Přejít na obsah

ACC/Lane assist


bigboban

Doporučené příspěvky

Začínám se učit s ACC a lane assistem. Zkouším pár dní. A mám pár dotazů, hledal jsem tu horem dolem ale vlákno nevidím.

 

1) Po zastavení ACC napíše že je připraven se rozjet ale to vydrží odhadem max 5s pak už musím šlápnout na plyn. V koloně co zastavuje hrozně otravný. Zdá se že oficiálně to přenastavit nejde. Je nějaký fígl případně OBD cesta jak tohle změnit? Zkoušeli jste to někdo?

 

2) Má tam být funkce "jízda v koloně" a ani dle manuálu ani dle webu jsme nepochopil co to je, nebo o co je to víc než jen prostě kombinace ACC+ lane assist.

 

3) Zkoušeli jste někdo obejít nutnost šahat na volant u lane assistu? Máte nějakou "falešnou ruku" nebo jste si ten limit nechali překódovat? Zkušnosti? Tipy na jaký čas změnit?

 

4) Jelikož mám Amundsen, NEměl bych asi mít prediktivní tempomat. ALE. Někdy (málokdy) to ukáže něco jako "blíží se zatáčka jeď 30". Odkud bere tyhle informace? A je to něco jinýho než ten prediktivní tempomat nebo je to přece jenom ono a mám to tam?

 

5) ACC při dojezdu auta co zastavuje na červenou brzdí hrozně ostře a pozdě, že se až leknu že nezastaví. Možná si musím zvyknout. Používáte to ve městě? Zvykli jste si nebo to jde nějak poštelovat? Jaký vliv na "ostrost brždění" má nastavená vzdálenost?

 

6) Má nastavená vzdálenost vliv na to jak daleko auto zastaví pokud někdo zastaví přede mnou?

 

7) Lane assist řídí celkem pěkně v pruhu. V nastavení je jakási vibrace, předpokládám že to má varovat přejetí čáry bez blinkru? Když řízeně pošlu auto přes čáru (přetlačím tlak volantu) tak mi nepřijde že by to vibrovalo. Ale mám pocit že jsem to už několikrát zaznamenal, jakoby to mělo ještě nějakou další podmínku kdy se to spustí? Jak to má přesně fungovat?

 

8) Musím říct že mě pěkně štve a dokonce mi přijde nebezpečný, že lane assist nevaruje "ztrátu čáry". I pilotům v letadle to houká že se vypnul autopilot. Ale tady jedu, vede mě to čárama člověk se na to spolehne a pak najednou naprosto v tichosti to ztratí čáru a v zatáčce jedu rovně. Něco dělám blbě? Nebo je to takhle myšlený?

 

Nějaký další myšlenky a tipy na co si dávat pozor?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen jsem se podivil nad tou poslední připomínkou ohledně "ztráty čáry" - raději vůbec nespoléhej na to, že Tě lane assist provede zatáčkou. Je to značně nebezpečné, hlavně v ostřejších zatáčkách to většinou vypíná. Auto je třeba mít pod kontrolou a ne spoléhat na nějaké asistenty. Rovněž tipy na nějakou "falešnou ruku" raději nezkoušej. Měl jsem přítele, který to zkoušel s nějakou plastovou lahví a již ho nemám. Byl nepoučitelný a na asistenty spoléhal až příliš... Jinak jsem zvědav na odpovědi, mohu pak doplnit i z vlastních zkušeností.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3) Da sa prekodovat ale je potrebne si uvedomit, ze je to len asistent. Zakladna idea je, ze pri zapnutom TA a napr. strate vedomia, auto ta neposle do skarpy ale bude nadalej drzat smer a po case zastavi a vytoci SOS.

 

4) pACC je dostupne aj s Amundsenom. Data berie z mapovych podkladov + citanie znaciek.

 

5) 6) Na toto samozrejme ma vplyv vzdialenost + nastavenie ACC (Sport, Normal, Eco, atd).

 

7) Vibrovanie ak ma pamat neklame funguje len pri hlupom Line Assiste (to je ten neadaptivny). Vibrovanie sa da myslim nastavit v nastaveni auta - ci ma alebo nema vibrovat.

 

8) TA je vhodny len na dialnice pripadne hodne kvalitne a siroke okresky. Opat ako pomocka pri strate vedomia, mikrospanok, atd.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1 hour ago, KarelM said:

Jen jsem se podivil nad tou poslední připomínkou ohledně "ztráty čáry" - raději vůbec nespoléhej na to, že Tě lane assist provede zatáčkou. 

 

Tak já samozřejmě nečekám že mě to provede zatáčkama na okresce kde je o metr dál škarpa nebo strom. Ale dneska jsem jel v Praze jižní spojku co jsou táhlý pozvolný zatáčky. Čáry to má pěkný, několik km to jede "samo" úplně  v pohodě. No ale pak najednou bez varování se blíží další táhlá zatáčka, mám ruce na volantu, čekám že mi to pomůže zahnout a najednou si uvědomím že už kolem skoro kosím čáru a že to jede rovně. To je podle mě prostě na prd, kdyby to aspoň lehce píplo při ztrátě čáry a tedy vypnutí vedení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě přijde, že sis spletl značku a místo tesly sis koupil škodovku. Ta nemá autonomní řízení. Je to jen auto plný asistentů, věnovat řízení se musíš a ne spát za volantem (což mi přijde že bys asi rád     :-D  

Na co si dávat pozor? Na takovýhle řidiče, co si zkouší za provozu na magistrále co auto dělá a pak se někomu podívá do kufru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nechci spát a mít Teslu. Ale jak jsem napsal, mám funkci o který mi Škodovka do manuálu vůbec nenapsala jak to funguje, co to umí atd. A zjistit to můžu jen:

 

  • někde se zeptám nebo si to přečtu - to činím zde
  • prostě to sám vyzkouším

ABS máme všichni a dneska už nikoho nenapadne na sněhu přerušovaně dupat na brzdu. Prostě všichni víme co to umí a přiznejme si každej si to někdy zkusil na ledu prošlápnout jak aby zkusil jak to funguje.

 

A já právě prostě chci vědět co ta funkce umí a neumí a proto se ptám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) znova tukni do packy, nemusis na plyn a auto sa rozbehne. Je to vtedy, ak sa do 3-5 sekund kolona nepohne sama

3) videl som uz flasu a pomaranc na videach, takisto prekodovanie na 60 sekund (aktualne je to asi 15 sekund)

5) 6) nastav si na ACC vacsiu vzdialenost a bude to skor brzdit. NEcakaj, ze ked si nastavit min vzdialenost bude to brzdit skoro...

7) vibracie mozu byt aj ked mas lane assist a mas auto v mrtvom uhle, tak ti vibruje aby si neodbacal

8) strata ciara je len zmena farby ikony zo zelenej na oranzovu, no zvukovy signal by sa hodil tiez

 

Takze necakajme od Skody zazraky, tie stoja min 2x tolko :) vela stastnych km vsetkym

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No Lane Assist mám pořád vypnutý a když řídím firemní auta, které to mají defaultně zapnuté, tak to okamžitě vypínám. Jel jsem s tím(můj S3) jednou a za Prahou na Brno mě to málem poslalo do těch betonových zátaras, když se opravovala D1. To, že auto se drží v pruhu a pak najednou začne najíždět na dělící pruh a nic s tím nedělá ve mně taky moc důvěry nevzbudilo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja osobe mám LA zapnuté stále, s tým, že vibrovanie som vypol, lebo ma to otravovalo, keď som na okreskách zámerne strihal zákruty cez protismer. Mne osobne stačí ak cítim na volante že mi to jemne chce zasiahnuť do riadenia a ja to už potom podľa potreby pretlačím.
Všeobecne ale treba tieto funkcie brať tak, že fungujú dobre iba ak sú dobre namaľované čiary, a treba si dať pozor na to, že to registruje ako čiaru aj dilatačnú medzi dvoma pásmi asfaltu, takže ak je nejaká uzávierka a jazdný pruh je napr. nasmerovaný do protismeru, alebo prechádzate na nejaký opravovaný úsek vozovky, treba držať volant a riadiť, lebo je možné, že on za kraj cestu/jazdného pruhu považuje v tom momente niečo iné. Jednoducho to je počítač, ktorý hľadá nejaké čiary, takže pozor na to!
 

Ešte k vypínaniu LA. Môj svokor ako veľmi skúsený vodič ktorý šoféruje už 42 rokov, LA na svojom aute na okreskách vždy vypína. Spravil tak aj v novembri minulého roka asi 10 kilometrov pred tým ako mal zísť z diaľnice. O 5 minút neskôr mi volal, že mal mikrospánok za volantom a narazil do zvodidiel. Mal brutálne šťastie, že išiel iba asi 100-110 km/h, bola nedeľa ráno, takmer žiadna premávka a suchá vozovka. Auto sa po náraze pekne odrazilo späť do pruhu a stihol zareagovať skôr ako by pobozkal zvodidlá aj na druhej strane, alebo by sa prevrátil. Svokrovi sa našťastie nič nestalo, akurát škoda na ani nie 8 mesiacov starom aute bola za viac ako 8.000 €, auto bolo v servise takmer mesiac, následne sme reklamovali kvalitu práce servisu, kvôli čomu zase bol niekoľko dní bez auta, a farba lakovaných dielov stále nezodpovedá fabrickému lakovaniu, a je to vidieť aj voľným okom.

Toto všetko iba preto, že vypol LA, a to ešte môže byť rád, že jemu sa prakticky vôbec nič nestalo. Fakt zvážte, či vám (alebo vášmu egu) stojí za to ten LA vypínať. 

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já přidám zkušenost. S LA jezdím už pár týdnů. Jezdím po Praze, jel jsem po dálnici, jezdil jsem po Šumavě. A mě ta funkce přijde prostě naprosto super pomocník ideálně v kombinaci s ACC. Boural jsem jen jednou kdy jsem zezadu ťuknul auto jen proto že jsem v koloně kouknul někam do rádia. A tahle sekunda dvě nepozornost nebo mikrospánek jak píše @e1. výše to je přesně ten moment kdy vás může tohle zachránit. Přiznám se že dříve jsem při lovení bonbónu nebo jiné činnosti pro obě ruce občas řídil kolenem (samozřejmě ne ve 150 na dálnici). A to jsou ty momenty kdy LA na těch pár sekund pomůže když před sebou vidíte rovinku nebo popojíždíte v koloně krokem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Mám zajímavý postřeh. Mám Superba 2020 a kolega asi týden úplně nový model, jinak je to víceméně úplně stejný model, výbava atd. U mě vydrží ACC čekat na rozjezd cca 2s on tvrdí že jemu to vydrží čekat cca 15s. Opravdu to škodovka v základu takhle protáhla? To přeci nejde nikde nastavit ne? A šlo by případně ten čas překódovat u mě na delší?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...