Jump to content

Držení otáček i při puštění plynu


klareek
 Share

Recommended Posts

Ahoj,

vlastním relativně nově Octavii III RS 245 r. 2018 a všiml jsem si, že když mám otáčky na 3000 a výš, tak při puštění plynu otáčky ještě lehce vzrostou a auto má pořád tah. Po tak půl sekundě se otáčky správně zastaví a auto začně zpomalovat. Pro zařazení dalšího kvaltu a sešlápnutí spojky tak musím i déle čekat než mi otáčky spadnou.

 

Nikdy jsem neřídil novější auto a moje předchozí zkušenost byla v Octavii I v Dieslu, kde se to tak nechovalo.

 

Chtěl jsem s vámi tedy poradit, zda je to normální, nebo se jedná o nějakou chybu.

 

Auto mám ještě v záruce, takže případně není problém předat do servisu.

 

Děkuji vám za rady a zkušenosti.

Link to comment
Share on other sites

Puštěním plynu a stlačením spojky otáčky hned neklesnou, protože ten plyn se chová jakobych ho pořád držel, přitom na něm už nemám nohu. Četl jsem o něčem, čemu se říká rev-hang, který je v novějších autech a odpovídalo by to tomu jevu co pozoruju. Tak nevím, jestli to je ono či ne. Zajímalo by mě, jestli se stejně chová i jiná Octavia se stejnou specifikaci jako mám já.

 

Případně když mluvíš o reklamaci, napadá tě, kde by mohl být problém?

Edited by klareek
Link to comment
Share on other sites

@bouchy Jasně, to co popisuješ se mi dělo i v Octavii I, ale to je spíš když jsou otáčky naopak hodně nízko, tak si auto přidává samo plyn aby se neudusil motor. Mně se to děje ve všech rychlostních stupních při vyšších otáčkách. Otáčky prostě na půl sekundy trošku vyskočí, auto má ještě tah jako bych držel plyn a pak padají. Ty máš taky motor 2.0 TSI a s manuální převodovkou?

Link to comment
Share on other sites

@misockoJojo, "just be green", bohužel.

 

No, projel jsem celý manuál a narazil jsem na něco, čemu koncern říká MSR. Má to v sobě více funkcí, ale jedna z nich právě je, že při prudkém ubrání plynu se otáčky ještě trochu zvýší. Měl by to být nějaký bezpečností prvek proti prokluzu kol, jestli jsem to správně pochopil.

 

Bohužel jsem neměl možnost vyzkoušet jiný 2.0 TSI motor s manuální převodovkou, tak fakt netuším, jestli to je ono a má se to tak chovat nebo ne :-(

Link to comment
Share on other sites

Před hodinou, klareek napsal:

Otáčky prostě na půl sekundy trošku vyskočí, auto má ještě tah jako bych držel plyn a pak padají.

Aha, tak to nepozoruji, ale asi šlapu na spojku trochu později po povolení plynu. A i když pouštím jen plyn, tak taky ne. Mám stejnou motorizaci jako Ty, RS245, manuál.

Edit - dneska můžu vyzkoušet :D Ale video asi točit nebudu, nechci se rozbít :) Jinak auto mám v defaultním nastavení, t.j. Normal.

Edited by bouchy
Link to comment
Share on other sites

@bouchy Díky za odpověď. Myslíš, že bych tě mohl poprosit vyzkoušet vytočit otáčky ve 2. nebo 3. rychlostním stupni na 3000+ a pustit plyn? Jestli se ti otáčky taky mírně zvednou a auto má ještě chviličku tah? Moc by mi to pomohlo, abych věděl jestli to je nějaká chyba u mě nebo se to tak prostě chová.

 

Taky si už pomalu začínám zvykat dávat spojku později po vyšlápnutí plynu. Jen mi to pořád přijde, že musím nepřirozeně dlouho čekat.

 

Moc děkuju

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

@klareek sice jiné auto, ale taky mám 2.0 TSI, 245 HP, manuální převodovka. Ráno jsem četl tvé vlákno a odpoledne mě čekala cesta 120 km, tak jsem se na to zaměřil. A nic takového mi auto nedělá. Po sundani nohy z plynu auto okamžitě přestane akcelerovat, otáčky se ještě cca vteřinu drží setrvačností na stejných hodnotách a pak začnou klesat - při jízdě po rovině. Při jízdě do kopce začnou padat okamžitě. Testováno na 3. stupeň ve 3 tis. otáčkách. OIV RS, 2022, najeto 3 tisíce. 

  • Líbí se mi 1
Link to comment
Share on other sites

@Rapid1.0 Díky moc za odzkoušení, vážím si toho. Zkusím předat do servisu a jsem zvědavý, co mi na to řeknou. I když jsem googlil zahraniční fóra, tak jsem na nic takového nenarazil. Co jsem dohledal, tak plynový pedál je řízen elektronikou, tak předpokládám, že tam bude nějaká chyba a špatně se pravědpodobně ovládá šktrící klapka? No uvidíme, sám jsem zvědavý :-)

Link to comment
Share on other sites

Jestli to není vlastnost toho motoru, tak spíš čidlo na spojce. Snadno se ověří na diag. 

 

Jinak tato vlastnost se vyskytuje už velmi často u motorů, častěji u studených než se zahreji. Ve spolupráci s ne příliš friendly pedály pro používání meziplynu při brzdění už toužím po DSG,ktere toto eliminuje...

Link to comment
Share on other sites

@one-z Mně nedávno diagnostiku dělali a přehrávali řídící jednotku, tak předpokládám, že by si tohohle všimli. Ten problém se bohužel děl i před tím, takže přehrání pravděpodobně ani nepomohlo. A komplet spojku mi měnili na garanci, tak doufám, že by si toho mohli všimnout, kdyby to bylo něco tam.

Jojo, jak píšeš, buď DSG nebo auto ve zcela jiné cenové relaci, pokud s tím má člověk záměr více blbnout :-)

Link to comment
Share on other sites

@one-z Aha, dobře, díky za info. Já právě přemýšlím, jestli to může být vada spojky nebo plynu. Protože to, že nejdou otáčky dolů je způsobeno tím, že plyn se ještě samovolně přidá a to i když už mám stlačenou spojku. Ale otáčky na druhou stranu zase nevyletí tak nahoru, jakobych přidával plyn bez zařazení rychlosti. Způsob jakým to je udělaný je pro mě záhada. To co píšeš by taky dávalo smysl, kdyby to bylo elektronicky nějak provázaný.

 

V příštím týdnu předám do servisu a optám se i na to čidlo, aby zkontrolovali přes diagnostiku.

Link to comment
Share on other sites

Tak jsem ještě zkusil jednu jednoduchou věc, na kterou mě přivedl @bouchy a tj. dát si režim Normal. Původně jsem totiž zkoušel Comfort a pak Sport (nebo spíš vlastní nastavení bez toho zvuku), který jsem si tam i nechal. V obou režimech se to chovalo stejně blbě, tak jsem si tam nechal ten svůj režim a neřešil to. Teď když jsem si dal Normal, tak mi přijde, že otačky padají hned, jakmile dám spojku. Sice když pustím plyn, tak to trošičku vylítne, ale to v podstatě už není problém, když hned dávám spojku a otáčky padají. Tak je to spíš ku prospěchu. Musím to ještě zkusit na delší trase, ale řekl bych, že tohle dost pomohlo. Tak doufám, že to bude definitivní a nebude to potřeba řešit se servisem.

 

Tak ještě jednou díky všem za pomoc, odzkoušení a rady.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

V 30. 11. 2022 na 10:20, klareek napsal:

@bouchy Díky za odpověď. Myslíš, že bych tě mohl poprosit vyzkoušet vytočit otáčky ve 2. nebo 3. rychlostním stupni na 3000+ a pustit plyn? Jestli se ti otáčky taky mírně zvednou a auto má ještě chviličku tah? Moc by mi to pomohlo, abych věděl jestli to je nějaká chyba u mě nebo se to tak prostě chová.

 

Taky si už pomalu začínám zvykat dávat spojku později po vyšlápnutí plynu. Jen mi to pořád přijde, že musím nepřirozeně dlouho čekat.

 

Moc děkuju

Video je zde: https://webshare.cz/#/file/ZkwDpUuaWx/20221130-145002-mp4

Potvrzuji, že (a to při jakýchkoli otáčkách) se otáčky po puštění plynu chvilku drží. Video není optimální, někdy je tam takové "zakymácení" ručičky o milimetr doprava, pak nějaké 1-2s drží a pak lineárně klesá. Dřív jsem si toho nevšiml. Je to tedy to MSR, je to vítaná funkce. Starší auta mohou trhnout, pokud se necitlivě pustí plyn, hlavně je to (asi z důvodu výkonu motoru, který nebývá velký) na nižší rychlostní stupně, typicky 1-3. Tady trhání není. Někdy jsem musel řadit atd, takže tak. Ještě jsem se snažil natočit pohled na budík turba, jestli za to nemůže ono (natlakováním) - zdá se, že ne. Jakmile pustím plyn, indikovaný tlak turba klesá (neřekl bych tedy, že se u těch otáček jedná o efekt "dotočení" turba).

Jakmile povolím plyn a rychle sešlápnu spojku, otáčky ihned klesají.

Celé je to o něčem jiném, než jsem si myslel, ale rozhodně bych neřekl, že otáčky se po puštění plynu zvyšují, nebo že by vylítly při stisknutí spojky (po povolení plynu).

Závěr: Chtěné chování, to, co je na videu, asi není na reklamaci.

Edited by bouchy
  • Líbí se mi 1
Link to comment
Share on other sites

@bouchy Super, moc ti děkuju za čas a snahu natočit video. Je na něm vše dobře vidět. Fajn vidět jak se to chová někomu jinému. Když jsem se přepl do "Normal" modu, na který jsi mě navedl, tak se mi to chová stejně jako tobě a ten malinký nárust je spíš ku prospěchu. Hlavně že padají otáčky hned, jakmile člověk dá spojku, to mi v tom "Sport" a "Comfort" modu fungovalo otřesně a řadilo se fakt špatně.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

@bouchy Ještě bych chtěl využít toho, že jsem narazil na někoho ochotného se stejnou specifikací auta.

 

Chtěl jsem se tě ještě zeptat, když vytočíš jakýkoliv rychlostní stupeň, řekněme když někoho předjíždíš, do otáček 4000+, pustíš plyn, dáš spojku, zařadíš vyšší rychlostní stupeň a spojku pustíš, tak zda má tendenci se spojkový pedál tak nějak "lepit". Nevím jak líp popsat to "lepení", ale cit ve spojkovém pedálu se změní, a má tendenci jít tak nějak pomaleji vzhůru. Když řadím v menších otáčkách, tak je vše v pohodě a cit tam je úplně stejný, jako když spojkový pedal zkouším v neutrálu. Jeví se ti taky nějaký rozdíly ve spojkovém padálu?

 

Děkuju

Link to comment
Share on other sites

Zatím ti odpovím já s RS 220, nic takového nepozoruji.
Zkus si projít tohle, já jsme tu úpravu u sebe udělal a zlepšil se mi chod spojky, cítím kde je záběr a není to jen rozbředlé cosi. https://www.vwroc.com/forums/topic/12185-tutorial-clutch-delay-valve-removal-manual-cars/

jestli to nneí tím a že v nízkým otáčkách obvykle na řazení tak nepospícháš a nevnímáš to.

Link to comment
Share on other sites

Prevdepodobne 245 ma uz laicky povedane automaticky medziplyn (rev-match) ked klesanie otacok pri podradovani a sportovejsej jazde nejaku tu sekundu spojka podrzi alebo mierne zvysi otacky aj po vymacknuti.Spojka pri tomto style dostava zabrat a pri podradovani z vysokych otacok (3000+) sa len snazi vyrovnat otacky hriadela od kolies a zosuladit ich s otackami motora.Ja som max spokojny s manualnym medziplynom,ktory bude pre mna stale vyssou formou uspokojenia 😁 Pri mojej skromnosti som to za tie roky vycibril k dokonalosti a spojka sa mi odvdacuje vysokym najazdom 😀

Edited by ritch
  • Díky 1
Link to comment
Share on other sites

Jako když už jsme skončili u spojky, tak u RS245 mi dost sere, že nějak neumím plynule rozjezd přes dvojku. Buď moc rychle pouštím spojku a při tom přidávám plyn, nebo jsem zvyklý z míň výkonných aut, ale škube to. Přes servis to asi řešit nebudu, leda přes garážníka, kterej je schopen říct, jestli to je špatně, nebo ne. Hlavně prvních pár km (no, ono se pak vyjede za město, takže už se 1-2-3 moc neřadí..).

Na spojku při 4k+ RPM se podívám a asi natočím :)

Edited by bouchy
Link to comment
Share on other sites

@bouchy Rozjezd přes dvojku jsem asi nezkoušel, leda párkrát omylem přes trojku :-) Jaký je záměr rozjezdu přes dvojku? Plynulejší pak přechod 2-3 a oddálené další řazení?

 

Díky za odzkoušení. Nejsem si jistý, jestli to na videu bude vidět, ale určitě bys to měl cítit v noze. Když to vytočím na 4000+ otáček, dám neutral, chvíli počkám a pak přejdu na další rychlostní stupeň, tak mi to nedělá (případně počkám než vymáčknu spojku). Nicméně, když řadím při stejném tempu, jako normálně, tak se spojka chová zvláštně.

Link to comment
Share on other sites

Šptně jsem se vyjádřil.... při rozjezdu, když přeřadím, z 1 na 2, tak puštění spojky je občas se škubem. Jakoby to u auta, které mělo 85k (a jednohmotu..) až tak nevadilo, tak tady, kdy bych čekal jiný přístup kvůli dvouhmotě, to asi vadí. Snad to není porucha, ale myslím, že to psalo víc lidí. "Vlastnost" VAG.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...