Přejít na obsah

Napínací kladka řemenu k alternátoru


mira.m.

Doporučené příspěvky

Zdar, a nevíte jestli je u TDI, to ložisko stejné? Mě už to taky nějakou dobu vyluzuje podivné zvuky a zjistil jsem ,že klíňák to nedělá. Několikrát jsem to stříkl silikónovým sprejem a i když se to trochu zlepšilo pořád, to tak jokoby syčí. Před nastříkáním i pištělo. Pískání se po aplikaci stratilo, o to víc tam slyším to syčení, takže padlo podezření na to ložisko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravim, mam motor 1,6 BFQ a tiez mi kladka popiskuje - sice len na volnobehu a nie nejako hlasno, ale predsa.

Podla ETKY ju maju vsetky 1,6l rovnake kladky drazkoveho remena - predava sa to ako element napinaci (vid obr), okrem AEE - iny system. Na akom type motora ste to lozisko menili?

Vdaka

post-8449-1201261196_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

da se i rozebrat - povolit sroubek - hvezdicka-pak se dostanente k lozisku - je kryt z obou stran plast. krytkama, ktere jdou sundat a mate uz vidinu suchejch kulicek nebo tu origo vazelinu najdete vytlacenou na tech krytkach :)

Ja namazal special vazelinou - vule loziska zadna - spise prevence

post-3876-1201320803_thumb.jpg

post-3876-1201320811_thumb.jpg

post-3876-1201320817_thumb.jpg

post-3876-1201320824_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

da se i rozebrat - povolit sroubek - hvezdicka-pak se dostanente k lozisku - je kryt z obou stran plast. krytkama, ktere jdou sundat a mate uz vidinu suchejch kulicek nebo tu origo vazelinu najdete vytlacenou na tech krytkach :)

Ja namazal special vazelinou - vule loziska zadna - spise prevence

Pěkné fotky.

Jak jsem nechával dělat rozvody tak mi volal mechanik, že je ložisko v kladce špatné a zda ho má vyměnit. Samozřejmě vyměnit jsem mu řekl. Vyměnil celou kladku napínání drážkového řemene a cena 1100,-. Co stojí to ložisko?

Starou mám doma, jde lehce ale hrozně hučí. Zatím jsem ji nerozdělával.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

da se i rozebrat - povolit sroubek - hvezdicka-pak se dostanente k lozisku - je kryt z obou stran plast. krytkama, ktere jdou sundat a mate uz vidinu suchejch kulicek nebo tu origo vazelinu najdete vytlacenou na tech krytkach :)

Ja namazal special vazelinou - vule loziska zadna - spise prevence

super, vdaka za fotky. Skusil som ten napinaci element odtiahnut od remena a potocit nim, nieje citit ziadne znaky rozpadnuteho loziska ani volu, len ide trosku tuho - asi to tak ma byt. Je pravda, ze to popiskuje len na volnobehu a len niekedy, takze som to striekol silikonovym olejom docasne a namazem ked sa trochu otepli. Este otazka - aku vazelinu na to pouzit? V tejto problematike sa absolutne nevyznam - ked som riesil tuhnuce radenie prevodovky (tyckovy system), tak mi nukali Castrol grafitovu vazelinu (nejakych cca 250SKK), je mozne pouzit tuto?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Mame v praci Nemecke masinky a tam jedna tuba na namazani lozisek stoji 1000 kc - mrkl jsem na pouziti a malilinko jsem si odebral :)

Konecne som si nasiel cas na rozobratie toho napinacieho elementu, vymontoval som ho z auta, ale tym torxom, co drzi lozisko som ani nepohol, zlomil som na nom jeden kluc a ani sa nehol. Ti, co ste to uz rozoberali, nemate nejaky tip, ako to povolit? Striekal som tam WD40, ale nepomohlo. Este rozmyslam, ci by pomohlo to zohriat teplovzduskou...

Inak lozisko ide lahucko, len pocut, ze je suche a sem tam skrkne nieco v nom, tak neviem, ci ho v pripade, ze ten torx nepovolim menit cele aj s tym elementom (1600SKK), alebo kaslat zatial nato.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
No torx jsem povolil bez problemu, ale je mi zahadou jak vyrazit to lozisko z ty plastovy rolny, kdyz jej chci vymenit. Promazany jej totiz mam uz nekolikrat. Koukal jsem na to a prijde mi, ze pri pouziti nasili, nebudu mit potom do ceho to novy lozisko dat :help:

Urcite to pujde vylisovat - nebude to natavene - na velkem sveraku by to slo - najdi si vhodnou trubku a pak .. lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Urcite to pujde vylisovat - nebude to natavene - na velkem sveraku by to slo - najdi si vhodnou trubku a pak .. lol

No tak dobre ja do toho jebnu, mam pristup k lisu, tak to zkusim vylisovat. Prijde mi ale, ze je to plastovy kolo ve vyrobe nastriknuty ve stroji na to lozisko. Z technologickeho hlediska je to blbost, takze az bude cas jdu s tim pod lis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pěkné fotky.

Jak jsem nechával dělat rozvody tak mi volal mechanik, že je ložisko v kladce špatné a zda ho má vyměnit. Samozřejmě vyměnit jsem mu řekl. Vyměnil celou kladku napínání drážkového řemene a cena 1100,-. Co stojí to ložisko?

Starou mám doma, jde lehce ale hrozně hučí. Zatím jsem ji nerozdělával.

Ložisko stojí kolem 50kč.Je to klasické ložisko 6203. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Konecne som si nasiel cas na rozobratie toho napinacieho elementu, vymontoval som ho z auta, ale tym torxom, co drzi lozisko som ani nepohol, zlomil som na nom jeden kluc a ani sa nehol. Ti, co ste to uz rozoberali, nemate nejaky tip, ako to povolit? Striekal som tam WD40, ale nepomohlo. Este rozmyslam, ci by pomohlo to zohriat teplovzduskou...

Inak lozisko ide lahucko, len pocut, ze je suche a sem tam skrkne nieco v nom, tak neviem, ci ho v pripade, ze ten torx nepovolim menit cele aj s tym elementom (1600SKK), alebo kaslat zatial nato.

Tak som tu potvoru povolil, novy kluc, trubka, zverak a dvaja ludia... Lozisko bolo uplne suche, po vazeline len nejake zbytky na krytke. Namazane, poskladane, namontovane a jazdime dalej :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...
Tak som tu potvoru povolil, novy kluc, trubka, zverak a dvaja ludia... Lozisko bolo uplne suche, po vazeline len nejake zbytky na krytke. Namazane, poskladane, namontovane a jazdime dalej :palec2:

Namazanie loziska vydrzalo cca 2500km (mesiac) a piska opat - teda piska skor remen, ale lozisko zrejme bude dovod. Vy, co sa Vam ho podarilo vylisovat a nalisovat nove, da sa to zvladnut aj v domacich podmienkach (vybit ho trubkou), alebo treba lis? Vydrzalo to koliesko?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Urcite to pujde vylisovat - nebude to natavene - na velkem sveraku by to slo - najdi si vhodnou trubku a pak .. lol

Tak mě to ložisko pištělo též ;)

Dle super návodu zde a fotek (moc díky!!!! :palec2: ) vymontováno, ložisko 6203 jsem za 56,- také měl, ale "vylisovat" v masivním svěráku ono ložisko z plastu se mi jaksi nakonec nepodařilo :( Nechtěl jsu to dělat násilím, tak jsem to jenom provizorně promazal extra vazelínou na ložiska, ale jak bylo rozdělané, bylo vidět, že to ložisko bude brzy K.O. úplně. Je tam vůle a už to nebude nikdy sedět..

CHLAPI: hloupá otázka: dá se sehnat to ložisko samotné s tím plastovým kolečkem??? :kol-97: A kolik to tak stojí, kde jej sehnat?

Kupovat celé rameno kladky mi přijde zbytečné..

DÍK MOC VŠEM ZA RADU!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Mám F 1.4tdi a ozívá se mě hučení nejspíš z ložiska na napínací kladce, neví někdo náhodou, jestli se dá ložisko koupit samostatně, nebo nějaká levnější varianta, než kupovat celej element? Mělo bytam být ložisko 3202B, ale nikde sem ho nesehnal..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 rok později...

Tak neverending story s piskanim pokracuje. Dnes som kupil novy "napinaci element", vymenil a.... piska to dalej svina. Tak neviem, ci to moze byt remen aj ked piskanie velmi silne nieje a po strieknuti wd40 to neprestava, alebo nejake lozisko v altiku...

Hm, zajímavé. Já bych se soustředil na volnoběžku u altíku. Auto mi pískalo docela né moc výrazně a to do doby, než zacinkala na dálnici řemenice od altíku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...