Přejít na obsah

Výměna oleje


Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...
V 25. 8. 2020 na 17:31, RDMBR napsal:

Ahojte, vy co máte Octu v osobním vlastnictví, měníte olej po zajetí? Dejme tomu v 1500-2000 kilometrech? Nebo už je to zbytečnost?


Je to zbytečnost. Proč? 

Jinak octa (narozdíl od predchozich aut, aspon v mem pripade) ma variabilni interval fakt variabilni ... u predchozich aut to vzdy vyslo na tech 29 - 30 000 km cyklus.

 

octa mi momentalne tvrdi (najezd neco pres 2 000 kkm), ze olej budu vymenovat v cca 22 000 . a to je pomer jizd mesto / silnice / dalnice vicemene stejny u vsech aut. timhle tempem nakonec stejne skoncim u vymeny v 15 tisisich :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 25. 8. 2020 na 17:31, RDMBR napsal:

Ahojte, vy co máte Octu v osobním vlastnictví, měníte olej po zajetí? Dejme tomu v 1500-2000 kilometrech? Nebo už je to zbytečnost?

Kdybych měl škodovku (nejen "octu") v osobním vlastnictví tak bych dělal intervaly výměny po 15k a po 2k bych ho rozhodně neměnil. Před třiceti lety byla jiná doba a dnešní auto ti na opotřebení motoru při domácím ježdění neodejde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On se ale neptal na intervaly výměny, jestli po 15K, nebo po 2K, nýbrž na první výměnu od novoty. Tohle téma se rozebíralo už snad ve všech motorových sekcích zde na fóru a správná odpověď podle mě neexistuje. V první řadě si musí každý majitel říct, co má v plánu s vozidlem dělat do budoucna. Jestli si pořizuji auto na 5 let, tak bych se držel servisního plánu (ikdyž s ním nesouhlasím) 2 roky/30 tis. Servisoval jsem takhle Yeti 2.0 TDI a za 4 roky a 120 tis km byl olej měněn jen 4x a olej nebrala a ani žádné jiné problémy s motorem nebyly. 

Rapida plánuji v rodině držet déle a olej jsem vyměnil poprvé v 2.8xx km a podruhé v 10 tisících. Teď už budu měnit pravidelně co 10-12 tis, což je i roční nájezd cca.

U Touarega tohle dělat nebudu, protože za 3 roky po záruce půjde z domu. 

Suma sumárum, jsem pro brzkou výměnu oleje po zajetí, pokud si chce člověk nechat auto delší dobu. Ano, dnes už se motory nezajíždí jako před 20 lety, ale i tak si motor první km sedá a při první výměně byl olej v Rapidu černý jak bota.

Editováno: , autor: Rapid1.0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Asi bych na to šel z pohledu, co vše negativně ovlivňuje životnost motorového oleje. Bude to:

-          Počet studených startů umocněný stop-strartem.

-          Počet krátkých tras, kdy se motorový olej ani neohřeje na 80 °C.

-          Vytáčení a přetěžování studeného motoru.

-          Malé množství motorového oleje v moderních motorech.

-          Nevhodně zvolený motorový olej nebo střídání specifikace, tedy viskozity.

-          Odfláknutý servis s vypouštěním oleje pod nominální provozní teplotou.

-          Absenci kontrol a dolévání motorového oleje.

Bude toho jistě víc a někdo mě určitě doplní.

 

Co třeba umí opotřebovaný olej:

Zničit kluzné ložisko turba, zakarbonovat ventily, zapéct pístní kroužky, způsobovat samozápaly a tím nadměrně namáhat uložení klikové hřídele atd. Vše opravy minimálně nad 15 000 Kč.

Dejte si proti tomu do srovnání cenu jedné výměny motorového oleje a filtru… Šetříte na správném místě?

TSI motory za mají tendenci protlačovat benzín do motorového oleje hlavně za studena. K tomu auto, pokud jezdí pouze krátké trasy nemá vhodném podmínky pro odpaření benzínu z motorového oleje. Při vytáčení a přetěžování motoru je vždy vyšší otěr, z motorového oleje se stane abrasivní svinstvo.

Bez ohledu na výrobce oleje, bych odhadoval, že pokud jezdíte jako Gándhí a spíš delší trasy defenzivním stylem mohl by si motorový olej zachovat všechny své vlastnosti maximálně 15 000 km, při obvyklém ježdění tak 10 000 km, při dominantním ježdění po městě / krátké trasy cca 7 500 km. Pochopitelně druhý limit je čas, takže po roce výměna bez ohledu na malý nájezd.

Ještě na střední škole jsem slyšel toto: „nejlevnější oprava motoru je výměna motorového oleje“…

Častější výměna motorového oleje může motoru jedině prospět. Snad jen zkuste servis / automechanika přesvědčit, aby místo ocelové podložky vypouštěcího šroubu použil měděnou. Nevěřili byste, jak umí ocelová podložka zničit duralový odlitek olejové vany.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Dolít 0w-20 poradili proto, protože ti auto z fabriky vyjelo právě s tímto olejem, tak aby si ho zbytečně doléváním nemíchal třeba právě s tou 0w-30.

 

No a při klasické výměně ti tam pak šoupnou cokoliv, co zrovna mají na dílně a splňuje normu VW, takže 0w-30 (504.00) je úplně v pohodě, protože prostě můžou. Teoreticky můžeš jít na 3 výměny a pokaždé dostat jiný olej (0w-20, 0w-30, 5w-30).

Editováno: , autor: Rapid1.0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já když u předchozí OIII (1.5TSI) v 9000km musel dolít, tak se mě v autorizáku zeptali na VINko a podle něj mi prodali tu vodovou 0W-20.   Pokud vyměnili všecko, tak to při tom krátkém intervalu potíže dělat nebude, ale jestli si nejseš jistej, tak napiš přímo do ŠA a uvidíš co ti poví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda furt nerozumím tomu hejtu na olej 0w-20. To už někomu z Vás zničil motor? Ano, je to zase řidší olej než bývaly dříve, ale takový trend snižování viskozity už tu je hodně let. Koncern není zdaleka jediný, kdo používá takové oleje a dokonce někteří výrobci používají zcela běžně i 0w-16. Test ve světě motorů, motor (sice 1.0 tsi) na tento olej najel 100.000 km s výměnami po 30.000 km (takže za tu dobu "jen" 3x) a na motoru nebylo žádné měřitelné opotřebení. Pokud by dané motory nebyli s danými oleji kompatibilní, tak to do nich výrobci necpou. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tomuto príspevku tlieskam s jednou výhradou - tiež po prečítaní článku v SM: max 1 rok bez ohľadu na km. Podľa SM pri priamom vstreku olej mení pH a pri dlhšom pobyte v motore začína spôsobovať koróziu.

Takže kto jazdí 10t ročne, výmena 1x ročne (neviem ako je to u škodovky s premenlivým intervalom, Opel má okrem km ešte časový interval, takže si vypýta výmenu oleja za rok aj bez nájazdu). Kto jazdí 80 000 km ročne tak mu to vyjde raz za 4 mesiace, pri 15000 alebo nedajbože 7500 ako to tu niekto píše by som bol v servise každý mesiac.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...
  • o 6 měsíců později...
  • Pawouk umístěno následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...