Přejít na obsah

Podtlakový regulátor nastavení lopatek turba, ventil N75, měnič tlaku vedení zplodin


keras1

Doporučené příspěvky

Zdarec, tak po 3 letech se rozsvítila porucha motoru a motor spadl do nouzáku. 

V diag. jsem vyčetl špatná poloha lopatek turba. 

Prvně jsem to viděl černě. 

Metodou pokus/omyl bylo zjištěno, že je zpuchřelá/popraskaná vstupní hadička do turba. Opravil jsem jí, vymazal závadu, ale po chvilce tam byla zase. 

Po konzultaci se šikovným mechanikem jsem měl prvně vyzkoušet jestli chodí pístek na turbu který natačí lopatky. Rukou chodil hezky volně. Pak jsem měl dát hadičku do huby a zkusit udělat podtlak. Chodil taky. 

Takže špatnej ventil, který je napojenej na vývěvu motoru.
Dělají dva typy. Jeden je zatavenej plastem a "nerozebíratelnej". Druhej má kolem sebe hlinikovej zapertlovanej pásek. Ten jde s trochou kutilství rozebrat a složit...
Už tuhle závadu rozebírali kluci myslím na Ovcích. 
Potřeboval jsem druhý den ale jet. Takže horkovzduška a nahřáti spoje. Začalo to povolovat až někde kolem 300°C. Je to docela rasovina. 

Ač byla prasklá hadička na výstupu, tím jak je všude potlak, tak ventil nasával bordel i z výstupu a byla zasraná jehla elektromagnetu. Vyčistěno. Pozor kluznou plochu jehly nemazat mazivem, kór ne vazelinou!!!!!! 
Dobře funguje suché mazivo s PTFE ve spreji které doma naštěstí mám.

Zalepeno obyčejným sekunďákem a pusou vyzkoušeno jestli neuchází.

Dáno do auta a vše OK. Už několik měsíců ok.

Pro jistotu jsem koupil ještě novej.
Ventil se jmenuje "Měnič tlaku vedení zplodin [eu]"  číslo dílu je 1K0 906 627 B. Někdy tomu taky říkají Ventil N75... 
Důležité je B na konci - všechny 3 hadičky musí jít na jednu stranu. No nemusí..., šlo by to i přehodit. (ta jedna hadička je jen "přepad" a jde zpátky do sání)

I když prý jsou vetily podobné a zaměnitelné, může tam ale být rozdíl v cívce a jejím odporu...! 

Raději jsem vzal ten co tam byl. 

Malej černej bazmek který je (při pohledu zepředu na motor) vpravo nahoře skoro u čelního skla. Přístup je naštěstí v pohodě.
Měl jsem ho ze škoda-dily za cca 600 Kč.

Opět pozor, taky za něj někde chtějí 2,5tis.! šmejdi.
Ten nový ventil měl být taky lepený jako původní, ale přišel opravdu B ale s hliníkovým pertlem, takže super!!! Dá se kdykoliv dobře rozdělat. Doporučuji se přeptat jaká je verze. 

 

Pokud Vás někdy tato závada náhodou potká, tak aby jste věděli 😉
V servisu si za to řeknou klidně čtyřku👹
Přikládám obrázky obou typu ventilu. 

 

 

6903B848-AED1-EBDA-7330-089E71FB669C_L.jpeg

 

images (1).jpeg

 

Edit:

Já nevím, že ty gumový hadičky stojej za hovno. 

Původně jsem myslel, že je to od kun(d)y, ale parkuju doma a máme psa. 

Zpuhřelý jak hrom. A postupně odchází další. 

Asi číňan když míchal gumu tak byl vožralej. 

  • Díky 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • Pawouk změnil název na Podtlakový regulátor nastavení lopatek turba, ventil N75, měnič tlaku vedení zplodin

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...