Přejít na obsah

Držení otáček i při puštění plynu


klareek

Doporučené příspěvky

Tak to doporučuju předčtění anglického fora o Golfu mk7, kde se tohle zasekávání a špatné řazení řeší. Já už něco málo pořešil na svém,viz moje galerka. Ve zkratce odstranění restrikce v hydraulickém vedení spojky, výměna oleje v převodovce a řadící páka (ne v interiéru) z audi TT RS mk2. Teď můžu řadit dvěma prsty sem a tam jak slavný autobusák z Asie.

 

Dostaneme od moderátora přes prsty, že to řešíme zde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Sup92 Díky, na pár příspěvků jsem narazil, ale nezahlédl jsem nikde řešení. Kromě teda úprav a postupů co navrhuješ. Působí to na mě, jakoby se to tak chovat mělo z výroby a chyba to není. Ono řazení, i bez vymáčkávání 2x spojky jde skvěle (i když s tím mnohem líp), jen ten spojkový pedál je pořád problémový.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Narazil jsem na technický článek, který jsem dohledal v souvislosti se stejným problémem tvrdostí spojky ve vyšších otáčkách. Uvádí se v něm, že vyskočení spojkového pedálu je záměrně omezeno kvůli ochraně spojky. I tak budu rád za vaše zkušenosti, protože je dost složitý poznat co je správně a co je už chyba :-)

 

Quote

If the clutch pedal returns too quickly, the drive
train could be damaged by the high torque.
There is a shock load limiter in the clutch to
avoid this. The shock load limiter chokes the
flow between the concentric slave cylinder
(CSC) and the master cylinder if there is a
danger of the excessive torque. The shock load
limiter is in the concentric slave cylinder.

 

https://theeshadow.com/files/volvo/m66c.pdf

 

Pokud tomu opravdu tak je, tak pak přemýšlím jak správně řadit/mačkat/pouštět spojku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 4. 12. 2022 na 11:27, klareek napsal:

řekněme když někoho předjíždíš, do otáček 4000+, pustíš plyn, dáš spojku, zařadíš vyšší rychlostní stupeň a spojku pustíš, tak zda má tendenci se spojkový pedál tak nějak "lepit".

"Lepení" jsem nepozoroval. Spojka se vrací vždy stejně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bouchyDíky za ověření. Já jsem zjistil, že když pustím plyn a chvíli počkám než zmačknu spojku, tak pak vymáčknutí je taky v pohodě. Ale když chci řadit rychleji, třeba 2-3 nebo 3-4, tak cítím vibrace a horší vyskočení pedálu.

 

Jdu ve čtvrtek do servisu, tak se aspoň projedu a optám se :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
On 12/6/2022 at 8:27 PM, klareek said:

@bouchyDíky za ověření. Já jsem zjistil, že když pustím plyn a chvíli počkám než zmačknu spojku, tak pak vymáčknutí je taky v pohodě. Ale když chci řadit rychleji, třeba 2-3 nebo 3-4, tak cítím vibrace a horší vyskočení pedálu.

 

Jdu ve čtvrtek do servisu, tak se aspoň projedu a optám se :-)

podarilo sa ti to vyriesit? tiez mam podobny problem :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

13 hours ago, mcsolle said:

podarilo sa ti to vyriesit? tiez mam podobny problem :(

Ahoj, nepodařilo a dle slov technika mu nic nepřišlo divné :-) Asi je to prostě o zvyku a potřeba se smířit, že u starších aut fungovala spojka mnohonásobně líp. Chtěl bych zkusit jinou Škodovku v podobném roku, jestli se to bude chovat stejně, ale ještě jsem neměl příležitost :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...