Přejít na obsah

Felicia 1.3 MPI Výmena prevodového oleje


johan

Doporučené příspěvky

Zdravím , v mojej felde som pred dvomi rokmi menil prevodový olej , dal som Total BV75W80 , podla API GL4+ ,podla popisu výborný pri nízkych teplotách http://www.olejeamaziva.sk/product/total-transmission-bv-75w-80-1l-42/ no a túto zimu ked felda stojí na mraze , ťažko ide radenie rýchlostí , máte niekto podobnú skúsenosť s týmto olejom?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vybrať vhodný prevodový olej nie je vôbec jednoduché. Ten Transmission BV 75W-80 je určený hlavne pre prevodovky Peugeot a má dosť nízku viskozitu pri prevádzkovej teplote (8 mm2/s pri 100 st. C a 49 pri 40 st.C), čo sa mi pre prevodovku Felicie nezdá byť ideálne. Od Total by som za vhodnejší považoval Transmission SYN FE 75W-90 (nemám odskúšané). Tu je možné pozrieť technické listy:

Total TL

Ja osobne používam tento olej Ravenol a som s ním spokojný. Radenie s ním je lepšie, ako bolo s pôvodným (originálnym) olejom:

Ravenol

Tento olej spĺňa aj koncernovú normu VW 501.50, ktorá síce pre Feliciu nie je vyžadovaná, ale rozhodne to nie je na škodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono je třeba vzít i to kolik ta almara toho už má za sebou, kolik nějaký ten olej stojí a skutečný stav kloubů táhla řazení pod vozem. Začni pod autem a uvidíš já jsem promazal první kloub pod podlahou a vyměnil ten druhý u převodovky a nakonec při nízkých teplotách převodovka začala zvonit na volnoběh jak orchestrion a do prodeje auta najela 210tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

predvčerom som feldu dal do vykúrenej garáže a tú kulisu pod autom na radiacej páke som riadne vystriekal silikonovým olejom ,aj všetky ostatné pohyblivé časti radenia a zdá sa že to pomohlo, dnes ráno mínus 13 a žiaden problém s radením rýchlostí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

zdravím Vás,

k téma oleje se vás chci zeptat zda je možné, že pokud nevyměním ojel po 60 tis. km tak že nějak zatuhne v převodovce? Mám najeto 67 tis. a poslední dobou mi jde strašně těžko řadit. Když se to projevovalo v zimě, bylo to tuhým olejem, po chvilce jízdy to bylo zas OK, ale teď je teplo a přesto mám řazení tuhé, a teplota oleje na tom nemá vliv. Může mi někdo poradit čím to je? mám 1.3 50kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma
  • o 2 roky později...

Dal sem tam 75W 90.

Nalil sem tam nějakých 2,3 litru a na hřídelce kolečka náhonu tachometru mi to ukázalo takovouhle hladinu.

Pochopitelně sem před měřením udělal ještě 20km zkušební jízdu aby se olej dostal všude kam má.

Měřil sem až druhej den po ustálení hladiny oleje.

Stačí to? A nebo tam mam ještě trochu oleje krupnout?

IMG_20190804_124420.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...