Přejít na obsah

Motor 1.6 16V 77 kW


mvh

Doporučené příspěvky

ahojky. mam 1,6 16V fabku a dela mi to taky.v zime to dela vic.myslel sem si,ze motor nema benzim,ze musi do tict.ale tim to asi nebude.

nedela to kdyz to nechas chvilku rahrat.(nez spadne sitic-poznas podle spotreby palubniho pocitace.kdyz klesne)pak muzes vyzazit jak chces a uz to nedela.kor v zime.a i se ulevi motoru na treni

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

3,6 litru oleje splňující normu:

VW 501.00, VW 502.00 nebo VW 504.00 pro specifikaci QG0 a QG2. 

VW 504.00 alternativně VW 503.00 pro specifikaci QG1

 

Za mne MOBIL 1 NEW LIFE 0W-40 - z důvodu častých studených startů a kratšího popojíždění.

 

Výměnný interval pro QG0 a QG2 je 1 rok nebo 15 000 km - podle toho, co nastane dříve.

U QG 1 je to max 2 roky nebo 30 000 km - podle toho, co nastane dříve.

 

Měním samozřejmě i olejový filtr - kupuji originál - číslo dílu 03C 115 562 

Utahovací moment krytu filtru je 25 Nm, výpustného šroubu 30 Nm

Editováno: , autor: .Honza.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Díky za odpověď...chtěl bych se ještě zeptat co se týče benzínu do 1.6ky jestli tam můžu bezproblému nalejt plnou nádrž Naturalu 98 nebo nějakej 100oktan a jestli s tím má někdo zkušeností co se týče chodu motoru, akcelerace, spotřeby tad... Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tankovať 98+ benzín určite môžeš, a teoreticky by to malo ísť aj trochu lepšie, ale či to reálne pocítiš zistíš iba ak tam tú plnú nádrž naleješ, a pred tým 95 ideálne vyjazdíš až do dna. Vzhľadom na to že môžeš cítiť aj placebo efekt, tak podľa možností sa dohodni s manželkou alebo s niekym aby ti tankovali nejaký čas pravidelne auto a aby ti tam raz dal(a) tú 98-ku alebo 100-ku, a nepovedal(a) ti o tom. Ak to sám zistíš, tak pre teba má drahší benzín zmysel, ak nie, tak môžeš ostať pri 95-ke.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Lidi.... To cukání dělá bohatší směs z důvodu rychlejšího zahřátí, studeného motoru. Je tam elektronicky jinak nastavený předstih, proto to někomu může připomínat starou Škodu 120. Motor je i hlučnější, je to ale v pořádku a netřeba se tím znepokojovat. Proto i zvýšené otáčky a větší spotřeba. Stejně je nejideálnější, nechat po startu motor na volnoběh 1-2min. a teprve pak se rozjet. Nebo je potřeba být při studeném motoru opatrnější při rozjezdech. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Dobrý den

 

Předem se omlouvám že vzkřišuji staré a dlouho mrtvé téma, ale třeba se najde někdo kdo bude uvažovat o fabii 1.6 z druhé ruky a ocení trochu informací o púvodu a charakteristice tohohle motoru:

 

1) 1.6 16v NEPOCHÁZÍ z 1.6 SR (MPi 74/75kW), ale spíše z 1.6 AEE (MPi 55kW z Felicie a prvních ročníků jedničky Octy) - narozdíl od SR který má hliníkový blok a podčtvercovou charakteristiku je 16v stavěný na starém, osvědčeném litinovém bloku s nadčtvercovou charakteristikou (zdvih > vrtání, takové motory se chovají tak trochu po dieselovsku - nedosahují takových max. otáček a nenechají se tak ochotně vytáčet jako podčtverce, ale táhnou "odspoda", tzn. mají vyšší max. kroutící moment který se dostavuje už při poměrně nízkých otáčkách, což je přesně to co řidič ne-závodník potřebuje při klidné jízdě za běžného provozu)

 

2) z 1.6 16v je MPi, tzn. má nepřímý vícebodový vstřik - "papá" tedy sice trochu víc než FSI, protože si nedokáže tak přesně dávkovat a časovat dodávku paliva do spalovacího prostoru, ale narozdíl od něj zbaští s chutí Natural 95, případně jeho mix s E85

 

 

1.6 16v je motor, který v prvních FII zaplňoval "díru" v nabídce motorů prvních Fabií, kde byly motory slabé (1.0 Junior, 1.2 HTP,1.4 MPi OHV, 1.4 16v), pak dloooouhé nic částečně zaplňené diesely 1.9 SDI a 1.4 TDI a pak až motory silné (2.0 MPi, 1.9 TDI, 1.9 TDI RS). 105k je pro běžnou jízdu víc než dost, kroutící moment je srovnatelný s 1.2 TSI, navíc se dostavuje při nižších otáčkách a bez prodlevy turba.

Editováno: , autor: Sancho89
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jel jsi vůbec někdy s tímto motorem a s 1.2 TSI? Vypadá to totiž, že ne. Jinak bys nemohl napsat, že krouťák je srovnatelný s TSI, to není ani náhodou. A v jakých že to otáčkách se má dostavovat? Vemu to čistě papírově: v 1500 ot. cca 115 Nm oproti 175 Nm u TSI... Maximum je 153 Nm při 3800 ot. oproti 175 Nm v rozpětí 1500 - 3500 ot. u TSI. No a čistě pocitově při jízdě je to stejný hmatatelný rozdíl. Jediné co sedí, je tvoje poznámka, že se nepříliš ochotně vytáčí. Spotřeba taky nic moc není. Snad jediná výhoda oproti TSI je, že se ta 1.6 16V tolik nesype. Ale zase jich tady není tolik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

ahoj mam tento problém u 1.6AT pri startováni motor naskoci a pak proběhne takovy srasny zvuk jako když nezajizdel pastorek starteru u š120 a bral to po zubech nevim jak jinak to popsat :) ,kamarad mi řekl  ze by to mohl delat vlnovec u vyfuku druhy zase ze nejake hydrostely  konroloval jsem olej je tam 3/4 na merce mam long life 5W30 vymena by mela proběhnout ted na podzim,dolil jsem cca pul litru,ted toho moc nenajezdim jen kratke trate.zadná kontrolka nesviti,ted se mi nekdy zvysi volnobeh na cca 1000ot  .staci trochu pridat když stojim a ustali se to v norm otackách.ted jsem jel trasu cca 750km a vse se zda ok spotřeba i tah . vim ze se to takle tezko urcuje ,ale co by to mohlo způsobovat.dik

Editováno: , autor: bubakk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj chlapi. Mám taky 1.6, 16v ve Fabii II. Chtěl jsem se zeptat. Taky když nastartujete studený motor, máte ho hlučnější než po zahřátí? Zvýšené otáčky po startu samozřejmě jsou, poněvadž je tam sitič. Ale i když klesnou, tak mi přijde motor hlučnější než po ohřátí (po cca 2.min. jízdy). Mám najeto 68.000km. Je to normální jev?? To je jak tišší dieslový projev :-) . Po zahřátí to pak pěkně ševelí, jak šicí stroj :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

u mého problému z divnym zvukem po nastartovani , viz o pár příspěvků výše , rekli mi ze to je problém s natlačením oleje a  zpusobuje to asi prestavovač na vačce , tak otázka zní , jak vážný problém to je a co to muže dál způsobit ?  cena opravy cca 10 - 15tis kaček .  zatím mechanik vyměnil řetěz + napínák+ těsnění a vyčistil sací koš + výměna oleje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Dobrý den

 

Předem se omlouvám že vzkřišuji staré a dlouho mrtvé téma, ale třeba se najde někdo kdo bude uvažovat o fabii 1.6 z druhé ruky a ocení trochu informací o púvodu a charakteristice tohohle motoru:

 

1) 1.6 16v NEPOCHÁZÍ z 1.6 SR (MPi 74/75kW), ale spíše z 1.6 AEE (MPi 55kW z Felicie a prvních ročníků jedničky Octy) - narozdíl od SR který má hliníkový blok a podčtvercovou charakteristiku je 16v stavěný na starém, osvědčeném litinovém bloku s nadčtvercovou charakteristikou (zdvih > vrtání, takové motory se chovají tak trochu po dieselovsku - nedosahují takových max. otáček a nenechají se tak ochotně vytáčet jako podčtverce, ale táhnou "odspoda", tzn. mají vyšší max. kroutící moment který se dostavuje už při poměrně nízkých otáčkách, což je přesně to co řidič ne-závodník potřebuje při klidné jízdě za běžného provozu)

 

2) z 1.6 16v je MPi, tzn. má nepřímý vícebodový vstřik - "papá" tedy sice trochu víc než FSI, protože si nedokáže tak přesně dávkovat a časovat dodávku paliva do spalovacího prostoru, ale narozdíl od něj zbaští s chutí Natural 95, případně jeho mix s E85

 

 

1.6 16v je motor, který v prvních FII zaplňoval "díru" v nabídce motorů prvních Fabií, kde byly motory slabé (1.0 Junior, 1.2 HTP,1.4 MPi OHV, 1.4 16v), pak dloooouhé nic částečně zaplňené diesely 1.9 SDI a 1.4 TDI a pak až motory silné (2.0 MPi, 1.9 TDI, 1.9 TDI RS). 105k je pro běžnou jízdu víc než dost, kroutící moment je srovnatelný s 1.2 TSI, navíc se dostavuje při nižších otáčkách a bez prodlevy turba.

Citace z knihy AUTOMOBILY ŠKODA - FABIA II (nakladatelství GRADA 2008): Motor 1.6 77kW MPI 16v - Svou konstrukcí je odvozen od motoru 1.6 85kW FSI.Blok válců je vyroben z hliníkové slitiny.U motoru 1.6 77kW je použito plynulé přestavování vačkového hřídele sacích ventilů.Olejové čerpadlo je zde poprvé použito regulovatelné dvoucentrické. Pomocí něj je možno v celém rozsahu otáček motoru udržovat tlak oleje přibližně na hodnotě 0.35 MPa.   Autor knihy Jiří Schwarz. Kniha napsána s použitím informací od výrobce Škoda Auto a.s.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak, taky jsem se na to kdysi dotazoval:

 

Vážený pane, 

děkujeme za Váš e-mail. Níže uvádíme stručnou charakteristiku motorizace 
1,6 16V/77 kW pro vozy Fabia a Roomster

- blok válců a hlava válců ze slitiny hliníku
- plastové sací potrubí
- vzduchový filtr sání umístěn přímo na motoru
- pohon vačkových hřídelů řetězem
- bezdotykové zapalování se 4 zapalovacími cívkami
- plynulé přestavování polohy vačkového hřídele sacích ventilů
- katalyzátor v blízkosti motoru
- olejová vana ze slitiny hliníku
- olejové čerpadlo s regulací tlaku oleje

S pozdravem a přáním hezkého dne

Daniela Auerhannová
info@skoda-info.cz
Škoda Info-Line: 800 600 000

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Dneska ráno jsem nenastartoval. Včera byla zima větší a bez problému start několikrát za den. Dneska přijdu k autu, ometu, odemknu, budíky, světla vše svítí, ale místo nastartování se ozve jen cvak a nic. Zkouším znovu a opět cvak a nic. Budíky a světla dál svítí bez pohasnutí. Tak změřím baterku má 12,1V dám ji dobít chvíli, má 12,7V a zase cvak a nic, startér se ani neotočí. To cvkanutí je jakoby nějké relé, ne ten starter. Myslíte že je zamrzlý nebo to je něco jiného? Může to dělat imbobilizer třeba? Ale není mi jasné že tak z ničeho nic. Špatný startér by aspoň chrastil..

Editováno: , autor: Sicco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pak jsem přišel odpoledne a zkusil a nastartovalo napoprvé, divné.. tak jsem baterku nechal přes noc dobít. Ale že ani přes kabely to nechytlo nic. V servise že pry zamrzl startér, tak nevím jak je něco takového možné v -4, to by pak pulka aut nejezdila :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám 122tis a baterka je nejspíš původní 5,5 roku, ale tou to nebylo, auto by nastartovalo přes kabely. DOocela mě to štve, protože měnit startér není levná záležitost a takto nemám jistotu, že ráno nastartuju. Servisák mi říkal, že ve startéru občas zamrzne nějaká kotva, tak po něm mám poklepat kladívkem.

 

Jinak když už jsem zmínil tu baterku, kterou budu nejspíš měnit? jaká tam kapacita? 45, 52 nebo 60 Ah? nechce se mi to celé demontovat, nah orním víku to psané není a na boku je to zabalené :/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baterka se dávala obvykle podle výbavy a motorizace, avšak i tak jsou někdy rozdílné kapacity. Zkus si tu baterku změřit metrem, jaké má rozměry a podle toho koupit novou. Větší jak 60Ah se do Fabií tuším nedávaly, takže když koupíš tu, chybu neuděláš. Já do svého auta kupoval nedávno Varta Blue Dynamic 60Ah, která byla rozměrově identická s původní 60Ah baterií kterou jsem tam měl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...