Jump to content
johan

Felicia 1.3 MPI Výmena prevodového oleje

Recommended Posts

To není olejem ale kulisou dostane se ti voda do uložení kulisi a tam zmrzne pak jde těžko řadit prostříkej tu kulisu olejíčkem.

Edited by voltys

Share this post


Link to post
Share on other sites

ani ne kulisa jak kloub řadící páky a táhla k převodovce, tuhost řazení vlivem teploty jsem skutečně pocítil až při -20 a to bylo tuhé i řízení

Share this post


Link to post
Share on other sites

dík za rady, pozriem to ,ono sa to po cca 5 minutach jazdy vždy uvolní , a včera večer to stuhlo za pol hodinu státia pred hypermarketom , a to som šiel nejakých 15km , možno tam bude fakt niekde voda ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vybrať vhodný prevodový olej nie je vôbec jednoduché. Ten Transmission BV 75W-80 je určený hlavne pre prevodovky Peugeot a má dosť nízku viskozitu pri prevádzkovej teplote (8 mm2/s pri 100 st. C a 49 pri 40 st.C), čo sa mi pre prevodovku Felicie nezdá byť ideálne. Od Total by som za vhodnejší považoval Transmission SYN FE 75W-90 (nemám odskúšané). Tu je možné pozrieť technické listy:

Total TL

Ja osobne používam tento olej Ravenol a som s ním spokojný. Radenie s ním je lepšie, ako bolo s pôvodným (originálnym) olejom:

Ravenol

Tento olej spĺňa aj koncernovú normu VW 501.50, ktorá síce pre Feliciu nie je vyžadovaná, ale rozhodne to nie je na škodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ono je třeba vzít i to kolik ta almara toho už má za sebou, kolik nějaký ten olej stojí a skutečný stav kloubů táhla řazení pod vozem. Začni pod autem a uvidíš já jsem promazal první kloub pod podlahou a vyměnil ten druhý u převodovky a nakonec při nízkých teplotách převodovka začala zvonit na volnoběh jak orchestrion a do prodeje auta najela 210tis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: ben06

Čím si premazal tie tiahla radenia? Čo je k tomu vhodné? Je to predsa len vystavené nečistám, vode...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tehdy jsem to rozhýbal na feldě i favoritu a pravidelně mazal běžným olejem, dnes bych vzal vazelínu ve spreji, na jedné novější felicii jsem si všiml že celý mechanismus byl zakrytovaný v manžetě což zabrání "zamrznutí"

Share this post


Link to post
Share on other sites

predvčerom som feldu dal do vykúrenej garáže a tú kulisu pod autom na radiacej páke som riadne vystriekal silikonovým olejom ,aj všetky ostatné pohyblivé časti radenia a zdá sa že to pomohlo, dnes ráno mínus 13 a žiaden problém s radením rýchlostí

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosím o radu, jaký by měl být ve Felicii převodový olej, je to 1.3 MPI 50kW, a jak často se provádí jeho výměna?

Mohl bych tam dát 80W-90, API GL-4, nebo bude moc hustý? :help::help:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patří tam 75W 75W-80 75W-85 nebo 75W-90. Já osobně používám Mogul Trans 75W, je velmi levný a pro Feldu šitý na míru. Jinak specifikace je API GL-4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdravím Vás,

k téma oleje se vás chci zeptat zda je možné, že pokud nevyměním ojel po 60 tis. km tak že nějak zatuhne v převodovce? Mám najeto 67 tis. a poslední dobou mi jde strašně těžko řadit. Když se to projevovalo v zimě, bylo to tuhým olejem, po chvilce jízdy to bylo zas OK, ale teď je teplo a přesto mám řazení tuhé, a teplota oleje na tom nemá vliv. Může mi někdo poradit čím to je? mám 1.3 50kW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nech rozebrat táhla řazení pod autem, očistit od rzi, rozhýbat a pořádně promazat...a ještě můžeš nechat promazat samotnou kulisu řazení...pak se budeš divit, jak zlehka jde řadit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne olej nezatuhne, ale až ho vypustíš tak v něm uvidíš kovový hoblinky, jak se tře ozubení, hlavně kvůli tomu měníš, jinak ti to tam pak lítá.olej výměn není drahý.vejde se o tam 2, 4 litru.doporučím ti mogul trans 75W, i v -20ti řadím malíčkem. A litr mě stál 125 kč

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dal sem tam 75W 90.

Nalil sem tam nějakých 2,3 litru a na hřídelce kolečka náhonu tachometru mi to ukázalo takovouhle hladinu.

Pochopitelně sem před měřením udělal ještě 20km zkušební jízdu aby se olej dostal všude kam má.

Měřil sem až druhej den po ustálení hladiny oleje.

Stačí to? A nebo tam mam ještě trochu oleje krupnout?

IMG_20190804_124420.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...