ModraLava Posted February 29, 2024 Share Posted February 29, 2024 Zdravím všechny. Mám faceliftovýho Kodiaqa a jednu chvíli jsem uvažoval o novém Kodiaqu druhé generace. Na prvních obrázcích vypadá, že je o hodně větší. Uvádí se, že o 70 litrů atd. Rozvor má ale jen o 1mm větší, tedy nula nula nic. Hodil jsem přes sebe dva obrázky z boku auta 2023 vs 2024 a užasnul jsem. Přikládám obrázek. Nový Kodiaq má být o 6cm delší. Reálně je ale využitelný rozdíl (alespoň pro mě) zanedbatelný. Větší prostor nahání výškou a jinak položeným zadním oknem. Tedy něco, co téměř nevyužiji. Kapotu a boky má vyhnané o hodně výš. Tedy jde spíš o efekt velikosti, než využitelnost. Teď už to na mě působí tak, že můj důvod (větší prostor) reálně odpadá. Pro mě rozhodně překvápko. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawouk Posted June 20, 2024 Share Posted June 20, 2024 Kodiaq I vs II.pdf 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ra-Deck Posted November 21, 2024 Share Posted November 21, 2024 Ahoj Všem, v současné době mám Kodiaq FL a uvažuji o koupi Kodiaq 2, ale... "Nové" benzínové motory 1,5TSI dostaly servisně velmi nákladné trakční baterie - MILD malou a Plug-in poměrně velkou. (tím se srovnaly náklady u většího nájezdu a stáří auta s motorizací TDI, kde bude stát raketu výměna DPF). Otázka je co udělá nové častější vypínání vnitřních válců s karbonováním motoru. "Nové" nafťáky nebyly nijak přepracovány co se týče u většiny z nich katastrofické spotřeby oleje zejména u silnější naftové verze. Ta slabší verze má obecně spotřebu oleje menší, ale často u ní dochází k netěsnosti gufera na klice - na rozdíl od silnější verze, která olej díky velkým výrobním tolerancím a slabým stíracím kroužkům na pístech spaluje olej ve válcích s naftou a pomalu a jistě zasírá DPF. Ta slabší verze TDI vám zase krásně nakonzervuje podvozek kvůli špatnému těsnění na klice uloženého v plastovém(?!) krytu na bloku motoru - pokud o to nestojíte dá se řešit výměnou modifikovaného těsnění na klice - ale je to poměrně náročná záležitost. Pokud nebudu dál řešit motorizace a zcela novou ergonomii ovládání tak mi přijde, že Kodiaq 2 je oproti jeho předchůdci chudší o: - měkčené plasty a tapec na zadních dveřích, kde jsou na novém pouze tvrdé plasty a plastová imitace kůže. - KESSY odemykání na zadních dveřích, kde na novém lze dotykově otevřít pouze dveře přední - vnitřní filcová výplň přední schránky před spolujezdcem, kde nový má jen tvrdý plast - el. zásuvka na 230V AC 150W, kde nový má možnost jen zásuvky na 12V DC - ostřikovače předních světlometů, kde nový nemá ostřikovače předních světlometů - menší palivová nádrž, kde nový má 55l oproti 58l předchozí generace - kaplička virtuálního kokpitu, kde nový Kodiaq nemá zastínění přístrojové desky, která je vystrčená na palubní desku. naopak co v něm novém přibylo: + el. ovládané žaluzie před chladičem motoru + 2-ventilové tlumiče + dokonalejší matrix světlomety a co se bohužel nezměnilo vůbec: = tragické spotřeba oleje zejména u silnější naftové verze motoru = nevyhřívaný kryt předního radaru, který v zimě namrzá a vyřadí tak adaptivní tempomat (který je nově navíc umístěný níže než tomu bylo u předchozí verze) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rastik Posted November 22, 2024 Share Posted November 22, 2024 Doplním, že nová verze nemá možnost přímého měření tlaku v pneumatikách, první verze to měla jako volitelnou výbavu. Zlepšilo se: doplněn head-up displej ovládání tempomatu páčkou pod volantem asistivní jízda/travel assist/automatické parkování řazení páčkou u volantu - konečně! K některým těm výše uvedeným ze zkušenosti můžu napsat: KESSY má možnost odemykat/zamykat přiblížením/vzdálením se, takže ovládání na klice není většinou potřeba zásuvky jsou i USB-C a mají rozumný výkon, takže třeba laptop se dá v pohodě nabíjet i bez 230V ostřikovače jsem rád, že tam nejsou kaplička překvapivě nechybí, i v létě kdy slunce hodně svítilo byl virtuální kokpit dobře čitelný Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lakrij Posted December 10, 2024 Share Posted December 10, 2024 (edited) Jenom dodám akt. info ze servisu, že slabší verze TDI 110kW již má modifikovaný simerink na klice, takže by únik oleje neměl hrozit. A bohužel ta silnější verze žere pořád prý "trochu" oleje😟 Edited December 10, 2024 by lakrij Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Delphin Posted January 6 Share Posted January 6 Jj, takovou trochu, že kolega s sebou radši vozí 5l kanystr s olejem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.