Jump to content

zahrievanie motora


iV_Superb
 Share

Recommended Posts

Ahoj, viem že sa nedoporučuje stáť na mieste v zime po naštartovaní motora, ale je to koli tomu že motor nemá potrebnú zátaž.

Napadlo ma ako je na tom phev - ten predsa môžem hned prinútiť dobíjať batériu a to už dostatočnú zátaž generuje...odhliadnuc od dôvodu - čo si o tom myslíte? 

 

ako to správne urobit ked bude -15 a batéria bude úplne prázdna. Hneď ísť alebo stáť a dobiť batériu trochu?  Ist s úplne prázdnou baterkou hneď sa mi zdá hardcore - auto musí generovat elektrinu na kúrenie + energiu do baterky a ešte sa musí aj hýbať...? nie je to prive%la na tu 1.4ku?

Edited by iV_Superb
Link to comment
Share on other sites

Co myslis tim privela? Jako ze by to treba pri rozjezdu chciplo :-) ?

 

Nastartovat, nechat 10-15 vterin na volnobeh, aby se promazaly pohyblive casti motoru a pak vyjet. Jemne s plynem, zadne vysoke otacky, nechat olej zahrat aspon na 70° pred plnou zatezi.

  • Pozitivní 2
Link to comment
Share on other sites

Při hovadinách, které VAG dokáže vyplodit, bych se okamžitému chcípnutí motoru, jakmile to trochu půjde, např. s 10% kapacity baterky, vůbec nedivil - vůbec nehledě na nedohřátí motoru, potřebu topit atd. V popisovaném případě jedině nějak "vynutit" běh motoru, když ne jinak, výhřev sedaček by měl fungovat, případně nějakým režimem "sport". Určitě motor netrápit "bat" nebo "eco" režimem, zahřátý motor se bude hodit i při první akceleraci za vsí, když nebude startovat ze zatuhlého stavu.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Baterka u PHEV nikdy nie je úplne vybytá aj keď píše 0 %. Vždy tam nejaká šťava je ktorá pri akcelerácii trochu pomôže. 

Čo sa týka štartovania v silných mrazoch, tak počkať tých 15-30 sekúnd a normálne jazdiť / používať auto. Jediná vec na ktorú by som si dal pozor je to, aby sa motor nevypol, takže mať spustené nejaké vyhrievanie sedačiek alebo niečo čo núti ísť motor stále, alebo vypnúť stop-štart systém ak táto možnosť existuje. Motoru tiež pomôže využitie nezávislého kúrenie ak je vo výbave vozidla. Ten zohreje vodu ktorá potom rýchlejšie zohreje aj blok motora. 

Druhá možnosť je to, že ak to kapacita baterky a dĺžka trasy umožňuje vzhľadom na nízke teploty, tak auto pred jazdou nabiť, interiér zohriať a ísť celú cestu čisto na baterku.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

V 28. 11. 2022 na 23:30, iV_Superb napsal:

myslím tým presne tu plnu zátaž. (kurenie+dobijanie prazdnej baterie+este aj hybat autom)... tych 15 sec je jasne ale skor ma zaujma ci pockat kym sa zohreje kurenie a da aspon minimum tej baterke alebo je OK hned ist  

Tou plnou zatezi myslel abys tomu hned za studena nedal petelici a nerval to do velkejch otacek.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Já to mám asi takhle:

Pokud chci udržet motor v chodu, tak si nastavím udržování nabití baterie v % a tím vypnu automatický režim hybridu. U íVéčka, pokud se motor nastartuje, tak určitou dobu běží než se trochu ohřeje bez ohledu na okolnosti. A pokud jedu někam, kde nemám možnost dobít ze sítě, tak před příjezdem si nastavím úroveň nabití např. na 20 %, je to za cenu vyšší spotřeby, ale dá se to přežít. Dělám to aby akumulátor nemusel nocovat vybitý (i když rezerva 3 kW tam stejně je). A v zimě (při stání venku) "nastartuju", pokud se rozběhne spalovák, tak pár sekund počkám a jedu, pokud je odjezd elektrický tak to pořeším cestou, dokud se nezahřeje olej, tak se snažím o lehkou nohu na plynu.

  • Pozitivní 2
Link to comment
Share on other sites

V 28. 11. 2022 na 23:30, iV_Superb napsal:

myslím tým presne tu plnu zátaž. (kurenie+dobijanie prazdnej baterie+este aj hybat autom)... tych 15 sec je jasne ale skor ma zaujma ci pockat kym sa zohreje kurenie a da aspon minimum tej baterke alebo je OK hned ist  

Pokud tomu nebudeš šlapat na krk, tak tohle rozhodně plná zátěž není. Netřeba se ničeho bát.

  • Pozitivní 2
Link to comment
Share on other sites

Jo je to dobrý pocit, když zelený pásek E-Boost vyletí až k 6-ti tisícům :-) Když jezdím dále, tak tomu vždycky trochu šlápnu, abych vymetl pavučiny z válců. Ze začátku jsem to vždycky přepínal tlačítkem na SPORT, ale stačí šlápnout plyn až na podlahu aby se sepnul spínač.

 

PS: Možná je to zbytečné, ale krmím to buď ÖMV Max Motion 100 a nebo Shell V-Power taky 100 oktanů (pro ten pocit) 

Edited by Mira96
  • Pozitivní 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...