Přejít na obsah

Rozvody 1.4 16V 74 kW


lada

Doporučené příspěvky

Ahoj, budu kupovat Fábku 1.2 (47 kW) rok vyr. 2004, najeto 80 tis. km. Od jákého roku výroby se montovaly dlouhé vodící lišty? Nikde tady na foro nemohu najít jasnou odpověd...

Bych ty lišty nechal peventivně a pro svůj klid i vyměnit, ale zase se mi nechce zbytečně vyhazovat prachy. :)

Od roku 2004 jsou napínáky delší, ale 100% to problém s možností přeskočením řetězu neřeší. Já bych po osobní zkušenosti s potkaným motorem a po konzultaci se servisákem do HTP už nešel.

Editováno: , autor: iweck
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

zdar lidi,

včera při cestě domů mě nechalo auto ve štychu:-(

Jedu, nijak rychle, jen lechtám plyn cca 80km/h, najednou slyším nepatrný divný zvuk, myslel jsem, že to bylo v rádiu, bohužel nebylo a v tom vidím, že motor zhasl...

2-3x zkouším startovat a nic...........čily odtah..

no a ted ráno jsem vyrazil k autu, nejdřív kontrola pojistek apod....pak mě napadlo, kouknout se na rozvody a co jsem uviděl bylo děsný, hlavní řemen úpně volnej, strčím pod něj v pohodě prst, tzn. přeskočený rozvody...ach jo...

Od minulé výměny rozvodů, uběhlo jen 76000 km,..myslel jsem, že výměnný interval je 90000km a tak jsem to nechával až na léto.

Nejvíc mě štve, že do ted motor makal jak hodinky, ikdyž je to typ AUB, bral jen cca 0,1l/1000km......

vím, že oprava bude ranec, nemáte někdo podobnou zkušenost?

kam by jste s tím vyrazily? do origo servisu?jaký díly obvykle bývají kaput?

děkuji všem za info

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak už mám auto opraveno,

odprdly to v uvozovkách jen ventily....cca 10 ks ohnutých...Prý je to pravidlem u těchto motorů, jsou dost měkké a díky tomu vše ostatní bývá ok.

Nakonec jsem nechal vyměnit všech 16, nová gufera, nové svíčky longlife, nové rozvody i s pumpou....cena 18k...

Příčina potkání byla rozlomená napínací kladka(ten plast), bolest prý všech 16V VW, bylo mi doporučeno měnit rozvody pravidelně po 60 tisících...Tak si na to dávejte bacha

Editováno: , autor: jardadzegr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím.

Takto vyzerajú ventily keď preskočí remeň, príčina rosypané ložisko v napínacej kladke.

Najazdené 75000km.

Pridávam foto kladky a ventilov.

Material:

Rozvodová sada 190€

Ventily, vodítka, guferá + práca 310€

Tesnenia, kvapalinaG12, skrutky 285€

Demontáž, montáž 178€

post-9796-1272828266,0476_thumb.jpg

post-9796-1272828304,2384_thumb.jpg

post-9796-1272829226,6422_thumb.jpg

Editováno: , autor: alexa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

rokane : já osobně bych nekupoval neznámý značky a hlavně mi připadá, že ty sady nejsou komplet za ty peníze.

já koupil komplet sadu tj.3 kladky a 2 řemeny za cca 3000 u cc-autodíly, což je pěkná cena

alexa: poprvý jsem měnil rozvody při 100 tkm a teď po dalších 60 tkm znova

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dneska prijel z vymeny rozvodu. Mechanik rikal, ze to bylo tak za minutu dvanact. Ukazoval mi kladky, ktery byly rozstipany a remen zbrouseny. Najeto 101tis. Takze urcite priste budu davat vetsi pozor. Vymena cca 7tis.

Editováno: , autor: bidzej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Vyrobca neudava po kolkych km treba menit rozvody. mam 1.4 16V 74kW a v servisnej knizke prikazuju kontrolovat remen po 90tisic km a potom kazdych 15tisic. ziadnu vymenu nespominaju. takze netreba vymienat, . Mne teraz vymenil moj sukromny mechanik rozvody po 174 000 Km, a to tam bol este povodny remen. originalny. Na tychto motoroch nieje nutne vymienat rozvody tak skoro po 100 000 KM.. vydrzia bezproblemov aj 200 000 KM.. toco tu niektory pisu ze treba menit po 90 000 km to je len fama. Menia sa len na diesloch, NnA BENZINOCH TO NIEJE NUTNE. Ved ani vyrobca neprikazuje vymenu.. prikazuje len na diesloch

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

ahojte, budem mat najazdenych 90t a rozmzslam nad vymenou rozvodov, kedze auto sme kupovali ako jazdenku, tak realny stav ani nepoznam. zhodil som ten dekel dolu a remene boli napnute oba rovnako - dost pevne. Ale kedze prvy majitel ich nemenil zarazilo ma, ze remene boli znacky gates. Je to mozne, ze ich skodovka pouziva vo vyrobe ? toto sa mi nezda ? Vdaka Riso

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahojte, budem mat najazdenych 90t a rozmzslam nad vymenou rozvodov, kedze auto sme kupovali ako jazdenku, tak realny stav ani nepoznam. zhodil som ten dekel dolu a remene boli napnute oba rovnako - dost pevne. Ale kedze prvy majitel ich nemenil zarazilo ma, ze remene boli znacky gates. Je to mozne, ze ich skodovka pouziva vo vyrobe ? toto sa mi nezda ? Vdaka Riso

Měnili mi rozvody ve 120 tis. v skoda servise Budějovice , dělají to po 120 tis. a další výměnu mi řekli v 240 tis. km, cena asi 9500,- Kč, ale v pondělí jsem to po netu objednal,ve středu jsem se domluvili po telef. na pátek a za 2 hodiny hotový. Chtěl jsem vyměnit i vodní pumpu, řekli mi , že to není zahrnuto do výměny rozvodů, že jí ale zkontrolujou a jestli bude O.K., tak jí nechají starou. ;) 1,4 16v 2003 r.v.

Editováno: , autor: Casy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj, no ona je 2003 a presne ma najazdenych 88t. Ja vychadzam z toho, ze mam Renault Megane a tam je predpisany interval 120 alebo 5 rokov. Takze som ich chcel vymenit kvoli tym rokom predsa Fabca bude mat 7 rokov. Ale stale mi nejde do hlavy,ze su tam remene gates, mozu byt od vyroby ? A neviete mi poradit kolko brzdovej a chladiacej ide do Fabie 74kw benzim. Brzdovka urcite DOT4 a do chladica G12, len neviem tie mnozstva. Na co sa mam zamerat pri servise 7rokov a 90tisic ? dik Riso

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 6 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...

čau fabiatici,

chystám se pomalu na výměnu rozvodů a koukal jsem na origo škodováckou sadu rozvodů a je v ní 2x řemen, 2x napínací kladka, ale pouze 1x vodící kladka. Ta malá vodící na tom odlitku tam není. Všichni ostatní výrobci (Contitech, Ina, Dayco atd) tu druhou vodící lištu mají v balení. Teď otázka, kdo z vás dával origo rozvody škoda a jak jste to pořešili s tou vodící kladkou? Nechali jste tu původní, nebo jste ji hold dokupovali?

Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...