Jump to content

Žere olej, ztrací se voda a hůř startuje


VladaTP

Recommended Posts

Ahoj,

kamos ma nasledujici problemy s Octou TDI 66kW, kde muze byt zavada, pokud jich neni vice najednou? :-(

- zvysena spotreba oleje - cca. 1,5-2l na 15000 km

- ztraci se chladici kapalina - cca. 1-2l na 2000 km

- hur startuje a bezprostredne po nastartovani se vyvali bily kour

- unik oleje ani kapaliny neni nikde viditelny

- olej je cisty, chl. kapalina taky

- jede to normalne

- topi to normalne a teplomer je po zahrati stale na 90 st.C

- VAG zadne zavady nehlasi

- trochu mu pry vylezla spotreba, ale to muze byt tim, ze jezdi jak hovado;-)

Ma to najeto 90 tis. km

Nejake napady? Co lze zkontrolovat?

Diky V.

Link to comment
Share on other sites

asi mu to někde fučí těsněním pod palicí.

To me taky napadlo, ale na to je snad pri 90 tis. km celkem brzy, ne? Mel jsem tenhle problem u Escorta, jenze ten mel nalitano 250 tis.

V lepším případě těsnění, v horším hlava. A jestli jezdí jako hovado hned jak to natočí a nenechá to pořádně zahřát, tak se spíš divím, že to těch 90tkm vydrželo.

Link to comment
Share on other sites

Pokud by šla voda do oleje hulilo by to pořád bílej kouř. A ne jen po nastartování. Kdysi jsem měl Tipo TD a u něj hlava praskla. Když jsem s tím jel tak za mnou byl bílej kouř jako když mám za zadkem dýmovnici.

To kazdopadne, ale taky by byl bordel v oleji, coz neni.

Kazdopadne diky za napady. Reknu mu to, at si to prebere...

Link to comment
Share on other sites

Vždyť se to dá diagnostikovat. servis Škoda na to má spec přípravek, kterým se natlakuje chladicí okruh a pozoruje se pokles. Taky po nastartování se potom může tak jak jsi říkal vyvalit ten obalk, protože bude voda ve válci. Takový přípravek se dá vyrobit i doma.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tak ted mu to pro zmenu uz cca. 600 km nevzalo zadnou chl. kapalinu, pri tom pred tim mu to spolklo treba 1 litr na 200 km. Nema nekdo napad, cim by to mohlo byt? Kdyby bylo v haji tesneni pod hlavou nebo hlava, tak se to prece nemuze samo opravit ;-)

Link to comment
Share on other sites

Tak ted mu to pro zmenu uz cca. 600 km nevzalo zadnou chl. kapalinu, pri tom pred tim mu to spolklo treba 1 litr na 200 km. Nema nekdo napad, cim by to mohlo byt? Kdyby bylo v haji tesneni pod hlavou nebo hlava, tak se to prece nemuze samo opravit ;-)

tam právě může být drobná netěsnost, která se zvětšuje s nižší teplotou motoru a než se motor zahřeje, tak to tam chčije. A teď je teplo. V půlce prosince ale jak si vzpomínám trošku mrzlo. Tak to by tak odpovídalo.

Link to comment
Share on other sites

To je divny, vzdyt ted bylo celkem teplo (i pres 10 stupnu) a vzhledem k tomu, ze casto lita po dalnici, tak se to vzdy zahreje...

jenže, čím větší kosa, tím studenější motor, tím víc se materiál smrskne, tím větší díra. Ne naopak, jak jsi to pochopil.

Link to comment
Share on other sites

To je divny, vzdyt ted bylo celkem teplo (i pres 10 stupnu) a vzhledem k tomu, ze casto lita po dalnici, tak se to vzdy zahreje...

jenže, čím větší kosa, tím studenější motor, tím víc se materiál smrskne, tím větší díra. Ne naopak, jak jsi to pochopil.

Aha, tak to jsem to fakt blbe pochopil :)

Link to comment
Share on other sites

Fakt to bude zřejmě těsnění pod hlavou. Přesně podobné příznaky jsem měl kdysi dávno u jednoho auta. Bílý kouř po nastartování, voda fuč, pak zase ne, teplota OK... A přesně jak píše TomasB, těsnění pod hlavou s malilinkatou dírečkou. Nebyla na první pohled ani patrná... U dieselu, a přeplňovaného obzlášť, bych však s výměnou neváhal... Jestli to pak odnese hlava, tak kamarád pozná nevýhodu dieselu až bude muset sahnout pořádně hluboko do kapsy...

Edited by Aidolon
Link to comment
Share on other sites

Fakt to bude zřejmě těsnění pod hlavou. Přesně podobné příznaky jsem měl kdysi dávno u jednoho auta. Bílý kouř po nastartování, voda fuč, pak zase ne, teplota OK... A přesně jak píše TomasB, těsnění pod hlavou s malilinkatou dírečkou. Nebyla na první pohled ani patrná... U dieselu, a přeplňovaného obzlášť, bych však s výměnou neváhal... Jestli to pak odnese hlava, tak kamarád pozná nevýhodu dieselu až bude muset sahnout pořádně hluboko do kapsy...

teď se jednomu provalila voda na Audině a má pěkně zaděláno...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...