Jump to content
ZoS

Zadní stěrač

Recommended Posts

Zdravím, prosím o radu: nefunguje zadní stěraču FA´94 . zkoušel jsem vyměnit motor ale je to stejné - nejde. Zajímavé je že jak přestal fungovat stěrač - nejde ani motorek - ostřikování skla. Je to nějak propojené ?? Spínač ( u volantu ) je ok zkoušel jsem elektriku, na konektoru u 5. dveří kde je motorek napojen po sepnutí se ukáže napětí ( impulz ) . Už nevím, kde by mohla být zrada . Díky za případnou pomoc (radu ).

Předné stěrače a ostřik funguje.

Díky Z. S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

něco podobnýho sme řešili u favorita u dědy...........podobný problé, vy,ěmili jsme motorky a konektory pak sme zjistili že to byla jen vypálená pojistka

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZoS: Mel jsem neco podobnyho, sterac proste nechodil - jak se pak ukazalalo, puvodni majitel ho asi leta nepouzil.

Chtel jsem koupit novej motorek, ale kdyz jsem zjitil cenu, rekl jsem si, ze se to na nejdriv podivam. S tatou jsme motorek kompletne rozebrali a zjistili jsme, ze pohaneci osicka byla zatuhla (zarezla) v pouzdru. Vycitit, rozhybat, promazat, slozit a sterac makal bez problemu 3 roky az do prodeje Favorita.

Jen mi tam nestimuje ten ostrik, neni to jen nahoda - pojistka, cerpadlo???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím,

díky všem za rady, ale jelikož dost jezdím tak zadní stěrač používám - takže stím že by zatuhnul to nebude. Přestal fungovat jak mávnutím proutku :) , a taky mne to zarazilo že nejde ostřikování. Pojistky atd jsem proměřil . Na kontaktech v zádu na motoru mám napětí . Už jak jsem psal - mněnil jsem i motor - a je to stejný.

No asi to nechám prověřit nekým kdo dělá auto eletriku. Kdyby další nápad, tak díky všem.

Z.Š.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaký to napětí s měřil, máš napětí na obou drátech červenej,černej, jeden je trvalých 12V a druhý ten impuls. Trvalých 12V je přes pojistku č 5, impuls přes páčku. Taky je důležitý aby byl ukostřenej motor pod šroubek co drží spz. A kostra tam je? Svítí ti zpátečka a zadní mlhovky s topením okna?Kdy měříš to napětí na motoru, když ho máš zapojenej? Měř to kompletně zapojený tak se ti ukáže jestli tam není někde přechoďák. Podle mě je přechoďák v páčce, nebo je zlomenej drát v přechodce do pátých dveří. Taky bývají studeňáky zespodu na pojistkovým panelu.(ale to by nešly ani přední)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já bych to tipoval na nalomenej kablík v tom gumovém husím krku co je u pátých dveří. Měl jsem stejný problém. Napětí tam šlo, protože se to tam šlusovalo, ale proud žádný .... :disgust:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja by som sa tiez chcel spytat ohladom stieracov na Favorite.

Zadny stierac mi tiez prestal chodit. Stalo sa to v zime, ked som pocas jazdy chcel zotriet sneh zo zadneho okna a nic... stierac stal na mieste a ked som potom odstavil auto, zistil som ze gumicka bola primrznuta ku sklu :kuk: .

Uvolnil som to primrznute a skusil pustit stierac a.. a nic ani sa nepohol. Potom som skusal merat napetie v kablikoch a 12V tam prichadzalo. Tak som to nechal tak s tym ze som asi spalil motor na stieraci, ked som ho pustil primrznuty a on sa stale snazil stierat ale primrznuta guma ho nepustila.

Az ked citam toto tuna tieto prispevky, uvazujem preco sa nespalila poistka a ci ma poistku kazdy stierac zvlast, ked predne stierace mi isli a aj stale idu. Najprv by sa mala poistka pretazit a prerusit a nie aby motor odisiel, nemam pravdu? Ved na to tam tie poistky su !!!

Napetie na kablikoch som meral pri odpojenom motorceku ;) Zacinam uvazovat o tej kostre, svetla mi idu, ale ta kostra mozno neni az taka 100% a na svetla staci a ked motorcek ma vyssi vykon, na to nemusi stacit hmm..

No ale teda este raz to pojdem vsetko premerat a pripadne rozobrat aj ten motor a zmerat vinutie ci je ok. ;)

A este jedna otazka. Predny stierac mi ide, ale nefunguje mi na nom ten "dojazd". Teda ked vypnem stierac, tak zastavi tam, kde prave je, aj v strede okna :kuk:

Myslim ze bude vadny ten kontakt v motorceku, ktory zabezpecuje dokoncenie stieracieho cyklu. Mal to niekto rozobrane? kde ten kontakt v motorceku najdem? da sa to opravit? Ak by som mal ten zadny stierac "kaput", da sa ten kontakt prehodit do predneho stieracu? (v tom zadnom ni dojazd fungoval...) su tie motory rovnake?

Alebo sa s tym neda nic robit, teda neda sa to opravit a ked nechcem kupovat novy motor, tak robit ako doteraz, ze ked vypinam stierac, tak striehnut kedy bude v zakladnej polohe a vtedy vypnut :p Hehe niekedy sa mi to podari aj na 1x lol

Edited by BEDUIN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...