Přejít na obsah

Nefunkční výhřev sedaček


douda

Doporučené příspěvky

Řekneš, že chceš termistor 8kiloohmů negativní, to znamená, že se stoupající teplotou termistoru jeho odpor klesá....každopádně jestli sem tam jde, nebude špatný, pravděpodobně jen utžený a je na něm nějaký přechodový odpor....rozčalounit to a dostat se k němu je práce na 5 minut. Ano, je to součástí dečky, ale jak jsem psal, nechá se nahradit. Víc nevím, jak ti poradit....mě to taky chvilku šlo a chvilku ne a celá závada byla v tom, že byl buď zoxidovaný z toho, jak jsem čistil sedačky a nebo byl utžený, protože když jsem vzal za drátek od něho, moc tam nedžel. Ale na teristor nepájej, pouze vývody, jinak je velká pravděpodobnost, že ho zničíš. Víc nevím, jak poradit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebude v tom myslím znatelný rozdíl:). Ano, teoreticky je to tak.....

Teď na to koukám...bude to 10 K, já naměřil na sedačce 7.8 K při 20stupních, ale hodnota se udává při 25 stupňích. Takže vem 10K...bude značen jako termistor NTC

Editováno: , autor: sejra
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opačně, ne? 6,8 kOhm.

Jestli je tam NTC, pak se vzrůstající teplotou odpor klesá a naopak.

Jestli při 25 °C má mít 10 kOhm, jak usuzuješ, pak při 20 °C (nižší) bys naměřil ještě víc.

Takže já bych řekl, že tam patří 6,8 kOhm.

Při 25°C má 6,8 kOhm, při 20°C pak víc, tj. cca Tebou naměřených 7,8 kOhm.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahoj,

potreboval bych vymenit termistor v decce sedaku. Prosim kdo uz jste to delal, jaky je nejlepsi postup?

Nejsem z toho moc moudry. Od toho co si myslim, ze je termistor (cerveny krouzek na obrazku) jdou dva vodice smerem dozadu a potom dva vodice do boku.

Nemají od termistoru jit jen dva vodice? :(

A ktere to pripadne tedy jsou? Nechci to moc rozrezavat...

Kam a jak je to potom nejlepsi pajet? Prosim, kdo uz jste to delal, poradte...

Moc dekuji.

sedak.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Editováno: , autor: Beatle
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dekuji za odpoved.

Dnes jsem byl koupit novy termistor. V prodejne ale nemeli 6,8k skladem, jen 10k. Vzal jsem ho tedy na vyzkouseni s tim, že by vyhrev mel jit na vyssi vykon a pripadne bych potom objednal 6,8.

Po prepajeni termistoru ted vyhrev ale nefunguje vubec... :-(

Abych jeste doplnil, tak predtim si vyhrev delal co chtel. Vetsinou trochu hral sam od sebe, aniz bych ho zapnul. Vyjmecne fungoval tak, jak by mel. A nekdy nesel vubec.

Myslite ze to muze byt spatnou hodnotou toho termistoru? Ze tech 10kohmu vyhrev nesepne? Nemyslim si ze bych ho pripajel spatne...

Asi mi nezbude nez to cele promerit, nemam na to ale zadny pristroj, tak budu muset nekoho sehnat... :(

Editováno: , autor: Beatle
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Beatle:

"Špatnou" hodnotou termistoru by to nemělo být. Charakteristika NTC znamená, že se zvětšující se teplotou klesá odpor termistoru a naopak. Čili při 10 KOhm/20°C tohoto kusu si elektronika v autě myslí, že sedačka má nějakých 15 °C, čili by měla v pohodě topit.

@tumik21:

Jestli jsou "spirály" v dečkách v sedáku a v opěradle zapojené do série, pak ano.

Zkus to na fungujícím sedadle, rozpoj konektor mezi sedákem a opěradlem.

Nastanou dva možné případy:

1. Nebude topit celá sedačka = sedák a opěradlo jsou v sérii

2. Nebude topit pouze opěradlo = sedák a opěradlo jsou zapojené pararélně a v tom případě u řidiče je chyba někde jinde.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim co je na tom pravdy (mozna i nic) ale mne prodavac v GM electric tvrdil ze termistor s jinou resistancii do vyhrevu dat nemuzu. Taky jsem chtel koupit jiny protoze 6k8 nemeli.

Do hlavy mi ale nejde že po vymenene za 6k8 mi ten spatny, puvodny kaput termistor pri promereni ukazal neco nad 9kOhm pri izbove teplote - molitan i decka na sedaku byly od neho obhorele. Kontakty a spoje jsem jeste pred vymenou termistoru kontroloval. Ted uz sedačka hreje.

Editováno: , autor: torpedox
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravděpodobně to myslel tak, že elektronika výhřevu počítá s nějakou hodnotou.

Ty, pokud tam osadíš termistor s jinou hodnotou, tak tu elektroniku pouze "oblbneš". Buď tam dáš s větší hodnotou a bude topit víc protože si bude myslet, že sedačka je chladnější, nebo s menší a bude topit méně, protože si bude myslet, že sedačka je už teď teplejší.

Jediné co nesmíš je osadit tam termistor s opačnou charakteristikou.

NTC, který tam patří, má negativní. Tj. se vzrůstající teplotou jeho odpor klesá.

PTC má pozitivní. Se vzrůstající teplotou jeho odpor roste.

Tu je jasné, že by to nefungovalo :feve: .

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja nerozumím tomu, že s původním termistorem výhřev šel v podstatě pořád, ikdyž na minimální teplotu a jakoby v impulsech... Někdy fungoval i úplně normálně. V přerušených dečkách tedy problém asi není...? A po výměně termistoru za 10k nejde vůbec...

Půjčil jsem si na to i multimetr, že to zkusím proměřit. Akorát se to nejdřív budu muset naučit a zjistit co mám vlastně měřit... A potom to je asi na vyndání sedačky, protože na tu svorkovnici pod sedačkou se jinak jde dost špatně dostat. A když už budu muset vyndávat sedačku, tak bych rád vyměnil molitan v sedáku a to znamená koupit celou použitou sedačku, protože samotný molitan se neprodává. Takže mám o zábavu postaráno... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Promer decku s multimetrem, s funkcii pipaku (nevim jak se presne ta funkce jmenuje, ale zjistuje se tim neporusenost obvodu umi to kazdy multimetr). V konektoru pod sedackou jsou 2 uzky piny a dva siroky. Ty siroky jsou od okruhu vyhrivani a na ty se napoj. Na margo toho ze nekdy ti vyhrivani jde a naopak, by bylo dobry kdyby pri mereni nekdo nerovnomerne zatezoval sedak a operku mozna mas preruseny kontakt a pri mrveni na sedacce ti to jednou jde a pak zase ne. Nebo ta druha moznost vybrat rozcalunit a skouknout vizualne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 1 rok později...

Čaute chlapi, obracím se na Vás s žadosti o pomoc sedačka u spolujezdce stale topi:( muze to byt vadnym spinacem? zpozoroval jsem ze kdyz ho nastavim otocenim na pozici 0 tak nezapadne do te drazky neklade zaden odpor...koukal jsem a je za to docela palba. meli uz jste to nekdo venku? dekuji za vase prispevky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Ahoj

Prosím Vás, na jaké jsou pozici a kde najdu relátka vyhřívání sedadel octávii 1 r.v 2002? Jde mě o to že řidičovo sedadlo nehřeje, spolujezdce ano. Pokud zapnu sedadlo spolujezdce ta relátko cvakne, ale u sedadla řidiče relátko necvakne. Tak si myslím že je relátko řidičova sedadla špatné, teda pokud jsou relatka 2 na každé sedadlo zvlášť. A nebo potom nejde ovladač na přístrojovce pro řidičovo sedadlo.
Kdyby byla vyhřívací dečka někde přerušená, což si nemyslím tak by relátko cvaklo, jestli se nepletu. Má s tímto někdo zkušenost?
Děkuji všem za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...