Přejít na obsah

Jak vypnout automatické startování v koloně?


fulda

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

Celkem dost mne trápí automatické startování v koloně. Asi v 80% případů zastavím za někým, kdo buď neumí zastavit napoprvé a během stání svou polohu ještě 5x upravuje, nebo mu nevadí, že v koloně zastavuje na přechodu, kde já nechci stát, nebo  kopci "šetří" brzdy a místo stání se "houpe" na spojce, nebo tak něco. Každopádně to vede k tomu, že mi auto prakticky okamžitě po zastavení znovu nastartuje a pak není jak mu říci, že opravdu nějakou dobu ještě nepojedu a klidně může nechat motor zastavený. ... a to i v eco režimu...

 

Netušíte, kde se tahle vlastnost dá změnit?

 

Vlastně nevím, jestli je společná pro všechny motorizace, já mám 2.0 TSI (bez mild-hybrid, to je asi podstatné).

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chová se mi sto stejně.

Když náhodou zapomenu start stop vypnout, a nebo když ho zapnu záměrně (třeba kyvadlový provoz) a motor zhasne, tak mě taky točí, když někdo o 10 cm popojede a auto kvůli tomu naskočí a pak už se nevypne. Podle mě to nejde nijak upravit, je to prostě logika fungování startstopu... Ono to dobře funguje když se rozjíždíš na semaforech, ale při delším stání je to na nic no...

 

Nezkoušel jsi vypnout a pak zapnout start stop? Jestli motor nezhasne? Já se přiznám, že jsem to tak nezkoumal, protože to skoro vždy mám vypnuté.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi bych jako laik řekl, že lze nastavit nějaké parametry Start-Stopu, ale jen servisně. 

 

Osobně bych radši ten Start-Stop vždy vypínal. Mám to už jako životní návyk hned po nastartování :-).

 

Zapínám ho pouze na přejezdech, nebo při čekání na červené na staveništi. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V krátkodobém horizontu něco málo uspoří, ale v dlouhodobém se více opotřebovávají všechny mazané plochy v motoru, protože v případě že motor neběží, ztrácí se olejový film a opětovný start je nasucho... Samozřejmě jsou na to ty komponenty stavěné, ale nikdo mě nepřesvědčí, že jim to nevadí...Pokud má někdo auto na operák na rok tak tomu je to asi jedno, ale já to vypínám i v autech z půjčovny...

  • Pozitivní 5
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jasně, záleží, čemu říkáš krátkodobé a čemu dlouhodobé. Například já mám O3 které je 8 let, má nalítáno 150 a nemá žádnou mechanickou závadu na motoru a má první baterku. Pokud dobře počítám, tak při úspoře 0,5 l/100km je to 750 litrů benzínu. Dejme tomu, že za těch 8 let byl průměr 28 korun, takže jsem v krátkodobém měřítku ušetřil 21 000. To není tak špatné. Ale zase samozřejmě nebudu nikomu vnucovat můj názor.

 

Ale to je debata do úplně jiného vlákna. Já bych se naopak rád dozvěděl, jak to zařídit, aby se motor nestartoval když neurotik přede mnou má spojku z půjčovny a posouvá se po 10 cm sem a tam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, fulda napsal:

Tak pro mne má start-stop zásadní vliv na spotřebu. Tedy u O3 to bylo cca 0,5 l/100km (což je 10%). Tady jak se pořád motor startuje, tak to není tolik.

Jen tak na okraj - docela by mě zajímalo jak jsi k tomuto číslu došel ? Hlavně v kontextu celkově najetých kilometrů. Minimálně nejsou i na třeba úplně identické trase pokaždé stejné podmínky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@fulda

Může být...krátkodobě beru rok nebo 2... 8 let je už delší doba..130k už je dost.. Ale těch 0,5l na 100 mi přijde jako hodne optimistická hodnota. Nejvíce šetří SS ve městě. Kde ale najedes max 20 až 40km. Na delší trase i s dálnici ti to udělá spíš setiny.. Samozřejmě každému podle jeho uvážení. Pokud někomu SS vyhovuje proč ho nepoužívat... 

 

A abych nebyl úplně OT a neprovokoval Pawouka nebo Ondra16V 😁, podle mě jak už jsrm psal já i jini - jednoduše to nepůjde. Leda přes nějaké kódování ale to už bude asi vyšší dívčí pro ferdu a jemu podobné. Do toho se nepohne ani servis asi. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale já jsem Pražák, většinu cest mám po městě. Jistě, chápu, že pro někoho, kdo bydlí kilometr od přivaděče, najede na dálnici a jede do Mnichova, tak je SS úplně zbytečný, ale já jsem prostě ten případ, pro koho je užitečný (když funguje) a tak to je.

 

v zásadě podobná odpověď pro stanmara. Nemluvím o jedné cestě, myslím, že mám dost velké vzdělání na to, abych dokázal spočítat spotřebu podle ujetých kilometrů "od plné, do plné". Netvrdím, že je to na deci přesné, netvrdím, že je to jediná objektivní pravda. Je to můj případ a nehodlám se s nikým bavit o jeho objektivitě. Tak jak je někdo přesvědčen, že jeho autu SS škodí, já jsem přesvědčen, že mé peněžence prospívá. V mojí matematice se auto po týdnu nerozpadlo na prach a tak to je.

 

A v mojem náboženství mi prostě vadí, když SS nefunguje tak, jak by mohl. Moc by se mi líbilo, kdyby se možnost přednastartování dala vypnout pro běžné Pražské kolony a třeba dala zapnout pro střídavé semafory. Ty tady nejsou moc populární, tady se dělají objížďky. Jsme ve městě.

 

A mimochodem, protože čtu návody, tak si umím nastartovat před rozjezdem prostě nohou na brzdě. To pro případ, že chceš s někým závodit na křižovatce.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý máme svoji pravdu, nicméně s čím tedy porovnáváš úsporu ? Pokud máš stále zapnutý SS, jak tedy víš za kolik bys jezdil (dlouhodobě) bez něj ?

Systém SS je vymyšlen hlavně kvůli úspoře paliva (nižší emise) při laboratorním měření dle normy NEDC. Nemám nic proti tomu, když jej někdo využívá na maximum - je to jeho věc. Z technického hlediska se však jedná o větší zátěž pro pohonnou jednotku.

ss.thumb.jpg.0eda68c4d7f1c73cb47c11fa1c11d221.jpg

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, JirikHL napsal:

Pokud někomu SS vyhovuje proč ho nepoužívat... 

Mám noční můry, když v takovém počasí, jako je teď, nastartuju (startér se celkem snaží) a pak mi to na první křižovatce klidně chcípne. Pozn. S/S trvale deaktivovaný, rekuperace potlačená, je zima, takže věřím tomu, že se baterka dobíjí do plna. Ale stejně je to šílenost. Auto dost kašle nejen na komfort, ale (v jiných případech) i na svou akceschopnost. Netvdím, že by se to při -3°C stalo taky, ale jednou se to jindy stalo. Už nevím, jesti mělo vliv být v modu ECO.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bouchy Však já neříkám, že je to správně :D. Podle mě to motoru prostě škodí (už jsem to psal nahoře) a jestli neškodí, tak mu to určitě neprospívá, ale jestli to někomu vyhovuje, je to každého věc... Nikomu to nezakazuji, ale taky to nikomu nedoporučím. Popsáno toho bylo haldy a haldy článků a témat - kdo chce, tak si zjistí.

Nicméně na obranu auta/systému - v takovém počasí jako bylo ráno okolo Ostravy (-13°C) tak se určitě na první křižovatce nevypne (záleží, jak ji máš daleko)... Motor musí být nějakým způsobem zahřátý, aby SS fungoval. 

Za mě úspora paliva v žádném případě nemůže vyvážit vyšší zátěž na celý pohon. Ono zmíněných (a za mě nepravděpodobných) 21000kč je cca 200/měsíc. To mi rozhodně stojí za nižší opotřebení auta - i kdyby to bylo 400 (reálně to bude ale hrubě pod 100 - záleží taky na velikosti motoru)Kč. Protože pokud (záměrně nepíšu "až", protože se nic stát nemusí) se cokoliv stane v motoru klidně i (spolu)vinou SS, tahle zdánlivá úspora se rázem hodně rychle vytratí... 

Editováno: , autor: JirikHL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak moje měření bylo velmi jednoduché - jedno "od plné do plné" jsem jezdil s vypnutým a druhé se zapnutým. Bylo to období, kdy jsem nejezdil žádné mimořádné akce. Takže to odpovídá metodice z té Varšavy.

 

Diskuze o tom, jak to poškozuje motor, startér a baterku jsou o ničem. Zatím jsem narazil pouze na skálopevně přesvědčené lidi, případně na takové, kterým to řekl bráchův kamarád, kterej dělá v servisu. Ale nikdy jsem nenarazil třeba na fotku, kde by byl motor/baterka/startér z auta, které používá SS a vedle které ho nepoužívá. Prostě paní Colombová.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych taky snížení spotřeby ve městě při použití SS věřil. Jezdím do práce každý den stejnou trasu, polovina přes město, druhá polovina za městem. A když jedu v "nevhodnou" dobu a např. 20 minut strávím popojížděním v koloně, tak mívám spotřebu i o 1 L/100 km větší, než když projedu s minimem zastavení.

 

Ale kdyby mně to startovalo, když se auto přede mnou pohne, tak by mně to taky iritovalo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, fulda napsal:

Ale nikdy jsem nenarazil třeba na fotku, kde by byl motor/baterka/startér z auta, které používá SS a vedle které ho nepoužívá

Historie o tom, jak někdo musel 1x - 2x (za dobu záruky!) měnit akumulátor, tu jsou. Přímý vliv S/S a rekuperace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...