Přejít na obsah

škubání motoru 1,4 16V 74kW


moody

Doporučené příspěvky

Mám 1,4 16V 74kW. Závada škubání na volnoběh a občasné rozsvícení kontrolky se mi projevovalo téměř 2 roky.Diagnostika ukazovala vadnou př.Lambda sondu /posléze zjištěno,že se jedná o následnou závadu/.V záruce mi vyměnili škrtící klapku. Zkoušel jsem různé druhy benzinu,vyměnil svíce. Škubání se občas projevovalo dál.Při posledním přistavení do servisu ukázal WAG závadu Lambda sondy a závadu mezi cívkou,vstřiky a svícemi.Současně mi bylo sdělěno,že jsem načerpal benzín po hrdlo a tím zničil uhlík.filtr a uhlí zalepilo vstřiky.Výměna dílů byla spočítána na cca 13tis.Kč.

Při vyjímání svíč.kabelů jsem zjistil silnou oxidaci u kabelu třetího válce v hlavici cívky a slabší oxidaci na plochých konektorech vstřiků.Po důkladném vyčištění a prostříknutí kontoxem závada zmizela. Od opravy jsem najel téměř 2tis.km k plné spokojenosi a hlavně mne oprava nic nestála.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z tvého příspěvku mi nejsou jasné dvě věci. O jaký motor jde ve tvém případě AUB, nebo BBZ? Píšeš zároveň o kabelech i cívkách na svíčkách, což je divné.

Další věc je ta oxidace. Měl bych dotaz, myl jsi někdy motor, nebo jak často myješ motor? Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedná se o motor AUB 1.4 16V 74kW, r.v.2002. Vůz je pravidelně servisován v předepsaných termínech. Motor čistím 1 až 2x ročně /bez tlak.vody,pouze oplachem nebo na sucho/ a stále je jak nový. Příčinu oxidace vidím spíš v častých krátkých cestách po městě a parkování venku, kdy může docházet k zapocování. V mém případě se jednalo o kabel třetího válce, který neš lo kvůli silné oxidaci téměř vyjmout na pravé straně motoru z cívky. Snad to nazývám správně. Pokud ne,prosím o shovívavost. Jsem amatér vycvičený na starých typech aut.

Zdravím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

          Zdravím.

Těžko říct, proč ta oxidace, podle mě je to tím mytím. Mám stejně staré auto, ale odvahu umýt motor jsem zatím nenašel. Ono ani není nijak zvlášť potřeba. Motor je úplně suchý, jen místy zaprášený. Někdo říká umývat, druhý od umytí důrazně odrazuje. Já jsem někde uprostřed s oxidací elektroinstalace jsem zatím problém neměl, ale možná je to i tím, že parkuju v garáži. V každém případě je to vítaná zkušenost, jak začít v případě podobných problému.

Editováno: , autor: Standis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahoj, řeším 2 problémy, které mě trápí již celkem dlouhou dobu. Mám Fabii 1.4 16V AUB r.v. 2000, najeto 117000 km. Mám problém, že se auto při akceleraci v oblasti mezi 2000-2400 ot/min pohupuje, poškubává. Dále při prudkém ubrání či přidání plynu to cukne tak, že si málem vymlátím zuby o volant, Dělá to na všechny převody, je to nejvíce cítit při lehce sešlápnutém plynu nebo tempomatu. Vyzkoušel jsem vyměnit: svíčky NGK, vzduchový filtr, vyčistit škrtící klapku, výměnu ŘJ z T na BK, proměřit zapalovací kabely, palivový filtr je taky vyměněný, motor je překroužkovaný, výměněny guferka ventilů, silentbloky motoru. Zkoušel jsem zaslepit EGR, taky žádná změna, až na svítící kontrolku motoru se závadou - nízký průtok výfukových plynů. Nevíte někdo, co ještě zkusit, někdo psal, že to může být lambda sondou. Auto před výměnou gufer a kroužků žralo olej cca. 1l/1000 km, mmohla se tím lambda načnout. Testem stárnutí projde bez problému.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Navštívil jsem VW-club, tak jsem našel pár věcí ohledně škubání:

Zdravím všechny, mám problém na G4 1.6 74 kw. Volnoběžné otáčky jsou o.k., ale při rozjezdu zejména na 2. rychlostní stupeň mezi 2000-3000 ot/min motor zaškube, čím více sešlápnu plyn tím méně to zaškube. Dělá to jak při studeném tak zahřátem motoru. (Dělá mi to úplně to samé, pomohlo mu vyčištění škrtící klapky, kterou vyčištěnou mám taky)

Mel jsem podobny problem, skublo mi vzdy auto kdyz jsem prechazel asi 2500ot/min, jako kdyby nesel benzin , ztrata vykonu , vse jsem prosel , a nakonec to delala vaha vzduchu , v ni je takovy plastovy ctvercovy dil ktery se otaci a ten se uvolnil, pri prudsim zrychleni se povysunul a zasekl se, stacilo trocha vterinoveho lepidla zalepit a uz rok vse ok!! ale najit to , ze je to ono to byl orisek!! a pozor servis hned chtel vahu vzduchu menit za novou - zbytecne !!

Otázka zní, kde najdu váhu vzduchu na Fabii 1.4 16V ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

EGR jsem měl zaslepen, proto to hlásilo nízký průtok, po odslepení EGRu se kontrolka nerozsvěcuje. EGR a škrtící klapka jsou čisté jako babiččiny příbory, adaptace ok, žádné chyby. Už mě toho moc nenapadá, ještě zkusím kuchnout váhu vzduchu a očistit. Potom ještě nechám otestovat lambdy a mrknu na výfukové potrubí a parohy, jestli někde nefouká. Tak uvidíme, pokud by měl někdo dobrý nápad, sem s ním .)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co tak vyskusat vymenit ten zaoxidovany kabel na svieckach . ja som menil kabel na 4 valci uz druhy krat za dva roky.

dokonca ma to zmiatlo tak ze som chcel menit vstrekovac . tiez som mal zaoxidovany kabel na pripojeni na cievku ocistil som to trochu to pomohlo . casom mi nechcel slapat motor na nizkych otackach ako keby vynechaval jeden valec strasne to sekalo . v otackach nad 2000 to bolo ok .potom sa to dostalo do stadia ze mi prestal ist jeden valec . nakoniec som sa rozhohol vymenit /nastrastie /len kabel a bolo to ono ..

svagrovi sa stalo to iste . rovnake auta rovnake zavady..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Pánové, mám možná podobný problém na mojí 1.4 16V BBZ, r.v. 2003, najeto cca 62 000 km.

Fabia mi brala olej a tak jsem se rozhodl začít to řešit výměnou gufírek na ventilech. Při té příležitosti jsem vyčistil škrcicí klapku (bohužel jsem s ní hýbal, což -jak jsem se posléze dočetl zde- není dobré) a od té doby se motor na volnoběh škube, že je to cítit i v interieru. Často chcípne. Otáčky kolísají - je to vidět i na ručičce otáčkoměru, která se pohybuje možná 1 mm nahoru a dolů. Škubání a kolísání se projeví cca po 20 - 30 sekundách po startu, někdy dřív. Do té doby jsou otáčky lehce zvýšené, necelých 1000 min-1, postupně klesají, ale chod je pravidelný.

Na SuperVAGu jsem zjistil, že volnoběžné otáčky jsou poměrně nízké, cca 650 min-1 a podtlak v sání asi o 100 mbarů větší, než je doporučený rozsah psaný v DP. Napětí na lambdě za katalyzátorem se drželo na cca 0.8 V (-->bohatá směs??), doba otevření vstřikovacího ventilu 3 ms. Žádné závady v ŘJ nebyly. Vymazání adaptačních hodnot a přizpůsobení klapky jsem samozřejmě provedl (včetně zkušební jízdy).

Tak jsem vyměnil svíčky (které už přesluhovaly cca 2000 km) a palivový filtr. Motor se škubal pořád. Následovalo vyčištění EGR ventilu, jeho adaptace, vyčištění snímače tlaku a teploty v sání, kontrola těsnění pod škrticí klapkou. Motor dělá pořád to samé.

O víkendu mám v plánu vyměnit vložku čističe vzduchu.

Pokud by měl někdo nějaké tipy co dál s tím, budu rád:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podobný problém a nikdo neví, co s tím.

Při jízdě spadnou otáčky na nulu a ve vteřině se vrátí zpět, jako kdyby se nic nestalo. Auto ale neskutečně škubne, jako kdyby se sešlápla brzda. EGR je na zkoušku zaslepený a závada se znovu projevila po 400 km. Včera jsem si všiml, že to udělá při pohybu ručičky u stavu paliva. Už to řeším přes půl roku. Poradíte?

Moc díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podobný problém a nikdo neví, co s tím.

Při jízdě spadnou otáčky na nulu a ve vteřině se vrátí zpět, jako kdyby se nic nestalo. Auto ale neskutečně škubne, jako kdyby se sešlápla brzda. EGR je na zkoušku zaslepený a závada se znovu projevila po 400 km. Včera jsem si všiml, že to udělá při pohybu ručičky u stavu paliva. Už to řeším přes půl roku. Poradíte?

Moc díky

El. svazek v motoru odmotán?

Na VAG jsi se díval, který válec vynechává?

Snímač otáček je ok?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Pokud to dela soucasne s pohybem rucicky ukazatele paliva, tak bych asi jako prvni zkontroloval 4pin konektor na palivovem cerpadle. Muze byt pekne zas*rany. Prostor kolem tohoto konektoru neni nijak kryty a muze se tam kolem nadrze dostat prach, mokro, atd. Spatny kontakt v konektoru muze zpusobit vynechani palivoveho cerpadla a poskoceni rucicky ukazatele paliva. Chvilkove vynechani palivoveho cerpadla by odpovidalo tomu skubnuti. Ja jsem konektor take cistil. Byl vevnitr na dvou pinech (zaporny a jeden pol snimace) uplne zoxidovany. Nastesti to zpusobovalo jen nahodne skokove spadnuti rucicky k nule (tak nekolikrat do roka). Od vycisteni se problem samozrejme uz neobjevil. Kez by vse slo resit tak snadno :-(

ps. pro ty co nevi, tak palivove cerpadlo je strcene primo v nadrzi. Pristup k nemu je pod zadnimi sedackami. Je to jednoduche a na netu je na to more navodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...