Přejít na obsah

Konfigurace F4 - výběr výbavy


Kubik87

Doporučené příspěvky

Ahoj, chtěl bych se zeptat na vaše zkušenosti s konfigurací F4, váhám jestli připácet za climatronic, případně za sportovní podvozek či paket pro špatné cesty... Jaké máte zkušenosti vy, stávající majitelé? Má to cenu, nebo ne? S autem budu jezdit z 60% po okreskách, 30% rychlostní silnice a dalnice a minimum města, jezdím poměrně svižně.

 

Dále bych se chtěl zeptat, co stojí za to si připlatit a co třeba máte a řekli jste si že to byl zbytečný příplatek?

 

Momentálně jsem nakloněn k Ambition Plus + climatronic (style mít nemůžu kvůli MPI).

 

Díky všem za postřehy 

 

Jakub

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pripájam sa k názoru, že pre spomínaný režim jázd si kúp radšej TSI, budeš spokojný, mám 1.0TSI 110HP a okresky a dialnice sú úplne iná jazda ako MPI. Climatronic, tam je asi väčšinový názor, že áno, za mňa nemusí byť, v tomto som konzervatívny a vyhovuje mi manuál, ale to je môj subjektívny názor. Podvozok by som nechal základ, za mňa je dobrý a priplatil by som balík travel assist, na dlhých cestách to oceníš... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Popravdě řečeno TSIčku se chci vyhnout obloukem a jsem ochoten za to platit nižší dynamikou, s tím jsem smířen. Má pro mě, krom jiného, značné nevýhody v přestavbě na LPG a přes to nejede vlak :) Tím jak jsem napsal že jezdím svižně jsem myslel to že nejsem brzdou v provozu, vetšinou jsem ten co ostatní dojíždí a zdržují ho oni, ale zase nejsem závodník co musí za každou cenu předjíždět, to jen pro vysvětlenou. S volbou podvozku si trochu lámu hlavu, v zatáčkách mám rád když auto sedí a nenaklání se jako felda, na druhou stranu vím jak je nepohodlné mít nízké auto a být tím limitován, takže asi půjdu cestou kompromisu a ještě ušetřím za příplatkovou výbavu a jen si dokoupím kryt motoru :D

 

PS: v konfigurátoru jsem našel za 600kč možnost pošití části palubky látkou a co jsme koukal na fotky, tak to hezky oživí auto a dává mu modernější a líbivější vzhled za pár korun. - Toť jen informace pro další budoucí majitele, co si budou konfigurovat auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s TSI ckom v 3kovej fabii nebol problem u mna takze som zostal pri TSI cku ktore stale odporucam a nevidim v nom problem. (~170t km)  
Mal som manualnu klimu, switchol som na automaticku lebo mi to pride pohodlnesie ( je to vo vybave style automaticky)  , ale normalne sa da fungovat aj s manualom :) nebol to pre mna problem , ale chcel som to tak lebo ma aj senzor vlhkosti a tak , predpokladam ze to bude lepsie a nebude to bezat "stale" ako manualna klima ale podla potreby ...  este poznamka k motoru, isiel by som do 81kw verzie nie koli vykonu ale koli prevodovke, zotrvacniku , turbu ... 
Podvozok by som osobne neriesil ...
riesil som svetla, zadne nie - tie su aj v style stale ziarovky a nedaju sa zaplatit iba same iba s nejakou navyse vybavou ... 
ale predne , a tie som si dal najvyssie skrz to ze na F3 boli projektorove tragicke , snad tieto budu lepsie aspon podla toho co som zatial videl ... takze svetla...  v tom packu bol navyse aj automaticke prepinanie dialkove/ stretavacky , a parkovacie senzory aj v predu ( kameru mi netrebalo ) 
Po predchadzajucej skusenosti je super aj vyhrievany volant ktory tam uz je, bolo by fajn aj vyhrivane sklo ale k tomu by zas trebalo dalsie ine veci co boli celkom cez rozpocet na to ze to je fabia :) 
Inak som u style nic nedaval navyse cize v podstate iba packet s prednymi najvyssimi fullled svetlami 

latka je u style automaticky , ale nepaci sa mi to, hlavne pri radiu sa to moze rychlo zaspinit podla mna 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kazdy at si koupi co chce.Ja bych do MPI nesel.TSI jezdi dobre a hlavne  ma silu na predjizdeni coz se u atmosfery neda rici  a myslim ze to je dnes jeden z dulezitych aspektů. A jestli to chce nekdo přestavět na LPG tak taky nechapu protoze s TSI se da jezdit za málo a přestavba se nevyplati. Kdo chce klima manual v pohode,min starosti do budoucna ale automat nema chybu.Co se tyka podvozku jednou jsem mel snizeny a uz bych nechtel.je to tvrdsi a jde to poznat.Des jsem rad za normalni podvozek a i tak citim ze nekdy na silnici skrtam o vyjete koleje ve snehu  a neni to prijemne.Navic i pri normalnim podvozku Fabie drzi jak pribyta.  Takze atmosferu fakt jen pro toho kdo jezdi jen na nakupy a kolem komina.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musim povedat ze pozeral som aj na ine auta ktore uz LPG maju , napr Daciu ... ta ma model s Benzin/LPG ... ak chces LPG s tym co si pisal podla mna by si skor mal ist do tej dacie, napr sandero s tym LPG motorom a vykaslat sa na skodovku ...  a budes to mat priamo z vyroby ziadna dorabka cize znova sparanie sa v aute ... 
Inak suhlas s Hkubes vo vsetkom viac menej , jedine mozna to obiehanie ... aspon tie trasy co jazdim po okreskach uz je to tak plne ze to nema zmysel... vo fabii duplom nie lebo vacsina uz jazdi bud 80 alebo 100-110 (bohuzial) su kolony a jednoducho to neuponahlas ... a ked je pradzna cesta vies ist svizne s tym TSI ckom za fakt dobru spotrebu lebo nemusis ist brzda/plyn ...

a spat do topicu LPG , tym som chcel povedat, ze ked som to kalkuloval tak sa mi to neoplatilo proste ist do toho LPG koli len malej uspore ...  

Editováno: , autor: naschd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MPi motor fajn absolútne stačí, pokiaľ nebudeš jazdiť neustále plný a naložený. Ja jazdím mesto, mimo mesto a občas diaľnica a nie je žiadny problém s MPi. Ani na diaľnici ani s predbiehaním. Akurát viac budeš vytáčať trojku mimo mesto  a dvojku v meste. TSi takisto nemalo u mňa význam, to by som musel byť vkuse v aute každý deň aspoň 5, 6 hodín. Ten MPi keď sa ti zabehne tak naberie aj 10Kw navyše a zníži sa ti spotreba. Tiež by som si za TSi nedoplácal z dôvodu krátkych mestských jázd. TSi má zbytočné komponenty navyše, ako vysokotlake čerpadlo, spätné vedenie výfukových plynov EGR, filter pevných častíc, turbo a veci okolo ako elektrické dochladzovanie. Krátke jazdy a jazdy do 20 km a priamy vstrek. Výsledok karbónovanie sacích ventilov a pri krátkych jazdách riedenie oleja benzínom. Nakoľko sa ti zráža voda nie v sacom ale vo valci. Ohľadne automatickej klímy. Mechanická ti nereguluje teplotu. Dobré to je na jar, jeseň a v zime, nemusíš stále nastavovať teplotu. Dáš 22 a začne kúriť naplno a potom pomaly uberá na požadovanú teplotu. Ja najčastejšie používam Climatronic v manuálnom režime a auto iba na dlhších trasách mimo mesto. Krátke zimné trasy Max na predne sklo a vyhrievanie sedačiek. Keby bola v ponuke poloautomatická Climatic ako dakedy tak by to bolo fajn a toto riešenie by my úplne stačilo. Športový podvozok by som neriešil, skorej paket pre zlé cesty a oplastovany podvozok s dodatočným odhlučnením ak to už nie je v základe. Kryt pod motor. Tie základné parabolické LED svetlá svietia veľmi dobre a za príplatkové projektory by som nepriplácal z dôvodu vyššej komplikovanosti a vysokej ceny v prípade výmeny. A z dôvodu automatickej regulácie sklonu. Za za zadné Full LED by som takisto nepriplácal. V tých základných LED máš hlavne manuálnu reguláciu sklonov svetlometov. Skorej by som si dal tempomat a limiter, vyhrievanie sedačiek a trysiek. A látku ako poťah palubovky by som si určite nedával. Za 3, 4 roky to budeš mať špinavé a fľakaté, hlavne na mieste infotainmentu, kde budeš pokladať ruku. Radšej tvrdý čierny plast.

 

LED svetlá základné:

https://www.youtube.com/watch?v=43pqaONXgiw

 

Jazda diaľnica MPi:

https://www.youtube.com/watch?v=y1cdnpa-n2c

 

Editováno: , autor: RichardSA
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Konfigurace F4 - výběr výbavy
  • Pawouk umístěno následující téma

Při objednání vozu jsem hned automaticky věděl, že to bude 1.5 a kdyby se do Fabie dávala EA 888 tak beru tu.

 

Co se týče MPi, tak to bych mít nemohl, protože to vážně vůbec nejede a to jezdím např. 742 která má o více jak 20 KW méně. Ono to má na litrový atmosférický motor moc hezký výkon, ale logicky, tam chybí krouťák. I Felicie MPi jede lépe sice má o 9 KW méně, ale má větší krouťák, ale co je hlavní, tak je to váha, protože Felicie váží o více jak 300 kg méně než Fabia.

 

Ale každý, ať si vybere podle svého...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem majitel, ale já bych Climatronic jednoznačně bral. Jsem zvyklý na to, že si auto udržuje teplotu a nemusím kolem ní zbytečně laborovat. Rozhodovat se mezi sportovním paketem a paketem pro špatné cesty je zvláštní. :D Já bych sportovní paket radši nebral, aby auto nehoblovalo obrubníky.

 

Co se týče motoru, dobře si to rozmysli. F IV je celkem těžké auto, to MPI nemá objem a krouťák, budeš ho muset točit a stejně to nemusí stačit. 1.0 TSI je úsporný motor. Pokud potřebuješ LPG, přemýšlel bych o té Dacii.

 

@RichardSAjsi si jistý, že lepší full LED světla mají autonivelaci? Já takovou informaci nikde nenašel a docela o tom pochybuji. Nicméně i základní LED budou mnohem lepší než halogenové projektory. U zadních full LED stojí za zmínku, že mají dvě couvací světla místo jednoho.

Editováno: , autor: Twisted
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dvě couvající světla by se měla pojit s parkovací kamerou.

 

Jinak nevím co je tak “špatného” na nivelaci světel, aspoň dnes auta konečně neoslňují… ano je to další věc co se muže pokazit, ale v dnešní době kdy je v autě 150 dalších věci co se mohou pokazit, není doba Škody Felicie.

 

@Kubik87 kladné se těmi motorizacemi projeď, ono každému vyhovuje něco jiného. A Climatronic, rozhodne ano, záleží tedy na co jsi zvyknutý, ale je to dost znát na komfortu, hlavně v létě, kdy člověk nemusí neustále upravovat teplotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Martab Kameru každopádně (pokud jsou v nabídce zadní LED svěla) nelze objednat k žárovkovým světlům. Je pravda, že nejsem schopen vyvrátit existenci LED s jednou couvačkou, ale nevidím v tom smysl vzhledem k tomu, že na rozdíl od žárovkových se musí k oběma vnitřním segmentům bez ohledu na kameru natáhnout kabeláž pro obrysovky.

Editováno: , autor: Twisted
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Twisted 
podla konfiguratoru automaticka nivelacia prednych svetiel v najvyssich full led s prisvietenim do boku je . 

Automaticka klimatizacia robi zaroven aj odvhlcovanie automaticke , senzor vlhkosti , avsak neviem ci sa spusti aj ked je OK teplota ale nejaka ina vlhkost ako prednastavana ? nic som nenasiel ohladom toho. 

Chces mi povedat ze diel dva pri ziarovkach nejdu kabelove zvazky ? urcite musia, na pravdepodobne strane ku krajnici musi byt spiatocka a k strane k stredovemu pruhu musi byt hmlovka.  U verzie GB naopak.

Co ma zaujma a to je ohladom vybavy je , ze ci uz konecne fabia IV dkaze ked sa stlaci kluc a podrzi zamykanie tak ze sa otvoria okna same a pri dlhom stlaceni zamknutia zas zavru okna .... Videl som to na jednom videu myslim ale neviem aka vybava a v ponuke som to nemal na style pisane. Ani neviem, co by som si mal (alebo skor co som si mal )  priplatit co ma trochu prekvapilo.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citovat

Automaticka klimatizacia robi zaroven aj odvhlcovanie automaticke , senzor vlhkosti , avsak neviem ci sa spusti aj ked je OK teplota ale nejaka ina vlhkost ako prednastavana ? nic som nenasiel ohladom toho.

Umí pokud jsou podmínky které dovolí spuštění AC (aby nezamrzl výparník a pod.) tak ikdyž by nebylo třeba chladit, tak typicky v dešti pustí AC aby vzduch vysušil a následně jej ohřeje aby v kabině nebyla zima.

 

Ohledně oken viz manuál 

image.thumb.png.5b4e92e727dea91867ba6facc02afed3.png

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda jen, že poslali k ledu Climatic, tedy v podstatě manuální klimatizace, co dokázala po ručním nastavení otočnými ovladači fungovat jako takový poloautomat, co si dokázal držet nastavenou teplotu i při venkovních změnách počasí. Kdysi jsem ji měl ve Fabii II a naprosto pohodová věc. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Twisted, áno majú, vlastne všetky projektorové s natáčaním to majú. Aj vo FAB3 bola automatická nivelácia a v mieste toho otočného spínača to bolo zaslepené plastom. U FAB 4 je rozdielny spodný diel palubovky. Teda v prípade drobnej nehody sa musí kúpiť nový o dosť drahší svetlomet. Nie je možné použiť základný svetlomet už len kvôli nemožnosti tam ten otočný spínač namontovať. Ale netvrdím že to prerobiť nepôjde.

FULL LED príplatkové projektorové od 1:50 :

https://youtu.be/MLnr-jV8EwY?t=109

 

Základné parabolické LED od 21:55 : 

https://youtu.be/lWNZk_mwLW8?t=1315

 

Samozrejme ja osobne by som si za tie projektorové určite nepriplácal, tie základné svietia výborne ako som na ukážku priložil vyššie. Ani kvôli natáčaniu. V prípade základných to funguje hmlovkou. Časom rokmi sa na tom projektore čočke vytvorí biely povlak ako na väčšine projektorových svetlách a zníži sa účinnosť svetiel.

Editováno: , autor: RichardSA
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Quote

Teda v prípade drobnej nehody sa musí kúpiť nový o dosť drahší svetlomet. 

Tak predpokladam ze nejaku poistku ked si to clovek kupuje nove asi bude mat ... havarijnu tak napriklad ... 

 

Quote

Časom rokmi sa na tom projektore čočke vytvorí biely povlak ako na väčšine projektorových svetlách


Toto by ma zaujmalo, daj nejaky zdroj. Po akom case, aky je dovod ? Mal by sa tam robit aging ( test starnutia , aky pozaduje VW Group pre Predne svetlomety alebo Skodovka ? )  a ine enviro testy, alebo nie ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A prečo si myslíš že každý bude dávať peniaze za havarijnú. Ja osobne ju nemám ani nikdy som ju za celý život nemal a to som odjazdil už na dosť autách. Všímam si tie svetla ako vyzerajú druhým majiteľom. Nie jeden Passat a podobné autá u nás ani nie 10 ročné a už plast zvetralý s povlakom. Ono záleží kde parkuješ či vonku alebo v garáži. Treba kúpu auta brať aj na koľko chce dotyčný auto. Pokiaľ na 5 rokov je to jedno. Čím viac serepetičiek a drahých komponentov, tým väčšia pravdepodobnosť vyšších výdavkov do budúcna. Jednoduché. Neviem si predstaviť po 10 rokoch predávať auto a pred predajom meniť svetlomety lebo vyzerajú ako sa vraví na pohľad špatne. By ma takéto veci silno vytočili. Ja osobne som už 2x zrazil srnu, preto si neviem predstaviť meniť svetlomety za také ceny kvôli praskline alebo zlomených úchytoch, aj keď sa to dá navariť ale nie vždy to ide. Nemal som jedno auto a reálne svetlomet tak po 10 rokoch začne prašivieť plus mínus na dosť veľkej časti áut. Ak parkuješ vonku pred činžiakom kde je nonstop slnko teda na slnečnej strane tak aj za 5 rokov ti od UV slnečného žiarenia zažltne. Automobilky žijú a budú viac práveže v blízkej budúcnosti žiť zo servisov a výmen komponentov. A preto takéto bežné veci čo stáli pár korún pôjdu do veľkých súm, lebo bez svetiel samozrejme jazdiť nemôžeš, ale s deravou sedačkou áno.

Editováno: , autor: RichardSA
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A proč si myslíš že si tu havarijku každý u nového auta nevezme, já ji mám pořád u 7 let starého auta.

 

Kdybych měl peníze na novou fabku tak bych určitě šel do lepších světel jednoduše proto, že se mi osobně mnohem víc líbí a co se týče dalších serepetiček, to že se ti někdy něco vysype to je prostě cena za to, že nechce člověk jezdit v holobytu...

 

Takže když to shrnu sto lidí, sto chutí.

Editováno: , autor: ExecutedDonut
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi máte s autonivelací pravdu. V českém konfigurátoru ani ceníku jsem o ní žádnou zmínku nenašel. Nevadí mi to - jestli bude elektronickou regulaci ovládat elektronika nebo kolečko, už je asi jedno.

 

Že se projektory (halogen, xenon) zanášely a paraboly jsou blbuvzdorné, je pravda. Mnohem větší problém ale byla vypálená parabola v čočce, což snad u LED nehrozí. Vnější plast před prodejem rozleštíte (u garážovaného auta to nikdy řešit nebudu). Výměna po nehodě mě taky trápila (respektive zejména možnost, že odejdou LEDky), ale ani na Octavii není problém sehnat LED světla za rozumné peníze, tak to nevidím černě.

 

Z toho videa mi přijde, že parabolická světla svítí silně, ale distribuce světla už je slabší. V tom budou projektory lepší. A taky LED odbočovací světla budou o něčem jiném než mlhovky. V neposlední řadě jak přibývají na cestách různé služební Fabie, tak mi přijde, že s parabolickými světly bude to auto nudné. :-))

Editováno: , autor: Twisted
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj, nemáte někdo zkušenosti s nákupem auta v Polsku? Všiml jsem si, že tam jsou při stejné výbavě trošku levnější, ale hlavně narozdíl od ČR nemusíte volit pakety ale jednoduše příplácíte pěkně po staru za jednotlivé prvky zvlášť. Hlavní výhody, kterých jsem si všiml:

- auto je levnější 

- lze příplácet za větší nádrž 

- je k dispozici bezdrátový smartlink

- nemusíte mít u MC panoramatickou střechu

- když chcete side assist, koupíte jej samostatně a nemusíte platit za celý travel paket atd.

 

Je to trochu jako s potravinama, kdy tam levněji koupíte identicky označený produkt s lepším složením (výbavy).

Editováno: , autor: Mariacek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

9 godzin temu, Mariacek napisał(a):

Ahoj, nemáte někdo zkušenosti s nákupem auta v Polsku? Všiml jsem si, že tam jsou při stejné výbavě trošku levnější, ale hlavně narozdíl od ČR nemusíte volit pakety ale jednoduše příplácíte pěkně po staru za jednotlivé prvky zvlášť. Hlavní výhody, kterých jsem si všiml:

- auto je levnější 

- lze příplácet za větší nádrž 

- je k dispozici bezdrátový smartlink

- nemusíte mít u MC panoramatickou střechu

- když chcete side assist, koupíte jej samostatně a nemusíte platit za celý travel paket atd.

 

Je to trochu jako s potravinama, kdy tam levněji koupíte identicky označený produkt s lepším složením (výbavy).

 

Kupno fabie v polsku se nevyplati. Proc?

Ano, musite :

- zplatit dph nebo dostat castku zpet. V pripade polska polsky dph cili VAT je vyssi 2% - v polsku je 23%.

- clo

- prelozit doklady na cesky

- spz a spousta dalsich veci

 

Cena je skoro stejna. Kdyz vezmeme nejakou fabie s nejkou vybavou v Cesku a stejnou v polsku nebo skoro stejnou, vychazi to na jedno. Treba podivat na vybavu a jakou cenu toto auto stoji. V polsku jsou auto hur vybavene a jsou levnejsi. V polsku jsou mensi moznosti konfiguraci vybavy. Byly fajn balicky vybavy to je zrusili. No ale coz ......

Muzes kouknout na cennik a vybavu https://www.skoda-auto.pl/_doc/9425cae3-b827-4e41-94c4-c2e9dd489480

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud kupuješ nové auto v Polsku, neplatíš DPH tam, ale tady. Je to EU, žádné clo se neplatí. Ceníky jsem viděl, polsky umím a možnosti výbavy jsou téměř stejné, spíš lepší. Díky tomu, jak už jsem psal, že není tolik paketů. U Superba mimochodem cena při stejné výbavě (kromě) barvy by mě vyšla aktuálně o cca 12% méně. Registrace vozu bude asi stejná jako když z EU dovezeš ojetinu. Promyslím to a případně dám vědět co a jak, tady už nechci být OT...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...