Jump to content

Kontrola dotažení šroubů přestavovače vačkového hřídele


tom01

Recommended Posts

@tom01 ano chápeš správně zkoušel sem je dotáhnout a už nešlo, s naším nájezdem bych se toho zatím asi moc nebál, zkontrolovat jestli není olej v rozvodech, jinak by to mělo být ok, co sem se bavil dneska s technikem v AS říkal, že většinou jsou to motory 1.2  nájezd 200tis vic olej v rozvodech a když to člověk neřeší (nezkontroluje) vypadnou šrouby... :)

  • Díky 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Utažení šroubů na přestavovači vačky jsem kontroloval dva roky zpátky a všechno bylo v pohodě (po dvou letech a 21 000km).  Není potřeba kvůli tomu sundávat trubku vedení vzduchu.  Akorát bylo potřeba otočit klikou, abych se dostal k jednomu z těch pěti šroubů.

 

@shmaicNe, není to stejné téma.  Tam se mluví o šroubech, co drží vačkový hřídel (pod víkem ventilů).

P1210220.JPG

P1210217.JPG

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Chci si koupit bazarovku FIII a z tohodle mám trochu mrákoty. Myslel jsem si, že se na tuhle kontrolu vyprdnu, ale vypadá to, že se nejedná o zas tak vzácnou závadu tohoto motoru.

 

Nemusí se tedy vyndavat ani sání, stačí odmontovat jeden šroub, uvolnit dvě sponky a z boku kryt vytáhnout? Neví někdo, zda to při výkupu v áčkách či bazarech ze Škody Plus automaticky kontrolují? Velmi mě zaráží, že to není v servisním plánu prohlídek i přesto, že tato závada dokáže zničit motor.

Link to comment
Share on other sites

Dobrá no, tak uvidíme, v bazaru se na to poptám a kdyžtak to nechám zkontrolovat až během prohlídky v servisu. Je fakt, že se aut s tímto motorem prodá spousta a pochybuju, že by to byla běžná kontrolní činnost. Automechanik nejsem a při své šikovnosti bych to tam určitě nedal zpátky 😄

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
V 16. 4. 2023 na 22:22, Míša napsal:

Jinak pro info, na šrouby přestavovače je TPI, ale kontrola předepsaná opravdu není. TPI mluví jen o tom, že když se to podělá, má se to vyměnit, tedy komplet přestavovač, kryt, šrouby a také rozvody, ale ty jenom pokud jsou poškozené nebo zaolejované.

Prosím nemáte někdo to tpi nebo alespoň jeho číslo ,název nebo indentifikator?

Edited by zwan
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tak bohužel mne potkala tato nepříjemná závada cca 2 týdny zpět u mé Fabie rv. 2018 /60k km. Chvilku po startu motoru se z něj začaly ozývat silné bouchavé zvuky. 

 

Nechal jsem odtáhnout do servisu, tam mi řekli, že se uvolnily šrouby na přestavovači a že je třeba ho dle TPI vyměnit - rozvody byly ok. 

 

Vzhledem k tomu, že jsem měl cca 1-2dny po záruce tak mi to škodovka uznala na kulanci až na nějaké drobné. 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Škodovka se k tomu má následovně...

V záruce je asi vše jasné, pakliže máš pravidelné servisy. V jiném případě, je to na výrobci zda to uzná.,

Po záruce... do 5 let/150000km je možnost kulance od výrobce plus podmínky výše.

Potom už je to standardní komerční zakázka.

Kulance je dobrovolná spoluúčast výrobce na opravě a nevztahuje se na všechny opravy, resp materiál a práci.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Keď kontrolujete dotiahnutie skrutiek - ako to robíte ? Podľa manuálu sa doťahujú na 8Nm+45°, takže povedzme že ak ich skontrolujem momentovým klúčom nastaveným na 10Nm malo by to stačiť ? Doteraz som kontroloval len klasickým L klúčom či niesu úplne povolené (plus som ich označil farbou aby som videl či nieje farba prasknutá a teda či sa nepohli), no to nieje asi najideálnejší postup.

 

Moje auto z 2019 má 140k km a neboli uvolnené - inak zaujímavé že niektoré prestavovače z foto sú matné a iné lesklé, majú teda inú povrchovú úpravu a možno aj iného výrobcu.

IMG_5961.JPG

Link to comment
Share on other sites

Ak sa tieto skrutky doťahujú na moment+uhol (8Nm+45°) tak sa pravdepodobne jedná o TTY skutky (torque to yield) a teda sa vždy po povolení musia kúpiť nové, nesmú sa dotiahnuť 2x. A čo som sa dočítal tak tie skrutky by mali byť nejak podlepené už z výroby, alebo na sebe majú lepidlo keď sa kupujú nové ?

Edited by Dendooo
Link to comment
Share on other sites

Tak úprimne nechcem mať problém ak sa niekedy bude musieť prestavovač napr. vymeniť alebo pretesniť. Radšej kúpim nové šróby a vymením ich ak sa už majú podlepovať. 

Osobne mám problém 2x použiť TTY šróby hocikde, ale viem že niekto nerieši a "recykluje" aj šróby hlavy, ojníc... Ja som na to alergický.

Link to comment
Share on other sites

bud alergicky na co chces , ale hladaj radsej vo veciach rozum

 

su to pojebane sestky srobiky ktore drzia dekel nic viac , vykrutia sa vibraciami aj to nie vsetky , niektore maju na sebe lep ine nie , keby ma kazdy onanovat nad takouto blbostou ako nad raketoplanom tak nedojdeme nikde ... som zvedavy ci aj na naprave a inde vymenis vsetko ako patri kedze v koncerne 80% skrutiek sa ma menit ... chora doba , chore postupy , len dokola vyrabat a minat suroviny 

Edited by suri.
  • Pozitivní 3
  • Negativní 1
Link to comment
Share on other sites

Nič v zlom, ale podľa toho potom vyzerá CZ/SK vozový park. Ak človek nekúpi nové auto alebo auto do 2r ktoré ešte nenapadol kutil/šetrič tak sa nestačí čudovať čoho sú ľudia schopní a aké škody dokážu napáchať.

Ide o rozvody a tam mením vždy všetko za nový diel, aj 6-tku šróbik. Ak na auto nemám tak ho nekupujem, šetrenie pár eur na podobných veciach je extrém.

 

  • Pozitivní 1
  • Negativní 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...