Přejít na obsah

Konfigurace F4 - výběr výbavy


Kubik87

Doporučené příspěvky

@Mariacek ahoj, toho dovozu sa netreba obávať. treba mať ale aj ochotného predajca, lebo napr. v HU, my už ďalšiu Scrosku odmietli predať u všetkých predajcov.

Funguje to nasledovne. Ak kupuješ auto do 6mes alebo 6000km, tak sa berie ako nové a kupuješ ho bez DPH s tým, že DPH musíš zaplatiť podľa štátu, kde registruješ a do 7 dní (teda aspoň v SR). 

Musíš rátať s týmito úkonmi v skratke:

- ak je auto už registrovaná, výstupná stk v krajine

- kontrola originality aj u úplne nového auta v domovskej krajine

- žiadosť o veľký TP, preklad dokumentov pre TP (pri dovoze z ČR do SR to nie je treba a pri dovoze z HU sme to obišli cez známeho)

- ekologický poplatok, pár desiatok eur

- prenosné značky či dovoz na prívese

- ak berieš na firmu, dph neplatíš ani v jednej z krajín (proste ju nemusíš odpisovať postupne)

 

čo by som upozornil, že môže byť komplikovanejšie:

-s niektorým predajcom sa dohodnúť na cene bez dph priamo, či predaji auta na export (poliak isto nebude mať problém-to sú obchodníci)

-platba na účet - nevýhodný kurz, banka si pri platbe v cudzej mene účtuje nezmyselné percentá - pre nás v SR je najlepšie vždy sa dohodnúť v eurách a platba priamo na euro účet -  pri kúpe scali sme toto riešili, lebo nemali euro účet a za platbu na čský chceli 1% zo zaplatenej sumy plus nevýhodný kurz (celkovo to bolo okolo 500 eur v neprospech mňa). nakoniec predajca niekoho našiel s euroúčtom a dali sme to :D

- prenosné špz - najlepšie ak ti vybaví predajca

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem ako je to teraz ale v dobe keď som to ja chcel riešiť to bolo tak. Že objednám auto, alebo kúpim skladové u zahraničného dealera, ktorý mi dá auto na prevozné značky s ktorými prídem domov. Na SK zaplatím DPH a s COC, ktoré vystaví dealer mi napíšu auto na DI, netreba žiadny preklad ani KO. Najlepšie je si zavolať na DI v mieste bydliska, alebo dopravný úrad Odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií.

Editováno: , autor: RichardSA
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje zkušenost s dovozem nové Fabie z Polska z konce letošního března.

 

Bral jsem auto na prodejně, které odřekl polský zákazník, Fabia IV Style s nějakou rozšířenou výbavou. Byla to náhoda, byl jsem zkrátka ve správnou chvíli na správném místě.... I v Polsku se na auta čeká.... I když na prodejně byla na prodej Octavia za 163 000 PLN a nový Superb vyrobený 2022, cenu už si nepamatuji.

Cena auta na prodejně 98 600 PLN, což kurzem přes WISE dělalo 496 944 Kč (1PLN byl ten den 5, 04 Kč). Vytiskly jsme na prodejně polský a český ceník, zhruba je porovnali a zjistili, že v ČR by stejné auto bylo o cca 10 % dražší. Složil jsem zálohu na rezervaci 500 PLN v hotovosti, s tím, že se druhý den ozvu. V ČR jsem ještě ten den prověřil přihlášení, DPH a vše, co je k tomu třeba a druhý den jsem vyrazil do PL. Auto jsem musel zaplatit vč. polského VAT 23%, s tím, že až budu mít auto přihlášené v ČR a zaplacené DPH, oni stornují fakturu s VAT (DPH), vystaví fakturu bez daně a daň ve výši 23 % mně vrátí. Vystavili mně COC, technický průkaz jsem nedostal (nevím, jestli ho vůbec vystavili), zajeli se mnou na registrační úřad, kde mi za 30 PLN vystavili vývozní polskou SPZ na 30 dní a musel jsem zaplatit povinné ručení na 1 měsíc, což dělalo 34 PLN. Auto jsem ten den odvezl a v ČR ještě stihl evidenční kontrolu a zaplatit DPH z polské ceny bez VAT dle denního kurzu ČNB. Duhý den jsem auto bez problémů přihlásil na české RZ a vyrazil do Polska s doklady. Oni si ofotili český TP a platbu DPH a okamžitě stornovali fakturu s VAT a vystavili fakturu bez VAT a VAT ve výši 23 % mně okamžitě převedli na účet.

 

Když pominu, že jsem 3x jel kvůli tomu do Polska, a tři dny kolem toho běhal, zjišťoval a telefonoval, tak náklady byly 64 PLN (cca 330 Kč) a evidenční kontrola. jinak vše stejné jako když koupím auto v ČR. Úspora proti autu z ČR cca 10% a bylo to auto bez čekání a okamžitě.

Klidně bych do toho šel znovu.

  • Líbí se mi 1
  • Díky 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem si všiml, ale škoda, že to nesjednotili i u Monte Carla. U Fabie se rozhodně vyplatí jít do Monte Carla, protože máte v ceně např. metalízu a větší kola, tedy položky za které si asi skoro každý u Style připlatí. V reálu tak oproti Style výbavě zaplatíte o 15 tisíc víc a v tom máte panoramu, lepší světla, couvací kameru atd., takže za dalších 15 tisíc to stojí. U Kamiqu a Scaly u MC bohužel větší kola nebo metalíza v ceně nejsou, takže rozdíl oproti tomu co chcete/potřebujete je mnohem větší. Uvidíme, co bude po faceliftech...

Editováno: , autor: Mariacek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mrzí mě, že Škodovka přestala dělat variantu STYLE - se sportovními sedačkami. Měl jsem rok a půl Style 1.0 TSI 81 KW - lepší světla a nějaké drobnosti. Dneska přemýšlím, že vemu Monte Carlo ve full výbavě, ale jediné co mě odrazuje jsou ty barevné sedačky...

 

Jinak Fabia 4 je jak malá Octavia 4 :))) příjemná, hezká ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono nejen ve Fabii ale i u jiných modelů jsou červené sedačky vopruz, pokud nechcete červenou, šedou nebo černou barvu auta. "Bohužel" ceník je nastaven tak, že se pro Fabii MC fakt vyplatí, tak to člověk musí zkousnout. Doufám, že aspoň u Scaly po FL přijde změna. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 1. 6. 2023 na 14:19, martind_ napsal:

Mrzí mě, že Škodovka přestala dělat variantu STYLE - se sportovními sedačkami. Měl jsem rok a půl Style 1.0 TSI 81 KW - lepší světla a nějaké drobnosti. Dneska přemýšlím, že vemu Monte Carlo ve full výbavě, ale jediné co mě odrazuje jsou ty barevné sedačky...

 

Jinak Fabia 4 je jak malá Octavia 4 :))) příjemná, hezká ..

Mě také chybí možnost style + sportovní sedačky, možnost tažného bez nutnosti skleníku. Nechápu proč v MC je povinnost panorámy, kdyby byla alespoň otevírací...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Od par dnu mame v polsku balickove, paketove fabie. Vysledek je takovy , je draz a hur. U fabie nemuzes mit 1.5TSi . U selectionu a essentialu je pouze litrovka od 80 - 110 koni, U monte je 80 nebo 110 koni. Plus je takovy ze vratil side assist ale v drahym balicku, pakete. Spousta veci uz neni. Nektere veci jsou v vybave, a nektere ne a nejde jejich kupit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...