14306B6.jpg(O4 ukázala i 15,1V) bez jakéhokoliv výhřevu. Trvá to cca.10 min, pak spadne na 13,2V.

Např. při zamčeném autě a otevřením el. kufru klesne napětí 12,2V na 11,8, po ani ne minutě se vrátí opět na 12,2V.

Ventilace nebyla celou dobu na automatiku i tak psalo komfortní teplota. FB47CECB-2F4B-4FB4-9D72-F57F5554C5A5.jpg5908CFFA-3B11-4716-8D68-0741799B116E.jpg Algoritmus automatického sepnutí vyhřívaného čelního skla jsem ještě nerozluštil. Tady lehce od mlhy ECA90F16-D25D-4C69-92CF-49626BEA8D1C.jpg96D9D82C-412A-4FEC-BC1B-A865682F9743.jpg

Test by pokračoval dál, ale přeruším delší jízdou ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, Jan R. napsal:

...

Ventilace nebyla celou dobu na automatiku i tak psalo komfortní teplota. FB47CECB-2F4B-4FB4-9D72-F57F5554C5A5.jpg

Ventilaci máš přepnutou na manuální režim.

Rekuperace se zde řešila již asi 100x napříč modely, tedy teď po několika letech se bude řešit zase u Kamiqu…

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, KennyMc napsal:

Pravidelně teď po odemčení a otevření mám pod 12V. Podle servisu je baterie v pořádku.

Už nějaký čas sleduju, jak to dobíjí.

1410071126_Scala_nabjen.thumb.jpg.d33bd40dad742c1303621ac619e26bee.jpg

Máš to lépe zmapované. Lehce nad 10V jsem tedy neměl, pokud nic nepíše diagnostika servisy na to kašlou. Max. hodnotu máme stejnou.

 

Jj manuál topení, p. sklo automat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...